A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Alto (2002)

Alto 1.1 glx 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Alto:Kicsi, megbízható, igénytelen, szeretem

Szöveges ítélet

Barátnőm vásárolta az autót hitelre újonnan klima nélkül egyébként "full" extrásan,ill. a az akkori rendelhető összes extrával.Azóta lehet még rendelni hozzá elektromos tükröket asszem fűtéssel is.a kereskedésben ahol vette mondták ő rendelte az elsők között ezt a típust.mikor meglátta beleszeretett,azóta is rajong érte.Nekem kicsit furcsa maga az autó ,vannak pozitívumai,vannak negatívumai,de szerintem megbízható kis autó,kívülről nem is olyan ronda (szerintem szebb mint a kategóriatársai pl: kia,daewoo,dihaitsu,hyundai stb ).

belső:
elöl nekem kényelmes (180 cm , 100 kg) ,biztonsági őv nem szorítja sem a nyakam sem az oldalam.kormány kényelmes fogású bár lehetne valamivel vastagabb .szervó kormány első osztályú,nagyon könnyen jár,parkolás vele csillagos ötös.a hátsó ülések is jók,de egy gondom van velük,valahogy nagyon egyenes a támla,az ülőfelület kemény és nem érzem magam kényelmesen,hiába fészkelődöm nem találom a kényelmes testhelyzetet,az ülés ülő felülete meg rövid,a combom 3/4 vége van,a kutyám folyamatosan leesik róla.a fejtér több mint elegendő elöl és hátul is,és ez igaz a lábtérre is.
Váltó rúdja eléggé hosszú,nehéz volt megszokni a hosszú váltóutat is,de nem rossz az áttételezése,bár a rükvercet néha akadva veszi.a belső szürke színű,akkor más színben nem lehetett rendelni.a műanyag olyan mintha gumi keveréket is kevertek volna bele.ragadós érzete van,és minden meglátszik rajta.minden...valamint eléggé karcolódik főként az oldalkárpitok.az ülések kárpitja szép színű,de az anyaga valami kegyetlen rossz.az egy dolog hogy csúszkálok rajta,de a kutyaszőrt mintha egyenesen szívná.félelmetesen megtapad rajta amit utánna fél órányi porszívózással lehet csak eltüntetni.de az anyag vastagsága is vékonynak tűnik,és hamar koszolódik,karcolódik az ulések háttámlája.
felszereltségbe tartozik a fordulatszám mérő,elektromos ablak elöl,hátsó ablakfűtés,kp zár,riasztó ,légzsákok,abs,elektromos lámpamagasság állítás stb.tehát egészen jól felszerelt kis autó.apropó első ablakok.nem tudom megtalálni az első ablak beállítását akármennyire is pontos és érzékeny az elektormos ablak,mert mindig huzat érzésem van fej magasságban ha 40el vagy ha 130al megyek mindig könnyezik a szemem,ami kissé zavaró dolog.visszapillantó tükrök jól beállíthatók,és eleget mutatnak.a kormány magassága is megfelelő,bár nincs benne kormánymagasság állítás.belülről lehet nyitni a tankajtót és a csomagtér ajtót is.csomagtér kielégítő,elfér benne vagy 5-6 bevásárló szatyor,egy rekesz és még pár apróság.szóval szerintem a csomagtér ha nem is nagy de azért megfelelő 2 felnött és mondjuk 1-2 kisgyereknek ha elutaznak pár napra üdülni.Emellett ha valaki kevésnek találná a csomagtartó méretét ,a hátsó ülések osztottan dönthetők,bár az ülés retesze hajlamos az akadásra.
ha manuálisan (érsd kulccsal) szeretném nyitni a csomagtér ajtót,eléggé akad a zár és tuti hogy egyszer a kezemben marad a slussz kulcs.ami pozitív ,az az egykulcsos rendszer.fűtőrendszer is hibátlan,bekapcsolva ontja a meleget pillanatok alatt bár egy kicsikét zajos.ablakok sajnos hajlamosak a párásodásra.hátsó ablaktörlő törlőfelülete nem kielégítő.az autó most kb 1.5 éves és az ablaktorló kart már egyszer cserélni kellett,mert bekorrodált és az ablaktörlő lapátot nem nyomta rá rendesen az üvegre emiatt nem törölt.a kiegészítő féklámpa műanyag háza minden izzó cserénél törik.

külső:
nincs igazán mit beszélni róla.az ajtókban érezni hogy nem sok anyag van,emiatt könnyen nyitható és zárható is.beázásnak nyoma sincs,pedig kiváncsiságból párszor azért "lemostam" de úgy istenesen.kilincseket könnyen lehet nyitni,nem kell hozzá nagy erőkifejtés,és az ember újja nem akad bele.csomagtér ajtó felfelé nyílik emiatt kényelmesen lehet bele pakolni,és az első pár fejbeverés után az ember megtanulja ha a kocsihoz hátulról közelít fenyitott csomagtér ajtónál autómatikusan be fogja húzni a nyakát.a csomagtér ajtó eléggé hajlamos a koszosodásra,és nem lehet úgy lecsukni hogy ne koszolja össze az ember a kezét.apropó eléggé le kell csapni az ajtót hogy becsukódjon,néha 2-3 lecsapásra sikerül csak rendesen bezárni.ellentétben az oldalajtókat elég csak lehelletfinoman becsukni.egy negatívum ami nem nagyon tetszik.ha olyan úton állok meg ami nem egyenes,valamelyik irányba dől akkor a kaszni bizony csavarodik.nem is kicsit.ajtók nehezen nyilnak vagy csukódnak (pl csomagtér ajtó),sebességekbe betenni kissé körülményes.alávázvédelem hááát...majd meglátjuk pár év mulva.Ami még nem tetszett az az hogy a motortér nagyon koszolódik,de ez betudható annak hogy nincsenek sehol porvédő borítások,motortér nincs burkolva sehol.

menetteljesítmény:
1 literes motor 16 szelep,elegendő teljesítmény.első körben amit meg kell említeni a fogyasztás.hibátlan.nem sok a nyomaték,se lóerők de iszonyat keveset fogyaszt az autó,néha olyan érzésem van mintha termelné a benzint.szerintem ez a legnagyobb erénye.mondjuk nem szoktam 3000 fölé forgatni a motort.Átlagban 5 liter vagy hajszálnyival fölötte.
gyorsulása városban megfelelő,végül is nem versenypályára készült.fékek szerintem alul vannak méretezve.nem egyszer volt hogy fékeztem 1-2 keményet és olyan érzésem volt mintha nem akarna megállni,de végül is pár centin mulva megúsztuk.hiába van benne abs a kerekek blokkolva csúsztak.
stabilitása...hááát....néha úgy érzem nem rossz,feszesebbre van hangolva a futóműve mint a swifté,de néha meg úgy hogy szinte nulla pláne a virsli gumikkal.ha nagyobb sebességgel bemegyek egy kanyarba akkor hajlamos a gépkocsi a sodródásra.körforgalmakba viszont élvezet vele autókázni. végsebességét is megnéztem 2személlyel odaragadt a 170hez a sebesség mutató.de szerintem nem volt 170 ,hanem csak a mutató csalt.de ilyen sebességnél már úgy éreztem hogy semmi összeköttetés az úttal,valahol lebegünk az aszfalt és a halál között,és ilyen tempórol való fékezés egyenlő az öngyilkossággal.a kerekek felöl jött valami rezonancia (nem a tárcsák voltak megkopva és nem is a felni ütött) ami átment az egész kasznira.úgyhogy kis gáz majd hagytam kigurulni.
amit észre vettem az az hogy nem kedveli a puha homokos utakat.párszor ilyenre tévedtünk és volt rükverc,1es,hinta,rükverc,1es,hinta,rükverc,1es,hinta mire kijöttem belőle.eléggé könnyű a kaszni,hiába elöl a motor a kerék nem tud jól tapadni és hamar elforog ilyen környezetben.illetve hajlamos még rossz minőségű úton kemény pattogásra az autó,nyomvájúra érzékeny.

összességében szerintem egy nagyszerű kis városi autó,minden igényt kielégít,csak imádkozom nehogy karambolózzunk vele.fürge,könnyű mindenhol elslisszolni,mindenhova befér,mindenhol meg lehet vele fordulni.4 embernek kényelmes,csak a hátsó ülés kicsit kényelmetlen.csomagtartó is megfelelő méretű.fogyasztása kitűnő,120-130as tempót lehet vele tartani,de igazából a 100ast szereti.és ahogy észre vettem rendkívül igénytelen.a kötelező szervizek ,és más semmi.átmegy árkon bokron,és mivel magasabb építésű ezért telekre is könnyen kilehet vele menni.aki kispénzű és megbízható kisautót szeretne csak ajánlan tudom neki,nem fogja megbánni.
Vezetésnél sokan panaszkodnak hogy nem engedik sávot váltani őket.én még ilyet nem vettem észre soha,szerintem nem igaz az hogy a suzukikat kinézik,inkább a vezetéstechnikai hiba az ami miatt valakit ledudálnak vagy levillogak.egy ilyen kis autóval ne akarojon senki belső sávban kruzolni.
Még1 kiegészítés!Amióta én is rendszeresen vezetem barátnőm autóját én is eljutottam addig hogy az autómat le fogom cserélni egy kis városi autóra.Hiába új autónak nincs párja,ha az autó kicsi akkor még a fogyasztása is jobb,illetve sok helyen előnyt élvez a nagy autókkal szemben is.
Egy dolog ami kicsit bántó,az az hogy az autó részletfizetése havi 40-50 e ft,ami a mai viszonylatban sok :-/

Hibalista

- nincs semmi ami eddig elromlott volna,kötelező szervizek voltak csak kb 30-40 e ftért.ebbe olajcsere,szűrő cserék tartoztak ill volt 1-2 dolog amire megkértem őket h nézzék át.szóval szerintem korrektek!

Ide hordtam szervizbe

M3nál lévő suzuki szalon (passz mi a neve),de megbízhatók,szép munkát végeznek és nagyon segítőkészek,csak ajánlani tudom.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2004
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 14000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Alto 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (79 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)