Hucul
Szöveges ítélet
A cím a Kárpátokban előforduló csunyácska, bumfordi ugyanakkor nagyon szívós, ügyes és terhelhetó lófajtára utal. Engem - egy nagyra nőtt Suzukin kívül - leginkább erre emlékeztet ez a kocsi. A korábbi cím ("Tíz alatt százon, bármilyen úton") talán kilenccel is megállja a helyét.
Dicséret:
- bálteremnyi hely elöl, hátul,
- megbízható, minden úgy működik, ahogy ki lett találva,
- méretéhez, dinamikájához, és összkerékhajtásúságához képest meglepően takarékos. Felerészt országúton és lakott területen, felerészt autópályán használom. Az autópályán a legmagasabb a fogyasztása, városban nem vészes,
- kezes, stabil, fordulékony, robbanékony,
- isssszonyúan jól kanyarodik, de a gyári gumival (Yokohama) ezt inkább ne próbáljuk ki,
- meglepő helyeken is elmegy, hamarabb megeszi a frász a gazdáját, minthogy elakadna,
- remek tolatókamera. Bár elöl is lenne!
Kritika:
- a belseje leginkább egy nagyra nőtt Suzukira emlékeztet,
- ezért a pénzért lehetne kényelmesebb,
- az árához képest sok benne az (elekromos) ergonómiai baki: a külső tükröket csak bekapcsolt gyújtással lehet behajtani, ugyanaz a probléma az ablakokkal, van olyan gomb a rádión, aminek csak i-pod csatlakoztatása esetében van funkciója, ha bedugom a kulcsot bekapcsol a fényszóró, de nem tudom pl. leengedni az ablakot vagy bekapcsolni a rádiót, a fedélzeti számítógépnak vagy egy bumszli kezelője, amivel szinte semmit nem lehet kezelni. Ezek mind megszokható, tolerálható dolgok, csak jelezném, hogy ez a kocsi nem egy geeknirvána.
- viszonylag nehezen jár a váltókarja, nem támogatja a gyors váltásokat,
- az árához képest zajos a futóműve,
- az (oldal)ablakok könnyen beengedik a meleget (más kocsiknál nem tapasztaltam ilyen mértékben), ezért erősebben kell járatni a klímát, ami ilyenkor már nagyon huzatosan működik,
- melegen nagy a turbólyuk.
2013: Kissé puritán kocsi, de nagyon kedvelem, alig várom a telet.
2015: Jó, de már meguntam, kéne valami kisebb, finomabb.
2016: Lejárt a bérlet, Subler ment, Volvo jött. Innen visszatekintve szörnyen fapados volt (persze ezt just for the records írom). Pl. a tolatókamerája addig tetszett, amíg meg nem láttam a feleségem 30%-kal olcsóbb Toyotáján levőt. Az új Volvóhoz már nem is hasonlítom. Öregkorára az étvágya is megjött, a korábbiakhoz képest kb. fél literrel megnőtt az átlagfogyasztása. Mindezek ellenére úgy gondolom, aki mindent megfontolva vesz ilyent, az elégedett lesz. Ugyanakkor az is igaz, hogy ennyi pénzért lehet jobbat találni, nem is keveset.
Hibalista
- Az intercooler és a szívótorok közötti cső elrepedt, ettől megbolondult a részecskeszűrő-regenerálás vezérlése, és eltömődött a részecskeszűrő. Garanciában, kifogástalanul javítva. - Úgy tűnik, hogy a gyári kulpungtárcsának gyenge az anyaga, legalábbis a könnyen előcsalogatható kuplungszagból csak erre tudok következtetni. 135.000 km-nél aztán be is következett, amitől féltem: fényesre koptatta a kuplungtárcsát, és számomra ismeretlen okból az egész kuplungot kicserélték. Az új is "szagos", pedig istenbizony nem fából van a bal lábam.
Ide hordtam szervizbe
Emil Frey
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Grohoczky
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 174000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Volvo V70 | Következő autója? | Volvo S60 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
