A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Subaru » XV (2017)

XV 1.6 Exclusive 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kényelmes, de nem sprintel!

Szöveges ítélet

Üdvözlet kedves Olvasó. A Totalcar népítélet oldalán megtalálható a Subaru BRZ-ről írt népítéletem. Azt az autót becseréltem egy új autóra. 2022 márciusában rendeltem egy Subaru XV-ét Exclusive felszereltséggel. Az 1.6 literes FB16B motorkódú motor szívócső (Port Fuel Injection) befecskendezéssel rendelkezik ami nálam fontos szempont volt. 2022 nyár elején át is vehettem az abban az évben gyártott XV-ét. 2024 nyár elején adtam végül el de ne rohanjunk ennyire előre a történettel. A majdnem 2 év alatt valamivel több mint 41 ezer kilométert sikerült beletenni. Németország nyugati részén éllek és ott is vásároltam az autót. Sokat jártunk vele Magyarországra és jó párszor Lengyelországba ennek is köszönhető hogy gyorsan gyűltek a kilométerek.

Vezethetőség:

Nagyon kényelmes, hosszú rugó útja van kissé még bólogatós is kissé egy enyhe lejtőn piros lámpánál megállva de ez elnézhető neki mivel ez nem a sportos közlekedésről szól. Ez volt az első állandó őszkerék meghajtású autóm így kíváncsi voltam milyen lesz érzetre. Többek között a boxer motor mellett a Subaru erről is ismert és sokan ezért is választják. Amit itt érdemes kiemelni annak aki még nem vezetett ilyen autót az az állandó őszkerék meghajtásra gondolok hogy érezhető hogy az autó teljes „testével” megindul. Ez nem húz vagy tol hanem rendkívül stabilan indul és kanyarban is más a viselkedése azaz jobbak a menettulajdonságai szerintem. Jobb alatt azt értem hogy csak első és csak hátsó kerekes meghajtású autókkal szemben. Persze itt nem ég és föld különbségre kell gondolni de érezhető főleg az elején annak aki ilyet még nem vezetett hogy ez más.
Említettem hogy kényelmes a rugózása viszont az autó nem dől nagyon kanyarban és nagyon élvezetes is a vezetése ha nem a sport autó géneket keresed. Ezt ugyan ki is emelik rendesen a marketingesek hogy a boxer motor felépítésének és elhelyezésének hála a súlypont alacsonyan van de azt kell mondjam nem csak marketing. A váltó ami a Subaru saját gyártású Lieneatronic (TR580) váltója egy CVT váltó de szerencsére a jobbak közül való. Inkább a nyugodt vezetést részesíti előnyben. Szinte észrevétlenül teszi a dolgát és szerintem legtöbb helyzetben ez elég is. Vannak váltófülek hogy az azt hiszem 7 fantom (fantom mert nem igazi) sebességet válthassa a vezető de ez csak illúzió. Nem igazán látom értelmét a való életben. Egyrészről jó hogy az autó szimulálja a sebesség váltásokat mintha egy tradicionális automata váltó lenne másrészről néha ha sportosabban akarsz vezetni akkor még kis rántás is van mintha sportosabb lenne. Azonban CVT alaptermészete az lenne hogy odahelyezi a fordulatot ahol a motor a leghatékonyabb és ott tartja amíg eléred a kívánt sebességet. Ezt sokan nem szeretik és hívják annak hogy bőg a motor a váltó miatt. Viszont az úgy mondd mű fokozatoknak és váltásoknak a CVT-nél amit ennél az autónál is alkalmaztak elveszi ezt a bőgést a legtöbb helyzetben és ad mű váltásokat aminek az az ára hogy picit lassabban gyorsul az amúgy sem túl erős autó mivel szimulálni kell a váltásokat. Ha rajtam múlna azt mondanám inkább bőgjön de haladjunk picit jobban persze ez nem opció. Én amikor megvásároltam az autót Michelin Cross Climate 2 gumikat rakattam rá a gyári nyárigumikat beszámították. Jó választás volt a gumi és jó volt ezzel az autóval. Gyorsulásról annyit hogy nem tűnik annyira rossznak mint a katalógus adat (13,9) ezt sugallja. Városban 60-ig dinamikus és nem is érezni hogy itt csak 114 lóerő jut a kicsit több mint 1400 kilóra. Viszont autópályán amikor 100-ról hirtelen kellene 130-ra gyorsítani az nem az erőssége. De ezen nem is lepődtem meg, nem is vártam.

Fogyasztás:

Sok volt az autópályázás de sok volt a előváros, kertvárosi vezetés is. Az én lábam nem nehéz annyira és 7,3 literes átlagokkal jártam el. Legjobb fogyasztás 7,1 és a legrosszabb átlagom 7,5 körül volt. Szerintem ez remek érték egy ilyen méretű és súlyú autótól. Annak aki a 2 literes hibrid változatban gondolkozna azt mondom ne tegye mert többet fogyaszt, annak kisebb a csomagtere és a hatótávja is mert sokkal kisebb a tankja (48 liter). Ráadásul csak közvetlen befecskendezéses. Ennek az autónak 63 literes a tankja! Ez nekem 830km hatótávot jelent autópályán de lehet ennél picit több is nyilván vezetés és egyéb más körülmények függvénye. Ez szerintem több mint meggyőző hatótáv.

Minőség:

Valahol érzésre a Toyota és a Lexus közé tudnám pozicionálni nagy átlagban. A kormány bőr ami nagyon kellemes ez ma már inkább ritka. Nem ebbe az irányba tart a világ. Nem vagyok bőrrajongó de a kormányon jó dolognak tartom. Kellemesek az anyagok, jó a tapintás is. Egy pontot említek ami szerintem lehetne minőségibb. Itt az első ülések ülőlapjának oldalpárnáira gondolok. Szerintem túl puhák a szivacsok benne és hajlamos ráncosodni egy ponton. Erre a ki és beszállás is rátesz biztosan. Az én 77kg-om és a párom 50kg-os súlya nem gondolom hogy a 41 ezer kilométer alatt picit is kellene hogy ilyesmit csináljon. Erre direkt ügyeltünk amikor rájöttünk hogy ez egy gyenge pont. Az első új autóm egy Suzuki Vitara GLX volt az 80 ezer kilométernél sem mutatott ilyesmit. Ez az egyetlen negatív pont amit fel tudok itt hozni. Az nagyon pozitív hogy az összes ajtó csukódása példás érzetre, hangra. Ezt a drágább Lexus NX is megirigyelheti.

Kényelem és egyéb:

Rugózást a vezethetőségnél már említettem. Szerintem az ülések kényelmesek. 130 km per óra sebességnél is viszonylag halk az autó. Leginkább gördülési zaj van mint sem szélzaj abból ami bejut az utasfülkébe. El tudom képzelni hogy van akinek túl puha. Inkább a hosszabb utazásokra kirándulásokra jó nem a városi ideges vezetésre ez az autó. Hátul több lábtér van mint a Toyota RAV4-ben és az ülések is kényelmesebbek és a hátsó ajtó is majdnem 90 fokban nyílik ami a RAV4-nél csak álom. Klima szuperül működik és annak gombjai is ennél a modellnél példásan jók. A csomagtér jó kialakítású de picit lehetne nagyobb a 380 Liternél. Ami picit itt nem tetszett hogy a tömblengőkaros futómű egy picit kiharap a csomagtér aljából. A rádió és ezzel együtt a hangszórók is nagyon jók. Már már prémium szint. Nagyon szépen szól. A multimédia rendszer is remek. A képernyő mérete és elhelyezése jó, tolatókamera képe lehetne jobb felbontású is picit. Van CD lejátszó és az Android auto valamint Apple Car Play is habár csak vezetékes de stabil. Az USB portok gyorsan töltenek. Én leginkább garázsban tartottam az autót de egy kis apróságot megjegyeznék itt hogy ősszel a lehulló falevelek az ablaktörlő, első szétvédőnél szeretnek bejutni a motortérbe. Előfordul ez másik autónál de itt mintha kicsit gyakoribb lenne. Mivel én erre allergiás vagyok gyakran halásztam csipesszel a száraz faleveleket egy esetleges kinti parkolás után a motortérből :-) . Ezt persze nem kell komolyan venni.

Karakter:

Nekem tetszik az autó kiállása de ez szubjektív. A formavilágot illetően a vonalakat szépnek gondolom. A motor karaktere sokat veszít de nem vész el teljesen a CVT váltó mögött. Szerintem szerethető a karaktere de a legendás Subaru bubogást ne próbáld itt keresni de máshol sem jellemző az már nagyon régen. A motor 3600 fordulatnál megvan a nyomatékcsúcs ami korán ébred ez azért is jó mert habár a motor nem erős de nem kell az egekig húzatni mert a nyomaték hamar megjön és ez nagyon kellemes. Ez a motor nem is a pörgetésről szól szerintem 4500-nál nem is érdemes tovább pörgetni mert akkor sem fog számottevően jobban menni.

Műszaki tartalom:

Az Exclusive az egyik legmagasabb felszereltség. Ennél fentebb már csak akkor volt 2022-ben ha hibridből választott az ember amit a fentebb leírtak miatt nem akartam. Az első autóm ez volt aminek van fényszóró mosója. Hasznos dolognak tartom. Az első szélvédő ablaktörlő lapátjai alatt van fűtőszál ami megint lehet előnyös. Az internetes források szerint a FB16B motorkódú motor habár nem az ami a Subaru-t híressé tette de az egyik legmegbízhatóbb erőforrások közé tartozik a Subaru-nál. Én csináltam az egyéves szerviz vagy 15 ezer kilométer előtt felénél egy olajcserét mert én szoktam új autóknál ilyen köztes olajcserét beiktatni. 10-11 ezer kilométerenként cseréltettem olajat illetve vittem szervizbe. Ez nem a reklám helye én prémium ENEOS olajokat vittem a szerviznek mert itt az megengedett hogy az ügyfél hozhat olajat. Nem tudom Magyarországon miért nem ilyen a hozzáállás hogy az ügyfél vihet olajat ha akar a lényeg az hogy megfelelő legyen nem? Ami még szintén nagyon tetszett a kanyarkövetős led fényszóró és az automata távolsági fény azaz reflektor működése. Amit leginkább csak Subaru-nál láttam és érdekesség hogy a motortérben új autónál felfedezhető, hogy sok ponton egy áttetsző de kissé talán zöldes és ragacsos anyaggal sok minden be van szórva. Korrózió, oxidáció elkerülése lehet az ok. Ilyet más márkánál nem láttam. Ezt jónak gondolnám. Annak aki ilyen autót vesz javasolnám nézze meg a két hátsó kerékhez közel az alvázon be vannak-e téve a gumi tömítések. Ez a kereskedő feladata lenne átadás előtt és nem árt ellenőrizni.

Szerviztapasztalatok:

Természetesen ilyen rövid idő azaz szűk két év és 41 ezer kilométer alatt semmi sem történt. A CVT váltóban terveztem hogy majd cseréltetek géppel váltó olajat de majd csak valamikor 70 ezer kilométer környékén amit nálam már nem élt meg az autó. A CVT váltó használati útmutatója szerint nem igényel váltó olajcserét de ez persze mint sok más márkánál és típusnál itt sem igaz. Amennyire én utánanéztem ennél a váltónál Lieneatronic (TR580) érdemes inkább hamarabb mint később cserélni. Az normális a váltó működéséből fakadóan, hogy kopadék keletkezik és ezek valamint a hő hatására a váltófolyadék elhasználódik ami egy idő után nem vagy nehezen látja el a feladatát a benne lévő szennyeződésről nem is beszélve amik károsíthatják a szolenoid szelepeket például vagy csak simán lerakódások keletkeznek ott ahol nem kéne.

Összességében a Subaru egy szerethető, különleges és minőségi autókat gyártó márka és az XV sem kivétel ez alól. 2024 nyarán eladtam az autót egy Lexus NX 350h F-Sport vásárlásából kifolyólag. Jó lenne ha a Subaru és Toyota együttműködés egy új szintre lépne és rugalmasabb lenne. Gondolok itt arra hogy Toyota a D-4S közvetlen és szívócső befecskendezéses rendszert csak a BRZ modellre engedélyezi a Subaru-nak mert az a közös modell de ebből az összes többi modell is profitálhatna. Állítólag jön az új Forester-be Toyota hibrid hajtáslánc amit hozzáigazítanak a boxer motorhoz. Szerintem ez újra izgalmassá teheti sokak számára a Subaru-t. Az összkerékhajtás, a kényelmes ülések és a nyugodt vezetési élmény, valamint a kimagasló hatótáv ideális választássá teszi hosszabb utazásokhoz.

Hibalista

- semmi

Ide hordtam szervizbe

Autohaus Essers GmbH

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2022
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 41000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? BRZ Következő autója? NX 350h F Sport
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Subaru XV 2017 (2018)

További ítéletek (0 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)