A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Alto (2002)

Alto 1.1 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

ÁÁÁÁÁÁÁ! SIKÍTSD A NEVEM!!!

Szöveges ítélet

Biztos mindenki találkozott már vele itt vagy ott, többnyire lassú, bénán vezetik, és tele van sérülésekkel. Magabiztosan merem állítani, hogy ez nem az autó hibája, hanem az átlagos felhasználói rétegé (papamama, anyuka, elsőautós emberek). Erre még visszatérek.

Fapados, de tényleg, kényelmi felszerelések tekintetében kábé egy szoci autóhoz tudom hasonlítani, csak nem büdös, nem romlik el minden sarkon, meg megy. Tegyél bele rádiót, az majd elnyomja a szélzajt országúton meg pályán.

Két személynek kényelmes, többnek nem nagyon. A csomagtartó alapból kicsi, de a dönthető hátsó ülések miatt lazán belefér a kedvenc bringám is, ha kiveszem az első kereket.

A futómű nem adja a legjobb úttartást, mégis pattogós, valszeg a kasztni alacsony súlya miatt. Irdatlan hasmagassága van, ami előnyös, ha mész vele földúton is. A kormányzás szervótlan, de tűrhető, kis helyen meg lehet vele fordulni. A fékek ehhez a súlyhoz még talán egy kicsit erősek is, probléma nélkül lehet őket tapadáshatáron adagolni. Elől hűtött tárcsák vannak benne.

A gyári kerekek elég virslik, és nem nagyon találtam hozzá alufelnit ami befér rendesen a sárvédő alá (ha valaki tud ilyet, valahogy szóljon pls), viszont az F Astra lemezfelnije jó rá, ez már 4X100- as, nem a régi szabvány Suzuki bullshit. A kinézete olyan meh, semmi különös, kár hogy nincs belőle háromajtós nálunk. A klímátlan modelleknél nincs kivágva a pollenszűrő helye, ez egy tíz perces barkácsmunkával orvoslandó, mert beszívja a levéltörmeléket az utastérbe a ventillátor (az egyetlen komoly problémám az autóval). Adottságai miatt olcsó rá a biztosítás is.

És akkor most a szégyentelen csöpögés, amire céloztam az elején... Az a motor. Az az istentelen jó motor. Sikít, azt mondja MÉG, MÉG, NEM ELÉG, HÚZASS KI JOBBAN! Egyszerűen képtelen vagyok elvenni a gázt, nem akarom elvenni a gázt, mert piszkos jól sikerült motor az F10D. Imádom. Leborulok előtte. És nem tudod megölni. Míg cseréled az olajat meg a szűrőket, ez megy. Télen is. Ötven fokban nyáron is. Százhatvannal is. Egy 1.1- es motor. Ez engem minden kényelmi hiányosságért kárpótol. A szakadtbimmeres hülyegyerek arcáról lefagy a vigyor, mikor megeszed a néniautóval. Mondtam már hogy mennyire szeretem?...

Ha hajtod (értsd: állandó padlógáz városi használat mellett), megeszik 10- 12 liter benzint is, energia nélkül nincs teljesítmény, de normális használattal 4.5- 5 liter. Országúton jelentős, fogcsikorgató önmegtartóztatással nyomtam már le egészen 3.8- ig is. A Balatoni nyaralásom üzemanyag költsége 15 ezer HUF volt. Hajdú- Biharból. Oda- vissza.

Ha neked számít, hogy valami bozé hifi legyen a kocsidban, meg kétzónás digitklíma, meg beparkoljon helyetted, meg [random kényelmi bullshit beillesztése] és van is ezekre pénzed, akkor ez nem a te autód.

De ha kell valami, amivel elmész melózni/suliba max másodmagaddal, ha számít, hogy alacsonyak legyenek a szervizköltségek, ha nem akarod minden héten bütykölni vagy bütyköltetni az autód, ha neked elég, ha havonta egyszer tankolsz, és keveset fizetsz érte, és ha szereted néha megszorongatni a bunkó háromtizenhatosokat (meg mást...), akkor üdv a klubban. Nem fogod megbánni. Fapados kisautó kategóriában nem kapsz jobbat, bármit is mondjon bármilyen újságírós tesztelős emberke.

Esetleg vehetsz kicsit olcsóbban Fiat Seicento Sportingot, az is tetszik, csak nem sok bizalmam volt valamiben, amiben egy sasszeg tartja a féknyereg alsó felét, hátul meg egy az egyben a kispolszki dobfékje rohadozik. Viszont tegyük hozzá, hogy egy JÓ Alto ára jelenleg (2018.05.11) olyan 400 és 500 ezer HUF között mozog. Ezért az árért már kapsz G Astrát, meg hasonló alsóbb kategóriás családi autókat. Én 430 ezerért vettem az enyémet, plusz javítani kellett pár dolgot, ami elhasználódott az évek során, viszont pocséklásnak éreztem egy ötszemélyes családi autót fenntartani azért, hogy egyedül járkáljak vele. És tudod mit? Nem bántam meg, hogy Altot vettem. Minden percét élvezem.

Hibalista

- -Hátsó fékpofák nem voltak rajta mikor vettem, gyors orvoslásra került (~5000 HUF) - -A gyári főtengely és vezérműtengely szimmerningek folyni kezdtek, helyhiány miatt nyűglődős volt megcsinálni (3000 HUF meg egy pár óra veszett káromkodás) - -Egy darab lengőkar talpas miatt (12000 HUF, de csak mert Lemförder) - -Két pici lyuk volt a kasztnin, orvosolva - -Gyári önindító már vacakolt, behúzótekercs csere (3500 HUF) - -Lassan kuplungozni kéne - -Lassan kell bele egy féltengely csukló - -Van egy kavics a katalizátor hővédője alatt, és csörög, én meg lusta vagyok kiszedni - -Előző tulaj meggyilkolta benne a sebességváltó nyelestengely csapágyát, és egyszerűbb volt importálni bele új váltót mint megcsinálni a régit, nem én fizettem

Ide hordtam szervizbe

Én magam, megvan a végzettség hozzá. A fentiek alkatrész árak.

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Más? Soha.

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2003
Kényelem (4) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 122000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 7000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Astra F Következő autója? 159 Q4 TI, mert irracionális vonzalmat érzek iránta
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Alto 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (79 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)