Behozott Suzuki Balgenyó - az elhanyagolt rozsdatemető
Szöveges ítélet
-A jó tulajdonságai:
Jól vezethető, nagyon stabil a kanyarokban - független kerékfelfüggesztés!!!
A kuplung és a kormányzás jól el van találva, de egy kicsit úszkál az úton (gondolom a szilentek jóvoltából). A fék elég jó, de lehetne kicsit még erősebb. A gyorsulása jobb, mint az Ignis-é, de 3000 alatt ez sem húz.
-A rossz tulajdonságai:
Az ülés hosszú távon nagyon kényelmetlen!
Az ablakemelő hamar szétkopik és billeg az üveg az ajtóban, ezért kézzel kell a helyére igazgatni felhúzás közben. a határnál jól nézhet ki ez az attrakció :). A fűtés nem sikerült valami jól. Amikor volt a -20 fok választhattam, hogy a fejem fagyjon le, vagy a lábam. Az üveg is hamar párásodik, ezért onnan nem nagyon lehet elvenni a levegőt...
A hő és zajszigetelése botrányos. (félreértés ne essék, nálunk mindenkinek Suzukija van a családban, de természetesen nekem sikerült a legbénább típust kifogni). Az alváz nagyon rohadásra hajlamos. A bölcső és a hátsó híd már ezen is kezd, de még talán van 4-5 éve hátra. Erre már nem költök. Akinek kell így elviheti nagyon kedvezményes áron, de nem fogok semmilyen hibát eltitkolni (nem úgy, mint az átlag Hungarikusz nepperusz). Mióta hozzám került, csak költöttem rá. Soha nem hagyott ott sehol, de azért voltak vele gondok rendesen.
1. Össze vissza gyorsult és evett: Lambda szonda csere
2. Rángatott: Gyújtótrafó zárlat-átütés. Kicseréltem a kábeleket és a gyújtáselosztót is.
3. Később megint rángatott, csak másképp: Üzemanyag pumpa csere
4. Olajcsere után nagyon füstölt indításkor(kapott motormosó adalékot is).
A gerinctelen aljas szemétláda előző tulaj valamit beleönthetett, hogy ne füstöljön. Szerencsére nem kompresszió baja volt, hanem szelepszár szimering kopás. Ehhez le kellett vennem a hengerfejet, hogy kicserélhessem. Állt vagy 2 hetet az autó, mert összecsiszoltam a szelepeket, kitakarítottam a kormot stb.stb.Mindent a szervízkönyv ajánlásai szerint.
5. Elkezdte enni a vizet. A hengerfejnek ugye nem lehetett baja, mert nemrég volt cserélve,de egyszerűen nem volt rá logikus magyarázat. Egy hét múlva vízködöt fújt be a fűtés az utastérbe (azt hittem a szemem kifolyik az etilén-glikolos fagyálló szagától). Kilyukadt a fűtőradiátor. Itt jegyezném meg, hogy a Suzuki Swift-be való teljesen azonos, így vettem bele egyet. Sajnos a cseréhez le kellett bontani a műszerfalat 2X.
6. Elkezdett melegedni a motor - kicseréltem a hőgombát
7. Néhány hét múlva megint elkezdett melegedni a motor, de most nagyon!
Mint kiderült az előző nagyon kedves derék tulajdonos csapvizet öntött bele,mert nála is már "eltűnhetett" a víz a rendszerből és emiatt eldugult a hűtő... Adtam neki 1Liter sósavat 2 decinként... Ez kitakarította. Utána még órákig mostam a rendszert, hogy ne maradjon benne semmi. Ezek után feltöltöttem fagyállóval és köszöni szépen azóta is jól van.
7.2: A tolatólámpa kapcsolót már meg sem említem, annyira jelentéktelen...
8.Egyszer csak minden ok nélkül elkezdett világítani a légzsák hibajelzője... Mint kiderült az utas oldali légzsák a baja,szakadást jelez. Az volt a gyanús,hogy a duda is elromlott... A kormányban lévő szalagkábelt megbontottam és anyagkifáradás jelei mutatkoztak rajta (az összes szál egyszerre tört el). Munkaidő kb. fél óra volt, megtalálni egy nap,megforrasztani 10 perc...
-Sikerült egy leharcolt roncsot kifognom. Mint kiderült több helyen is törve volt. A jobb oldali küszöb szét volt porladva és az összes kerék ütött valamennyire (Persze csak 80km/h-tól felfelé).
Amikor megvettem 2 dolgot kérdeztem az eladótól:
-Volt-e törve?
-Rohad-e valahol?
Mindkettőre nemet mondott és én hülye ezt el is hittem neki. Mivel sáros salakos úton voltunk nem néztem alá, de ilyet soha többé nem teszek!
A következő autónál még azt sem fogom elhinni az eladónak amit kérdez.
Ez az igazi Hungarikum: Hogyan b@sszuk át adelikvenst minél jobban...
Ezek után már nincs más vágyam,csak megszabadulni tőle. Költsön rá most már más!(bár szerintem aki megveszi jól jár vele, mert szinte minden új rajta...) Egyedül a fogyasztásával voltam megelégedve. Hosszú utakon 5,3-5,5L-el is beérte néha, egyébként 6L körül evett.
Ez a típus nálam nagyon leszerepelt, hiszen fő tartóelemeknél rohad (bölcső, hátsó híd,küszöbök) és híresen szar a váltójuk. Az enyémben mondjuk cseréltem olajat, de néha az 1-2- fokozatokat nehezen veszi. A hátramenet meg kész agyrém...
Hibalista
- Sikerült a legaljasabban elhanyagolt kocsit megvenni az országban. A lista elég hosszú: - -Fűtőradiátor csere(le kellett hozzá bontani az egész műszerfalat) - -szelepszár szimering - -Hengerfej tömítés - -Főtengely szimering - -Szelepfedél tömítés (2x) - -Gyújtáskábelek - -Gyújtótrafó - -benzinpumpa - -Vezető oldali légzsák - -Lambda szonda - -Agyonglettelt szétrohadt küszöb - -gyújtáselosztó+rotor - -Hűtő dugulás - -Termosztát (hőgomba) csere - -Generátor - -Hosszbordás szíj - -Hátsó ablak beázás - -Jobb hátsó ajtónyitó - -Elektromos tükör - -Tolatólámpa kapcsoló - -Műszerfal izzók (5db volt kiégve) - -Rendszámtábla világítás - -Üzemanyag betöltő cső lerohadt és az ügyes tulaj MŰANYAG PVC CSÖVEKKEL PÓTOLTA!!!! Hogy rohadna meg az ilyen "ember"
Ide hordtam szervizbe
Suzuki DunaújvárosIde hoztam első alkalommal egy azonnali vezérműszíj, hosszbordásszív és vezetőgörgő cserére. Kicserélték az ablaktörlő lapátokat is.A főtengely szimeringnél ömlött az olaj ezért azt is kicserélték szerencsére.A hosszbordás szíj továbbra is nyikorgott hidegebb reggeleken (ez utángyártott volt), de ezt leszámítva jó munkát végeztek.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
A többi javítást saját magam végeztem el. Így is ráköltöttem az autó vételárát az alkatrészekre... Ha szakszervízbe vittem volna, akkor olyan összeget mondtak volna, hogy inkább felgyújtom ott ahol van...
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 193000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 601S | Következő autója? | Ignis, vagy új Swift |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.9/10) |
