Dinó
Szöveges ítélet
Miután eladtuk a dízel Subaru Legacyt (a Varacskos ítélet alatt olvashatjátok kínlódásunkat) ismét Subarut vettünk, mert ismét nem volt pénz egy nagy Audira. Nos ez már a tényleg elpusztíthatalan fajta (elméletileg) a nagy japán szívó benzines ami 500.000kmt megy és semmi baja. Hát nekünk volt vele, sajnos közel sem annyira megbízható mint mindenhol írják, lásd hibalista, nekem ez egy kicsit sok 40.000km után. Persze minden gariban cserélve, de akkor is bosszantó.
Nos az elpusztíthatalan szívó benzines nagyon jó, de a halott giliszta a bazaltban az nem kifejezés. Abszolút semmi élvezet. SZerencsére nem szoktam sietni, és így nagyon jó a dolog, de ha menni kell baj van. A kocsi viszont úgy van megcsinálva, hogy ne akarj vele menni. 1. Ha mész vele bizony 15 litert is tud enni. 2. Magasan ülsz, az ülések oldaltartása 0 azaz nulla, ezzel azt érik el, hogy úgy ülsz benne mint egy királya trónon. Én nagyon szeretem, feleségem nagyon utálja. A motor valami iszonytosan halk, amikor rászánod magad - na meg a pénztárcádat - hogy egyszer 160-170nel menj semmi hang, csak a szél hangját hallani picit. A futómü legyözhetelen. egyszerüen szuper. Kanyarokban úgy viselkedik mint egy normál személyautó, pedig ez egy bazi nagy batár ám. Nagyon kényelmes bele pakolni, biztonságos. Nagyon jó családi autó, de sportosságot ne várjunk töle. Kicsit felemásak az érzések, mert tulajdonképpen egyszerre utáljuk és imádjuk. Kislányunk nevezte el Dinónak, nagyon találó a név, ö imádja. Hol sokat eszik, hol keveset, nagyon lábfüggö. Öregurasan eljár 6,5 literrel, de tud enni 15 fölött is. Nagyon szélérzékeny, de ez a méreteit tekintve nem csoda; nálam keveset eszik, a feleségemnél sokat ( ö jobban föz :-))) ).Parkolás radarok nélkül rémálom, de nem is a városra tervezték. Terepen kátyús utakon remekül megy, nem ráz, hóban van igazán elemében, nálunk pedig abból van böven!
Update: 90.000km
Az autóval semmi de semmi probléma falja a kilómétereket, egyre jobban szeretjük mert belefért már 350 kiló kö amikor köveztettünk, és 45db 120cmes tuját sikerült belepakolni (azért csak ennyit mert hátul ült a kislányunk.) Most persze azt gondoljátok micsoda barom használja ilyenre az autót, nos nagyon drága a házhozszállítás, másrészt egy utánfutó még drágább! A fogyasztás beállt valahol 7 és 8 liter közé, én mindig úgy számolok, hogy nyáron 8 literrel télen 9cel jár el, azután mindig jól meglepödök, milyen keveset fogyaszt ez a batár! Folyt. köv.
Update: 180.000 km
Nagyon eltelt az idő, tulajdonképp ugyanazokat a dolgokat tudom leírni, mint a 90.000km updatekor. Szorgalmasan megcsináltuk a kötelező szervizeket (természetesen nem a Subarunál, horror áraik vannak) annyi történt, hogy időközben szétrohadt a hátsó kipufogó, amit a szerelőbarátom először meghegesztett, majd amikor tényleg menthetetlenné vált, ebay-ről rendeltem egy Outback 3 kipufogót (80€!!! egy vicc az eredeti kb 4x annyi) és szerelőm átalakította. Kicsit nagyobb probléma volt a hőcserélő, ez 220€-ba fájt, + szerelés. Ezen kívül semmi, lassan kell majd aksit cserélni. Nagyon elégedettek vagyunk az autóval továbbra is, eladására nem is gondolunk, mert az autó használati értéke nagyon magas.
Update: 210.000km
Igen, írdd és mondd! Újabb mérföldkőhöz érkeztünk. Az autón nem sok minden változott, annyi, hogy kiment az utasoldali fűtés. Szerencsére mindenhol máshol működik, így a feleségem vagy betakarózik elől, vagy hátraül a gyerekhez! Nagyon apró jeleit mutatja a rohadásnak, viszont egy csepp olajat sem fogyaszt, a motor nagyon egyben van, a futómű is szuperul bírja, hihetetlen, hogy mennyire strapabíró a gép. Szerelőm azt mondja, hogy ő biza el nem adná, mert ennyire megbízható autókat már nem gyártanak. Azt mondta, nagyon meglepődne ha a következő 200.000km alatt valami gáz lenne a motorral. Problémásabb egy kicsit a kipufogó, igazából az egészet cserélni kéne de még kitart. Kiváncsi vagyok, hogyan folytatódik a sztori… az autó iránt érzett szeretet viszont megmaradt és ez ennyi km után bizony nagy dolog, a kislányunk időközben kijelentette: “Papa, én a Dínón akarok megtanulni vezetni! Nos addig még van 6 év! Lássuk!
Update: 255.000km
Nem sok minden változott. Az autó falja a kilómétereket. 220.000km-nél csináltunk egy hengerfejfelújjítást (itta a vizet) és ezért megelőzendő a motorsütögetést inkább rendbetettük, nem volt olcsó de megérte (3000€). A vizsgán valami motorkábelt kellett cserélni korrózió miatt (80€) és a fékeket (kopóalkatrész). A motor eszik egy kevés olajat. Az elmúlt 15.000km-re kb. egy-másfél liter olaj teljesen elfogadható. Eszünk ágába sincs eladni, nem is nagyon tudnánk mert már minimális az értéke, számunka viszont felbecsülhetetlen, mert egy ekkora méretű autó ma már a megfizethetetlenség határát súrolja. Amíg a szerelőm azt mondja, hogy javítható addig javítjuk. Kb. 50.000km múlva jelentkezem. Most kap új téli tappancsokat és indulás!
Hibalista
- csomagtartó teleszkóp, - hátsó üléstámla, - hátsó radar (nem gyári), - elektromos tükör motorja (nem lett megcsináltatva) - hátsó kipufogódob szétrohadt - hőcserélő - utasoldali fűtés - hengerfej - Valami motorkábel
Ide hordtam szervizbe
Privát olcsó jó
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 12 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 15500 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 255000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Legacy 2.0d | Következő autója? | Model X |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
