"ez milyen típus?"
Szöveges ítélet
Igaz, hogy még csak egy hónapja van meg az autó, de mivel itthon igen ritka típus gondoltam minden tapasztalat hasznos lehet. Később igyekszem rendszeresen frissíteni :)
Hogyan lett Baleno? Egy Suzuki kapcsán vicces ilyet mondani, de szerelem volt első látásra... eredetileg Swifteket néztem de valami mindegyikkel volt (túl fapados, ezres motor, ronda szín), aztán elém került az ország legolcsóbb magyar papíros Baleno-ja: fekete szín, gyári SPORT kiegészítők, szervó, ablakemelő, két légzsák, 900 kilós kasznihoz 16 szelepes, 85 lovas motor. A Swifthez képest van még benne kb 140 kiló anyag, amit lehet is érezni, de azért ezzel sem érdemes újraforgatni a Deathproof című film kultikus jelenetét. A motorizáltsága városba kitűnő, autópályán már elég pörgős, nem fogyaszt kimondottan jól és zajos is. Városban viszont csendes, 4-esben is jól el van még 50-60 között 2000-es fordulat alatt. Átlagfogyasztás egyelőre két teli tank után 6,6 liter (excelben követem).
A túl alacsony ár és a hibák nem riasztottak vissza, legalább amit magam csináltatok meg az meg is van csináltatva. Apropó ha valaki most készül először autót venni: ha belecsapsz az eladó kezébe, hogy "kétszázötvenezer!" akkor minimum legyen 400 a "zsebedben", mint jelen esetben is. Átírás, egy év biztosítás, olajcsere, javítások (egy ilyen árkategóriájú autón mindig van, hiába tagadja az eladó).
2014.09.29. (egy hónap, 1100 km után)
Jelen esetben a motor-váltó(-kuplung) nagyon rendben volt, viszont a fékhatás szinte 0 beleértve a kéziféket is így ezt lealkudtam a vételárból, legalább tudom, hogy minden ki van cserélve. Zömmel Nipparts cuccokból 45 ezer forintra jött ki az anyagköltség (hátul dob, pofa, munkahenger, elől tárcsa, betét), ezek neten "utánanézős" legolcsóbb árak, ha több helyről rendelem még 2-3 ezer forintot lehet volna spórolni de az elmehetett volna a futáron/benzinen. Továbbá koppant az egyik féltengely, ehhez 6.800 volt a külső csukló.
Fő az óvatosság alapon olaj, szűrő, légszűrő triumvirátus 10.000 ft: Eneos 10w40 rengeteg Suzukis ajánlásával, Nipparts szűrő.
Hibalista
- - jobb első féltengelycsukló: 6.800 ft + munkadíj - - teljes fékcsere elől-hátul, bár ez inkább kopó: 45.000 ft + munkadíj - - hátsó ablaktörlő motor (még nincs kicserélve)
Ide hordtam szervizbe
Ismerős maszek Újpesten
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 224000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Felicia | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |
