Csendestárs
Szöveges ítélet
Családi kombit kerestünk, a listán volt a Passat,Superb, Mondeo, Accord, V80-as Volvo. Egyszer bekeveredtünk egy Subaru kereskedésbe, hogy megnézzük a Legacy kombit. A szalonban meglátta a feleségem az Outbacket és nem tágított, hogy neki magasított üléspozíció kell. Nem vagyok egy SUV fan,ezért azokat nem is néztük. Az Outback ugyan nem SUV, de csak magasabb egy normál autónál és azt gondoltam, hogy nagyon "billegős" lesz. Nos már a próbaúton meglepett, hogy egyáltalán nem az. Sőt sok személyautó megirigyelheti a kanyarodási tulajdonságait. Az automata váltó nem volt kérdés, mivel sokat használjuk városban. Az már csak hab a tortán, hogy személy szerint nekem a CVT váltó a legszimpatikusabb az összes automata közül még a híres DSG-t is beleértve, ami valóban jó kis szerkezet, de nekem összességében a CVT a nyerő. A váltó működési elve ettől függetlenül nem volt olyan neuralgikus pont. Egyedül robotizált váltót nem szerettem volna.
Ha már a váltóról ilyen sokat írtam, hadd kezdjem ezzel az első benyomásaimat. Nekem nagyon tetszik, hogy attól függően mekkora gázzal indulok addig megy fel a fordulatszám és onnan nem mozdul addig amíg vissza nem veszek a gázból, mert elértem a kívánt sebességet. Kis gáznál olyan 1500-1700-ig pörög fel a motor akkor nagyon kényelmesen, "nyugdíjas" gyorsulást produkál, de sokszor elegendő a városban ha nagy a forgalom. 2000-es fordulatnál, már egy közepesen dinamikus gyorsulást lehet vele elérni. Ez általában a városban nyakig elég. A végáttétel is nagyon kellemes, 160-nál 3000 körül forog a főtengely , de ezt csak sík terepen tudja, ha van egy kis emelkedő egyből magasabb lesz a fordulat. A másik nagyszerű dolog a motorfék ami D állásban is van. Lejtőn egy kicsit engedi gyorsulni az autót az elektronika majd emeli a fordulatszámot és fékezi az autót. Így kényelmesen le lehet csordogálni magasabb hegyekről is szinte fékezés nélkül, ahogy azt tanítják.
A motor nekem nagyon szimpatikus karakterű. A 2,5liter 167Le ugyan nem vérpezsdítő egy 1,5 tonnás kasztniban, de egészen jó használható. Alapvetően nyomatékos , pörgetést nem kedveli és ebben a váltó is partner, értsd a váltó is igyekszik alacsony fordulaton tartani a motort. Autópályán bőven lehet vele még megpakolva is kényelmesen előzni, annyi tartalék van benne.
A karosszéria kellemes kidolgozású semmi extra. Az ülések kényelmesek, alapvetően tágasak. A bőr nem "izzadós" kellemes. A bőrtől tartottam egy kicsit, hogy nagyon könnyen beleizzadok , de szerencsére nem ilyen. A futómű talán egy kicsit feszesebb, mint vártam, ez az ára a jó kanyarodásnak egy magasabb bódénál, egy franci autónak lényegesebben lágyabb a rugózása. A hangszigetelés nem csúcs, de nem is rossz. Autópálya tempónál elegendő, nem zavaró még ekkor sem. Alacsonyabb sebességnél egy kis motorhang bejön amit én kedvelek, ugyan nem egy karakteres bubuhang , inkább mély morgás.
Update 1:
Eltelt az első évünk együtt. A szerelem megmaradt. A kilométer számláló 35e.felet van. Fogyasztási tapasztalatok: nyáron külváros,országút, kis dugózással nálam 7.2-7.8 l/100 km asszonynál egy kicsit több. Autópályánál 130 körül marad ez a fogyasztás.Télen hasonló körülmények között 8.5-9 l/km. Vannak apró trükkök amivel lejjebb lehet nyomni a fogyasztást ha odafigyel az ember. A CVT családi autónak, "krúzolásra" nagyon jó. Igyekszik alacsony fordulaton tartani. Ez kényelmes csordogálásnál úgy, hogy nem képezünk útszéli akadályt max. 2000 fordulatszámot jelent. A nagy fordulatszámot (ez neki 4000 fölött van) nem igazán kedveli. Viszont a kanyarokat azt szereti. Nagyon merev a karosszéria, pontos a kormány. A 4kerék hajtás továbbra is szuper. Nyáron is érezhető a jótékony hatása amikor rákanyarodunk pl egy főútra ahol gyorsan fel kell venni az ottani ritmust, ekkor már lehet nyomni a gázt elinduláskor bátrabban, a kerekek nem fognak megcsúszni, még porosabb útnál sem.
Idén télen a feleségemet is meggyőzte a 4x4. Január elején ónos eső volt, reggel ment dolgozni. Amikor kiállt a garázsból nem vett észre semmi különöset, próbafékezéssel megnézte mennyire csúszik az út, mert amikor ment a garázshoz érezte, hogy nagyon csúszós a járda. Az autó nem csúszott meg, gondolta felsózták az utakat, így nyugodtan ment tovább. A forgalom sűrűsödésével azt vette észre, hogy a szokásosnál lassabb a forgalom, nézett egy fékpróbát, de nem csúszott és kanyarokban sem érezte instabilnak az autót. Mikor megérkezett , kiszállt az autóból megint megcsúszott a cipője. A munkahelyén többen szitkozódva érkeztek, hogy mennyire csúszott az út. Ebből a feleségem semmit nem érzékelt. Tudom, hogy nem írható csak a hajtáslánc számlája, fontosak a gumik is. Az autón Dunlop téli kerekek voltak, ennek ellenére másik autónkkal (fronthajtással)szintén jó téli kerekekkel ónos esőben sokkal jobban csúszkáltunk.
Mivel ő használja többet és eleinte idegenkedett a CVT-től és az autó méreteitől, mára már megszerette és szereti vezetni.
Nekünk ez az első autónk bőr belsővel. Nem szerettem volna, de mivel a memóriás üléshez ragaszkodtam és ez csak bőrös ülésekhez járt így nem tudtam kikerülni. Féltem tőle , hogy nyáron nagyon beleizzadok, télen hideg lesz. Nos ez részben beigazolódott. Nyáron semmivel sem izzadok be jobban, mint a korábbi plüssös ülésekbe , ezért pozitív csalódás. Télen valóban hideg, de ülésfűtéssel könnyen és gyorsan lehet segíteni a problémán. Összességében nem bántam a bőrt, gyerekek miatt praktikus.
Hibalista
- Még mindig semmi
Ide hordtam szervizbe
Subaru Seibiko
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Almera | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.7/10) |
