A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Alto (2002)

Alto 1.1 GLX AC 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Városi kisautó, igáslóként használva

Szöveges ítélet

A szüleim Altójáról fogok írni az alábbiakban. Ha röviden kellene jellemeznem, annyit mondanék róla: zseniális kisautó.
A Suzuki Alto, amelyről írok, a családi autónk. A szüleim 2004-ben vásárolták újonnan, három gyerekkel, nem sokáig fértünk el benne kényelmesen. :) Mentazöld színű, GLX AC felszereltségű. Ez volt a legmagasabb felszereltségi szint, amivel kapni lehetett. Klíma, központi zár, elektromos ablak elől, szervokormány és ABS is van benne.
A 17 év alatt több mint 290.000 km tett meg, és nem volt kímélve. Jómagam ezen az autón tanultam vezetni, párszor megégettem a kuplungot az elején, de még mindig a gyári kuplungszerkezet van benne, és működik. Anyám vezetési stílusáról érdemes megemlíteni, hogy szereti kihúzatni a fokozatokat (minimum 3000-ig, de inkább tovább), akkor is, ha hideg a motor, -20 fokban is. :) Az igazsághoz hozzátartozik még az is, hogy ez volt egy évvel ezelőttig a család egyetlen autója, így nem csak hétvégi bevásárlásra volt és van használva. Főleg nem arra. :) Gyakran húzott maga után 1 tonnás vagy kicsit nehezebb utánfutót mindenféle pocsék erdei utakon, végigdolgozott két építkezést, fát hordtunk vele stb. Mindent kibírt, ami szinte hihetetlen. A lengéscsillapítók is egyszer voltak még csak cserélve benne.
A csomagtartója nagyon jól pakolható, tűzhelytől kezdve cementeszsákokon keresztül rövidebb gerendákig mindent szállítottunk már vele. A jó pakolhatóság elsősorban a nagy csomagtérnyílásnak köszönhető. Tényleg elképesztő, hogy mekkora tárgyak beférnek ebbe a kis autóba.
Soha semmi baja nem volt, a kötelező karbantartásokon kívül csak a szélvédőt kellett cserélni egyszer, kavicsfelverődés miatt, valamint a két küszöböt. Nem rozsdásodik egyáltalán, a küszöb is csak elől rohadt, a doblemez alá bekerül sár és kosz miatt. Hihetetlenül megbízható autó. Minimális olajfogyasztása van, kb. 2-3 deci olajcserénként, de ez a szelepfedél-tömítés mellett folyik el többnyire (újkora óta ilyen, 1 éves kora előtt garanciában egyszer cserélték, de nem sokkal később megint ereszteni kezdte az olajat - ez típushibája). Itt érdemes még megemlíteni, hogy 20 ezer kilométerenként cseréltünk benne olajat mindig. Ennek ellenére semmi olajsár sem látszik a motorban, és nem is fogyasztja azt (leszámítva azt a pár decit, ami elfolyik kétévente), pöccre indul, nagyon szépen jár, jól húz, és tök jó (vagy inkább aranyos) hangja van. Összességében tökéletes állapotban van a motor. Újkorától kezdve Q8 Excel 5W-40 motorolajat kapott.
Eddig a pozitívumokat írtam róla, most összegzem, mi nem tetszik benne. Mivel kicsi autó, a sok bunkó tahó paraszt állandóan letol vele az útról, ez zavaró és veszélyes is egyszerre. A belső tere elég sivár, az ülések pedig baromira kényelmetlenek. A műszerfal-világítás sem a legjobb, középső konzol fényei két éve megadták magukat. Viszont túl sok kapcsoló nincsen rajta, így ezeket a sötétben is könnyen meg lehet találni. :) 200 km vezetés után megváltás kiszálni belőle. A hátsó üléssoron a helykínálat borzalmas. Elől sincsen túl sok hely, én, a 188 centis magasságommal eléggé szűkösen vagyok benne. Nem egy brutális teljesítményű jármű a maga 63 lóerejével, de városban abszolút élhető, autópályán a 110-es tempót bírja kényelmesen, de ha kell, 150-et is megy. Óra szerint. Lejtőn lefelé. Hátszéllel. :) A klíma nagyon lefogja, ezért azt nem is szoktuk használni. Más negatívumot nem tudok róla mondani.
Összességében egy kiváló autónak tartom az Altót, elképesztően megbízható, és olcsón fenntartható. A fogyasztása 5 liter körül alakul. Sokat padlózva, állandóan pörgetve, nagyokat gyorsítva sem tudtam 6 liternél magasabb fogyasztást elérni vele. Normál közlekedés során 5 litert, vagy annál egy kicsit kevesebbet fogyaszt Egyszer apámmal mentünk vele 3,7 liter/100 km-et is, egy kb. 300 km-es távon, 3 személlyel, 80% közút, 20% lakott terület útszakaszon, legfeljebb 70 km/h sebességgel. :) Rátankolásos módszerrel mértük ezt, ami lehet, hogy nem teljesen pontos, de akkor is max. 4 litert fogyaszthatott 100 km-en a kis Alto. :)

Hibalista

- szélvédő, küszöbök, műszerfal-világítás

Ide hordtam szervizbe

ismerős

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2004
Kényelem (2) Használati időtartam 17 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 290000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója? Swift
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Alto 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (78 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)