Az „ultimate” a műfajában – avagy: CSAK ÍNYENCEKNEK!
Szöveges ítélet
Már régi vágyam / kiszemeltem volt. Hogy miért nem jutottam hozzá hamarabb, annak több prózai oka is volt: Elsősorban az ára, másodsorban az elődök híres / hírhedt fogyasztása.
Most lett rá lehetőség (céges) formában, másrészt hagytam magam meggyőzni: ez a legutóbbi CVT váltós változat MÁS, mint a korábbiak, higgyem el… Elcsábultam – és nagyon-nagyon nem bántam meg! De menjünk sorban:
Külső: Aki villantani akar, egyértelmű, hogy NE vegyen ilyen autót! Én betegesen kerülöm a feltűnést – ebből a szempontból TÖKÉLETES választás! Tapasztalatom ezzel kapcsolatban az alábbi: kb. 85-90% az utcán észre sem veszi, nem is ismeri, a maradék 10-15%-nak meg kicsavarodik a nyaka… ☺
A külsőhöz tartozik még az állandó 200 mm hasmagasság és a viszonylag kedvező terepszögek elől-hátul. Normál körülmények között simán lehet parkolni vele magas szegélyeknél és olyan helyeken is, ahol az elődje rendesen lezúzta az alját (meglepő módon a sokkal „terepesebbnek” kinéző Honda CRV utolsó előtti modellje – 2007).
Belső: visszafogott japán esztétika: minden kopásálló, masszívságot sugárzó – nincsenek hiper pihe-puha exkluzív burkolatok, űber dizájn elemek stb. – minden van ami kell és szinte semmi, ami csak parasztvakítás. Ismételten az előddel összehasonlítva: bár ennek az ülése bőr és deréktámaszos – a fentebb már említett elődben azért valahogy kényelmesebben esett az ülés hosszú távon – de hát ez legyen a legnagyobb probléma… A gyári HiFi is szólhatna kicsit szebben, de igazából nem zenehallgatásra vettük ezt a GÉPÁLLATOT… ☺
Nem is lenne jó igazán, hogyha a motor indításakor egy esetlegesen bekapcsolva felejtett HiFi túlhangoskodná azt a mennyei koncertet, amit a 167 ló produkál… Aztán csönd – síri! Kb. 3000 min/percig SEMMI hangja – pontosabban a gyári Yokohama nyári gumik enyhe sírását lehet hallani mindössze. Aztán utolérsz egy 70-80-nal száguldozót, felvillan, hogy előzni kéne: hohó! Rés a szembejövők között – kb. a felét nyomod a padlóig terjedő résnek, némi ostorcsapás kormány balra, aztán vissza – mire a körülötted levők észreveszik, hogy most éppen valami akció van, már újból síri csönd és haladás… Dinamika, néhány másodperc boxer muzsika és mintha semmi sem történt volna.
Kipróbáltuk már néhányszor hegyi szerpentineken is – hát ezt csak ínyenceknek ajánlom! A CVT mellé jár a kormány mögé két fül is, amelyek egyfajta „virtuális váltó”-ként funkcionálnak (hívják ezt még F1-es váltónak is, csak így szerényen). Ha valaki semmi különösre nem vágyik, akkor is használni fogja a szerpentineken lefelé, hogy legyen egy kis motorféke. Aki viszont szeretne csak egy kicsit is élvezkedni – az egyszerűen elolvad!!! Senki ne képzeljen természetesen Impreza WRX-et, ez egy családi kombi, tehát ezen a fertályon kell keresgélni az „ellenfeleket”. Tapasztalatom: a sok nyomuló az első kanyargósabb szakaszig bírja a tempót, aztán elkezdik tisztelni. A maga kategóriájában egy IGAZI élményautó – mondhatni negyvenes családapák játékszere (is lehet). A szimmetrikus 4x4 mesteri hajtást eredményez – 1xűen LENYŰGÖZŐ!
Joggal tehető fel a kérdés, hogy mindezt milyen áron, azaz mennyit éget el 100-on ez a Subi? Lehet, hogy nem fogjátok most elhinni amit írok, de már több, mint 30 ekm-t töltöttünk együtt és több, mint egy teljes nyárigumis és egy teljes téligumis fogyasztási ciklust mértem (össz. átlagban teljesen vegyes fogyasztást mérve, ami kb. 25% városi, 20% autópálya és a többi országúti). Szóval jöjjenek az adatok: téli átlagfogyasztás 8,4 l/100km, nyári átlagfogyasztás 7,8 l/100 km!!! Egy üresen 1,5 tonnás, állandó összkerékhajtású, 2,5 literes, benzines, 167 lovas autótól, ami ráadásul automata! Ezek mért, TAPASZTALATI értékek és nincs érdekemben, hogy szépítsek! (Az még hozzátartozik a képhez, hogy garázsban lakik a Subi…)
1 szó mint száz: van ennél szebb, van ennél sokkal nagyobb presztízsű, van kényelmesebb is, mint ez az Outback, de a teljes összképet tekintve nem nagyon tudok olyan másik (hasonló kategóriájút), amelyikért elcserélném!
Aki ilyen kocsiban gondolkodik, próbálja ki nem fog csalódni – a hasonszőrű nagy német prémiummárkákkal összehasonlításban IGAZI value for money – ahogy felénk a művelt svábok mondják!
Hibalista
- Közel másfél éve használom és a lista 0 (azaz nulla = „zéró”)!
Ide hordtam szervizbe
Duna Autó – ezt ajánlották + van ismeretség is és bár „igazi” dolguk nem volt az autóval (csak a szokásos karbantartások) ezt tényleg jól, precízen tették – eddig csak ajánlani tudom azoknak, akik szakszervízben gondolkodnak.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | CR-V | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
