A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Subaru » Svx (1992-1997)

Svx 3.3 AWD 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Földre szállt rakéta - Sports Vehicle Experiment

Szöveges ítélet

Az autó teljes neve: SVX - Sports Vehicle Experiment

Az autó története 1985-től kezdődik.
A neves olasz tervező: Giorgio Giugiaro egy GT tervezéséhez kapta a megbízást a Subarutól. Ezzel megalkottak egy olasz formavilágú és japán technikai megoldásokkal megspékelt klasszis járművet, amely több, mint egy autó.
Az elegáns olasz formavilág zavarba ejtő és még a XXI. században is méltán nevezhető formabontónak, köszönhetően a nem kevés egyedi megoldásnak, mely még manapság is inkább csak tanulmányautókban köszön vissza.
A Subaru sajátosságait és összekerékhajtásban elért eredményeit tovább forradalmasítva, valamint a bokszermotor egyediségét és teljesítményét is hozzátéve ehhez a remek karosszériához megalkotta az SVX-et.

Az autó először tanulmányként a 89-es tokyói autókiállításon volt megtekinthető és egyedi módon szinte módosítások nélkül került gyártásba.
Tudomásom szerint a gyártási költségek soha nem térültek meg a Subaru-nak. Úgy mondják, hogy minden egyes eladott példányon veszített a gyár.
Egyébként itt jegyezném meg, hogy napjaink tömegtermeléséhez képest rendkívül szerény: gyártói adatok szerint körülbelül 25.000-es darabszám került legyártásra az évek folyamán.
Ez a rendkívül csekély, már-már limitált gyártási szám, azzal is magyarázható, hogy az autó megelőzte a korát.
A jármű annyira új volt és innovatív, hogy ezáltal napjainkban is megállapítható: a forma örök, és ez érvényes a külső-belső kialakításra egyaránt.

Az autó a megjelenésének idején egy sor technikailag szokatlan és előremutató megoldást is felvonultatott, mint például a műanyag üzemanyagtartály, a passzív hátsókerékkormányzás vagy egy olyan motorvezérlőelektronikai rendszert, amely számos adatot elemezve állította a motor üzemanyagkeveréket és felügyelte az automataváltó és a motor összehangolt működését.. Azonban mindezek közül a leginkább szembeötlő, hogy a Subarura jellemző keret nélküli ajtókat ennél a modellnél elhagyták, és helyette egy vadászgépekre emlékeztető osztott oldalüvegezést valósítottak meg, minek következtében sok ámuló pillantásban lehet részünk. A Subarunál korábban a sorozatgyártásba kerülő modelleknél nem volt ívelt üvegezés használva, ezért ehhez a típushoz a fejlesztések eredményeképpen két gyártási szabadalmat is bejegyeztetett a gyár: az egyik, amely lehetővé teszi, hogy az üveget még forró képlékeny állapotában a kívánt mértékben ívelhessék, és a másik, amellyel az üveget a fém kasztnihoz egy speciális ragasztási eljárással rögzíthessék úgy, hogy az a kocsiszekrényen a menetközben fellépő torziós hatásoknak ellenálljon.

Az egyedi üvegezésnek és kocsiszekrényformának, valamint a precíz illesztési hézagoknak köszönhetően egy olyan 0.29-es légellenállási együtthatót kapunk, amely még manapság is nem egy sportkocsinál inkább a jövő zenéje.

Érdekes megoldás, hogy az automata váltó támogatja a hosszú cruiseingolásokat. Van rajta egy úgynevezett overdrive funkció, melynek lényege, hogy kb. 160 km óra felett visszaesik a fordulat, ezáltal igazi grandturismo válik belőle.
Meglepő, hogy a felelhető gyorsulási és végsebességi adatok nagyon eltérőek: a 7s-tól egészen, a 8,7-ig történő 100-ra gyorsítás egyaránt megtalálható. Végsebességre 230-250 km/h adnak meg. Érzésre azt tudnám mondani, hogy kellemesen és erőteljesen érzékelhető a gyorsulás. Szerintem az igazság inkább közelebb áll a 7 secundumhoz.
Óriási élmény ezt az autót esőben vagy télen vezetni. Nagyon nehéz elérni a határait. A kanyarodás illetve az hogy a kerekek szinte soha nem pörögnek ki (csak havon) akkora élményt nyújt, hogy az embernek nincs is kedve kiszálni.
Ezzel az autóval igazán élmény az utazás, a vezetés. Mindig különlegesnek érzed magad benne. Az emberek megnézik, de legtöbben fogalmuk sincsen, hogy mit látnak. Hátránya a szervizigénye, a viszonylag magas fogyasztása, a rendkívül drága alkatrészek. Legjobb fogasztás 11 liter volt, legrosszabb valahol 20 körül lehet, igaz én sokat használom városban. Az autónak nincs kategóriája és ezáltal ellenfele. Igazi grandturismo, de mégis légies és könnyed.
A mai autók egyenarcúsága után igazán üdítő színfoltot jelent a közlekedésben. Szinte sajnálom, hogy ilyen keveset látni belőle.

Hibalista

- Automata váltó - Hűtőrendszer - Kormányszervó - Gyakorlatilag az összes gumicső - Lambdaszonda ...

Ide hordtam szervizbe

Seibico

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 1996
Kényelem (10) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 151000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 32000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 15 l
Előző autója? cougar, mondeo, st220, baja Következő autója? 3200GT
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Subaru Svx 1992

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)