Egy fiatalkori álom beteljesítése
Szöveges ítélet
1993-ban Párizsban kés? este sétáltam a Champs Elyséé-n, amikor egy UFO t?nt fel az egyik utcasarkon.
Lassan elment el?ttem, a lehúzott félablakok mögött két fiatal arab srác ült, éreztem a túl sok kölni illatát kiáradni az autóból, nagyon kis gázzal fordultak ki, majd nyomtak egy kövéret és meghallottam a hangját. Ott és akkor én voltam a legnyomorultabb autórajongó a Földön, mert tudtam, hogy amit láttam, meghatározó élmény és azt is tudtam, hogy soha a büdös életben ilyenem nem lesz.
Nem is tudtam, milyen autó az, de látszott kilométerekr?l, hogy nem tucat szar, hanem igazi, min?ségi AUTÓ, amit a földi halandók közül csak nagyon kevesen engedhetnek meg maguknak.
Innent?l ez volt számomra a non-plus-ultra autó téren, teltek az évek, amikor már megengedhettem volna magamnak egy ilyet, nézegettem a hirdéseket, néha elmentem a hirdetett autót megnézni, de mindig lógó orral jöttem haza, mind iszonyú szutyok állapotban volt.
Újkorában a Mercedes Coupé árával volt azonos szinten, a biztosító mindig jól fizetett rá, tehát mind le volt zúzva, iszonyú módon hekkelve, kárpitok lógtak, semmije nem m?ködött, stb.
Aztán tavaly nyáron egy Fiatot hirdettem eladásra, a Tradert lapozgatva megakadt a szemem egy hirdetésen, reális cserét beszámol, mi lenne reálisabb egy ´96-os Bravonál, felhívtam, találkoztunk.
Nepper árulta, semmit nem tudott az autóról. Körbejártam, a bal oldali lehúzható ablak pókhálósra tört, állítólag nekicsapódott valaminek, de már a kabinban figyelt a bontott üveg.
Mentünk egy kört és végem volt.
Az a hang, az a finom rugózás, a finom váltások, a csodás alcantara m?szerfal, a b?r illata, mind a fiatalkori álmaim beteljesülését jelentették.
Létrejött az üzlet, hazavittem.
Autókkal foglalkozom tíz éve, százával adtam el ?ket, de ez megérintett.
Ültem el?tte, mellette a sámlin, nézegettem minden irányból és meg kellett állapítanom sokadszorra, hogy igazából BAROM RONDA, de ezt a rondaságát olyan finomsággal és eleganciával viseli, hogy számomra gyönyör? volt.
Elkezdtem használni, beláttam, hogy nem sportkocsi, hanem TÚRAKOCSI, ami óriási különbség. Nem Porsche, nem k?kemény izomautó, hanem luxus verda, ami ugyan képes a kett?negyvenre, de minek?
Bajom a h?téssel volt igazából, az aluh?t? m?anyag teteje oly mértékben porózussá vált, hogy kézzel lehetett törni bel?le tetsz?leges méret? morzslékot. Rövid szenvedés után kivittem egy h?t?shöz, aki szépen kialakította a m?anyag rátét formáját aluminiumból és összehegesztette a h?t?testtel, így többé nem volt gondom vele.
A weakest link elve alapjánk most a h?t?cs? mondta be az unalmast, a gyári rendelt cs? segített a bajon.
A váltó tömítésénél eresztette az olajat, vágattam új parafát a régi helyett.
Menettulajdonságai kivételesek, a kanyarok pici orgazmusokat jelentenek mind az autónak, mind a vezet?jének.
Nyugodtan lehetne húst szállítani benne, jéghideg a klímája, amerikai autóhoz szokva ez nem lenne nagy kunszt, de ennek TÉNYLEG JÉGHIDEG volt, 2,4 fokos leveg? lép ki a rostélyon.
Egy vágyamat kielégítettem, volt ilyenem is, meghirdettem, eladtam.
Egy tatabányai postai kézbesít? vette meg, Neki ugyanúgy tetszett, mint nekem.
Néhány hónap múlva hívott, hogy tönkrement a váltó. Nem irigylem, nem egyszer? és nem olcsó a javíttatása.
Csodás autó, aki ilyenre vágyik, vegyen egyet magának, ha jót fog ki, örök élmény lesz.
Sok a szutyok SVX, könny? beletenyerelni a lecsóba, érdemes szakért? segítségét kérni a vásárlásnál.
Itt láthatók képek, ha valakit érdekel: http://kep.tar.hu/aerostar/50083268
Hibalista
- H?t?.
Ide hordtam szervizbe
Saját szerel?. Azt mondta, soha többet ilyet.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 15 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
