A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Subaru » Outback (2009)

Outback Outback 2.5 CVT Comfort 

Az ítélet értékelése
3,8(4 db)

A család Kedvence

Szöveges ítélet


20 éve járok Subaruval, ez az autó a 6. Subarum, és a 3. Outbackem.
Ajánlom elolvasásra egyik másik t. autós újságírónak, hogy legalább tárgyi tévedése ne legyen ...
A 2010-es modell teljesen új fejlesztés, ez lett az Outback 4. generációja. A mérnökök tágasabb, kényelmesebb autót akartak létrehozni, mint a korábbi modellek, és hogy ez sikerült nekik, az már az első pillantásra is látszik. Az autó megjelenése azonnal felkelti a figyelmet, a korábbi „kombi” fazonnál „SUVosabb” lett. 50 mm-el szélesebb, 105 mm-el magasabb és 45 mm-el hosszabbra nőtt. A hasmagasság 220 mm. A kerekek előtti/mögötti karosszéria túlnyúlás rövidebb, - ez a szűkívű kanyarodásnál üdvözölhető-, a tengelytáv 70 mm-t nőtt, ami az egyenesfutásnak, a belső térnek, főleg a hátul ülőknek nagy előnyére vált. A siker előre jelezhető volt, egy jó megjelenésű, tágasabb, komfortosabb autót sikerült tervezni. A siker abban is megmutatkozik, hogy a Subaru Outback elnyerte a MOTOR TREND magazin „A 2010-es Év SUV-ja®” díját.

A külső alapján felismerhető, hogy ez Outback, azért az elődjéhez viszonyítva mégis más lett a forma. Mivel a méretek minden irányban nőttek, az autó megjelenése arányos maradt. A hűtőrács magasabban van, ezzel is hangsúlyozottabb lett a SUV – os megjelenése. A fényszórók elhelyezése háromdimenziós, hosszan nyúlnak ki oldalra is. Hangsúlyozott kerékívek, erőteljes ütközők emelik sportosabb szintre a formát. Az ablakok masszív fémkeretet kaptak, ezzel a szélzaj erőteljesen csökkent. Már megszoktuk a kertnélküli ablakokat, hiányoznak, de majd ezt is megszokjuk.

A motorokat átdolgozták, a választék a 2.0D, a 2,5 benzines manuális, vagy automata CVT Lineartronic váltóval és a 3.6R 5 fokozatú automata váltóval. Mindegyik motor teljesíti az Euro5 kritériumokat, mindegyiknél csökkent a fogyasztás.

A belső tér kényelmes, tágas, bőséges a hely a lábaknak, a hátsó traktusban is. Az anyag kiválasztása is jó, ízléses a színharmóniája, jó a tapintása. A két fokozatban fűthető első ülések kényelmesek, a jobb oldali elektromotorral 10 irányban mozgatható, a 2 beállítás a Memória funkcióval rögzíthető. Az oldaltartása is kitűnő. Az üléseket eleve ívelt háttámlákkal tervezték, a vezető ülés hátbetétét még elektromos motorral is illeszthetjük a hátunk ívéhez, így nagyon kényelmes üléspozíciót állíthatunk be.

A 2010-es modellben az ülések vázát megerősítették, a hátulról ható ütés ellen még erőteljesebben véd, egyben kényelmesebbé is vált.

Bluetooth-Telefon kapcsolható, a GPS beszédfelismerő funkcióval rendelkezik, új nagyfelbontású 8 inch széles monitorra vetül a kép. Lehetőség van DVD lejátszására is, a tolatásnál az autó háta mögötti teret tolatókamera vetíti ki.

A felső ívbe kecsesen simul a multifunkciós display, amin lehívható a pillanatnyi-, az átlag fogyasztás, a pontos idő és a külső hőmérséklet.

A csomagtartó ajtaja elektromos zárral nyílik, magasra tárul. A pakoló nyílás minden irányban nőtt, a csomagtartó térfogata 459 literről 526 literre változott. Az üléstámlát 2/3 , 1/3 arányban tudjuk dönteni egy gombnyomással, a dőlési szög állítható a döntést a csomagtartóból is elvégezhetjük, nem kell körbeszaladni az autót.
A csomagtartóban praktikus rögzítőfüleket lehet az oldal- és aljborításból kihajlítani.

Újdonság az esőérzékelős ablaktörlő. Az érzékenységet optimálisra beállítva kitűnően választja meg a törlési sebességet. Ha a cseppek sűrűsége/ritkasága úgy kívánja, kis időre le is áll. Az ablaktörlők nagy teret járnak be, csak a jobb oldal felső sarkán marad kis letisztítatlan felület. Az ablaktörlők parkoló helyén fűtőszálak futnak, ha télen odafagynának, pillanatok alatt leolvaszthatók.

A külső világításnak a megszokottakon kívül van egy „automata” állása, amikor is a világítás szürkületkor magától bekapcsol. Jó ötlet, kivéve, ha nappal városon kívül autózunk, akkor világosban is kell tompítottat kapcsolni, sajnos ez magától még nem működik. A külső visszapillantó tükrök fűthetők, elég nagy méretű, szinte alig van holttér. Ha útban van, motorral behajtható.

A futómű feszessége visszaállt a 2004-es Outback szintjére, ami azt jelenti, hogy az elődjénél keményebb, de még mindig nem kellemetlenül ráz. A tervezők figyeltek arra, hogy az úttartása kitűnő maradjon, de ne veszítsen a komfortosságából. A feladatnak nem könnyű megfelelni, de ennél az Outbacknél csaknem teljességgel sikerült megoldani ezt a problémát. A kanyarokban a Subaruktól megszokott biztonsággal lehet haladni, nem igen dől a karosszéria, az intenzív fékezésnél sem bólint nagyokat.

Az első futómű MacPherson kerékfelfüggesztés, egy része egy „bölcsőkeret”-hez rögzített, ezzel a megoldással szélesebb a nyomtáv, illetve hosszabb a rugóút, ami kisebb zajt, vibrációt, visz át a kocsiszekrényre, az úttartása tovább javult..

Hátul új, kettős keresztlengőkaros felfüggesztés kapcsolódik egy segédkerethez, ami gumiágyban rögzül a fenéklemezhez. A hátsó felfüggesztés szintszabályozót is tartalmaz, hogy az autó hasmagassága nehéz rakomány alatt is változatlan maradjon.

A VDC minden típusban széria, nem tolakodó, csak szélsőséges esetben avatkozik be. Az AWD eleve hozzájárul a biztonságosabb közlekedéshez, a manuális sebváltós típusoknál a speciális középső Visco kuplung osztja az erőt 50/50 %-ban az első és hátsó tengelyek között, CVT váltósnál elektronikusan vezérelt olajban futó többlamellás kuplung működik.

A fékezésnél a fékerőt az EBD osztja, a fékasszisztens a vészfékezésnél segít be.

A fékerő jól adagolható, hatásosan lassítja az autót.
Jó megoldás az elektromos kézifék, ehhez kapcsolódik az elektromos HillHolder, ami 5%-os lejtőig rögzíti biztonságosan az autót.

A motort egy „Bölcső” keretbe helyezték, a rögzítést hidraulikus betéteken keresztül oldották meg, a hang- és rezgéscsillapítás érdekében.
A bölcső funkciója többcélú:
Az eleve alacsony súlypontú boxer motort még alacsonyabbra tudták fektetni és a motor alatt még helyet tudtak szorítani a turbó feltöltőnek is (a turbó feltöltésű motoroknál), ezekkel a megoldásokkal a súlypont is még lejjebb került, aminek a stabilitásban van nagy szerepe, csökken a rezgés, csöndesebb a motor, a motor billegés még csekélyebb lett. A futómű egy része is a bölcsőhöz csatlakozik, ez is a stabilitást segíti, és nem utolsó szempont, hogy a frontális ütközésnél a bölcsővel az ütközési zóna megnyúlt, irányított deformálódásával csökkenti a becsapódás erejét, azonkívül a motort a kocsiszekrény alá vezeti.

A passzív biztonságot még fokozták a körkörös karosszéria megerősítéssel (Subaru Dinamikus Karosszéria Koncepció: DC3), a motorbölcső alkalmazásával, az üléskeret megerősítésével, az első, oldalsó, függönylégzsák alkalmazásával, az első légzsákok 2 fokozatban fújódnak fel, az ütközés erősségének függvényében. Aktív fejtámlák, automatikusan megfeszülő biztonsági övek fokozzák tovább a biztonságot. A törésteszten a maximális pontszámot érte el, az elődje a minden idők legjobb töréstesztjét produkálta.

A lényeges különbség az előző típushoz képest a méret. Belül minden irányban tágasabb, kényelmesebb. Az ülések keményebbre tömöttek, ami jobb tartást eredményez, hosszabb az ülőlapja, jobb a comb alátámasztása. A Comfort-navi felszereltségű kiadásnál a GPS DVD-vel működik, sajnos még mindíg nem ismeri Magyarországot, valamint a Comfort és Comfort Navi kiadás közötti különbség kb 600 000 FT. (Ebben az árban persze más plusz felszerelség is van, nem csak a GPS) A hiányosságot úgy pótoltam, hogy az Automaptól rendeltem egy Kenwood multimédiás készüléket, aminek a tudása jóval meghaladja a gyárit, és annak a helyére gyönyörűen illeszkedik. Tud DVD-t, TV-t, rádiót, tolatókamerát, CD-t, SD kártyát, USB-t, iPodot, bluetooth telefont, hangvezérelhető, (sajnos csak külföldiül), tud két zónát vezérelni -hátul lehet DVD-t nézni, elöl zenét hallgatni- és nem utolsósorban Navigációt, ami a legfrissebb Európát, Magyarországot tartalmazza. A színhatást ki lehet keverni, hogy pontosan illeszkedjen a műszerfal megvilágításához.
A motor 2.5-ös, 170 pacis, ami a 3.0 után gyengének tűnhetne, de a CVT váltó rengeteget segít abban, hogy a két motor közötti teljesítmény különbséget csökkentse. A 2.5-ös motort átdolgozták, ami nem túl nagy teljesítménynövekedést eredményezett, de nőtt a nyomaték és ezt nagyobb fordulatszámtartományban tudja leadni. Emellett az emissziós értéken is javítani tudtak.
A váltó szenzációs! A gázpedál lenyomásával nem csak a befecskendezett benzin mennyisége nő, hanem egyúttal a váltó "visszavált" , nő a motorfordulat, nő a nyomaték, nő a gyorsulás. A computer minden gázadásra megfelelő választ ad, kicsit jobban ,- mégjobban vált vissza, persze fokozat mentesen, mindenféle rángatás nélkül, éppen annyit, amennyire szükség van.

Mivel a motor mindíg a legideálisabb nyomatéktartományban dolgozik, a fogyasztás dízeles mértékig csökken. Nos, így már megkérdőjeleződik a dízeles autó választása, hacsak valaki nem éppen azt szereti. Hogy számszerint ez mit is jelent, mindjárt részletezem.
Februárban kaptam meg az autót, akkor gyorsan még megvettem a téli gumikat, mert jócskán havas utakon jártam, jócskán 0 fok alatt. Ilyen körülmények között főként Pesti közlekedéssel is 11 liter alatt maradt a fogyasztás. Most már, hogy jobb idő van, a "szivató" is rövidebb ideig működik, vegyes használatnál 8 liter körüli a fogyasztás. ÉRTSD: néha 8 liter alatt!, néha a felett.
A 2.5-ös hangja csak akkor lesz erőteljesebb, ha 4-5 e /min fordulat fölé engedem. Akkor már egész boxeres lesz, ami nem éppen kellemetlen, de hallható.
Egy kicsit a felszereltségről:
Érdekes változás az elektromos kézifék és az elektromos HillHolder. A kézifék gombnyomásra húz be, elektromotorok közreműködésével. Csak bizonyos körülmények között aktivizálódik: vagy ki kell tapasztalni, vagy, -és ez az egyszerűbb- el kell olvasni a használati utasítást. Ezek a kritériumok csakis a biztonságot szolgálják. Miután nincs kézifékkar a kardánalagúton, ott más dolgoknak tudtak helyet szorítani.
A HillHoldert valószínű azért alkalmazták a CVT automatánál, mert kisebb a kúszása, így az enyhébb lejtőn is hajlamos visszagurulni. A gomb benyomása után, minden gázadásra old a fék, így az emelkedőn araszolgatásnál is kényelmes az indulás, megállás.
Sok a rekesz, ilyen-olyan tartó, nagyon praktikus, ezért aztán több limlomot lehet magunkkal vinni.

Az autó úgy tűnik, másoknak is tetszik, sokan megállnak az utcán, megnézik. Szóval ma még ez a benzines, CVT váltós Outback nem tekinthető tucatautónak, e helyett úgy tűnik, inkább a dízelt veszik.

Hibalista

- 0

Ide hordtam szervizbe

Emil Frey Mogyoródi út

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2010
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Outback 3.0R Következő autója? Outback
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Subaru Outback 2009 (2010)

További ítéletek (13 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)