A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Alto (2002)

Alto 1,1 GL 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Objekítv kritika - ha tudni akarod, mit veszel

Szöveges ítélet

7 év és pár 10000 km után azt hiszem, objektív véleményt írhatok az Alto-ról.
A fontosabb pontokat alább látod. Az egyetlen ok, ami miatt eladtam, hogy családos emberként már gyerekkel-csomaggal túlontúl szűk, de egyetemistaként / két felnőttnek / gyereknek első autóként, családba bevásárlós-rohangálós-óvodába hordós járgánynak nagyon hálás választás.
Nem mondom, hogy nincs nála jobb a használtautó piacon, de mivel csak erről vannak tapsztalataim (egy Kispolszki után), így ezt tudom megosztani veled, elfogultság-mentesen.

Ami miatt jó vétel volt:
1.) eszméletlen olcsó fenntartási költség, kedvező kfb díjszabás
2.) 84000 km, valamint a legkülönbözőbb minőségű utak és távok megtétele után bizton mondhatom, hogy megbízható, úton még sosem hagyott cserben.
3.) kis hely = könnyű parkolás (azért ezt majd lásd lejjebb)
4.) hátsó ülést előredöntve meglepően nagy csomagtér, egy 120*90-es asztallap, vagy hétvégi telekre egy méretesebb fűnyíró / rot.kapa / permetezőgép is simán befér.
5.)a méreteihez képest nagy hasmagasság, vagyis idősebbek is kényelmesebben beszállnak, mint egy Swiftbe; plusz olyan utakon is gond nélkül elmegy, amin nem is hinnéd
6.) megfelelő gyorsulás, jó motor

Vegyes dolgok:
1.) fogyasztásában felemás képet mutat.
- vegyes fogyasztásban (napi átlag 40-50 km, heti hatszor, fele-fele arányban városban, és lakott területen kívül) évszaktól függően 5,2-5,7
- autópályán 110-es átlaggal 3 fő + csomagokkal, 700-1500 km-es távon 4,7 l, 120-náll ez már 5,8-6 l körülre változik
- Bp-en 4 napon át reggeli csúcsban belvároson át, este hazafelé araszolva a BNV-ről, dugóban: 6,8 l
Ez alapján fel nem fogom, hogy egyesek hogyan hoztak ki belőle 9-10 litert, de az is tény, hogy a gyári 4 l is csak reklámfogás.
2.) a váltó, ami egyeseknek lehet túl kemény, de nekem kellőképpen határozott. Ha egy Yaris-ból ülsz át, nyilván sz@r lesz, ha régi Swiftből, akkor jobb a vártnál
3.) az oldalsó tér az első üléseknél kicsi, szemrevaló hölggyel az anyósülésen idelis ismerkedős autó, mert az 5. kapcsolásánál garantált az "akaratlan" combtaperolás (havernak meg szólsz, hogy húzza össze magát :)). Viszont az ülés jól hátratolható, így 185 centivel is el lehet férni benne.
4.) mivel a GL-es verzióban jószerivel SEMMI elektronika nincs , nincs is, ami elromoljon. Értsd: se légkondi, se központi zár, plusz a csomagtartó is csak hátul nyitható (de az akár kulcs nélkül is)
5.) van benne ABS és légzsák (vezető és utasoldali is), de relatíve kis tömege, plusz a "legendás" Suzukis strapsbíróság miatt semmiképp nem felelőtlen sofőrök kezébe való.
6.) puritán belső, sok napon állásnál fakuló műanyag, de ennyi pénzért ne legyenek nagy igényeid. Plusz, ha a gyerek kiönt valamit, nem szentségelsz a plüss miatt.

Hibák, hiányosságok:
1.) kb. 6 km-t kellett vele megtennem 20-25 centis hóban, ami alatt a gyújtáskapcsoló nedvességet kapott, innentől fogva semmi gyorsulása nem volt. Az út további - hómentes - 6 km-én a gond megoldódott, és utána elő se jött.
2.) 80000. km környékén jobb hátsó kerékcsapágy kikopott, a kézifék emiatt megszorult, se té, se tova.
3.) közúton 100 km felett ingatag, és hangos, autópályán 120 felett kezd el szitálni, remeg a kormány és a váltóbot. Magyar útviszonyok mellett semmiképp nem ajánlom vele a száguldozást.
4.) a merev hátsó tengely és a szűk hátsó tér miatt hátul csak gyerekeknek / kisebb felnőtteknek ajánlott, és nekik sem hosszú útra.
5.) szervó hiánya miatt hölgyeket iszonyúan meg fogja dolgoztatni egy-egy alászedés, a fordulósugara a méretéhez képest óriási (nagyobb, mint egy Ignisnek)
6.) Az izzók közül 15-20000 km-ként rendre kiégett hol a jobb, hol a bal, a gyári akkut is 3 év után cserélni kellett.
7.) hátsó ablaktörlő nem töröl rendesen, ez típushiba, nincs mit vele tenni.

Hibalista

- jobb hátsó csapágy - anyaggal, munkadíjjal 17000 Ft. - izzó - 5-6000 Ft - gyári akkumlátor - ablaktörlő lapátok cseréje

Ide hordtam szervizbe

Papp Imre autószerelő műhelye, Vonyarcvashegy, Cseri utca 10. Régóta bejáratott "családi márka", igazi régi vágású, hozzáértő szerelő.Nem a legolcsóbb, de 100%-ban megbízható.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

undefined

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2006
Kényelem (3) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 84000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Polski Következő autója?
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Alto 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (79 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)