Űrhajó
Szöveges ítélet
Majd´ 1 éve vettem, 15 év németországi használat és kb. 5 évi állás után. Ehhez képest olajok és szűrők cseréje után fél évet használtam, nemrég is csak a futóműhöz és a fékekhez kellett hozzányúlni. Belseje olyan mintha most jött volna a gyárból, a szabályozható légrugózása is működik.
Ennek ellenére értelmes ember ilyen autót nem vesz, pláne nem regadózza le és helyezteti forgalomba. Semmilyen logikus indok nem hozható fel mellette, nem véletlenül bukott akkorát Európában a típus, alig 1000-t adtak el. Az autó különlegessége viszont mindenért kárpótol. Már ha kellően elmebeteg vagy. A hatalmas napfénytetőt kivéve szinte cabrioban érzi magát az ember, a boxermotor duruzsolása 20 év után is gyönyörű, belülről semmihez nem hasonlítható. Nem túl erős, de a turbo miatt jól adja elő.
Az egyetlen ám súlyos problémája a 80-as évek Japán típusainak megfelelő: határozottan és elvi alapon rohad. A bonyolult elektronika és gépészet miatt nehezen veszi rá magát az ember a komplett felújításra, de előbb-utóbb muszáj lesz.
Alkatrész szempontból elég problémás a helyzet, egyszerű, kopó alkatrészek még akadnak, de a speciális alkatrészek, karosszérialemek csak világvégi bontóból, tyúkól mellől, ebayről, amerikai fórumokról, vagy sehonnan sem szerezhetők be. Vagy a gyári subaru, aranyáron - ha még maradt valahol (1 db gyári légrugó pl. 136 000Ft).
Hibalista
- 2008 május - Minden olaj és szűrő csere, fékbeállítás, alkatrészek zsírzása (60 000Ft) - - 2008 július - Karosszériamunka, sárvédőívek, küszöbök, kézzel hajlítva (200 000Ft) - - 2009 február - Hátsó légrugó (1 pár ebayről 110 000Ft) - Első féltengelycsuklók, csapágyak, stb. (Futómű felújítás, légrugócsere, első-hátsó fékfelújítás 88 000Ft) - Ködlámpa szétrohadt, elporladtak a hangszórók (30 000Ft) - - 2009 június - Túltárolt betétek újboli cseréje, felszabályozás, motoron apróbb olajfolyás megszűntetése (25 000Ft)
Ide hordtam szervizbe
Szendrői Árpád Kiváló Subaru szakember, néha hetekig nem ér rá, van hogy apró hülyeségekkel nem hajlandó foglalkozni, de ha valamit elvállal, akkor lelkiismeretesen, pontosan dolgozik és nem húzza feleslegesen az időt.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Mészáros u.-i műhely Fiatal lelkes srácok, 2 XT is jár oda, olcsók, szeretik amit csinálnak, és eddig pozitívak a tapasztalatok.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 109000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Fiesta | Következő autója? | Ez marad |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |