A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Subaru » Outback (2003-2009)

Outback 2.5 AUT (Ecomatic) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Bubaru 2

Szöveges ítélet

Az egész sztori ott kezdődik, hogy gyerek jött a családba. Hiába volt kombi az Impreza, egy babakocsi és a gyerekhez tartozó kellékek bepakolása után tele vagyunk...Bubaru kicsi lett.

Na de mi legyen helyette?
Ezek voltak a kritériumok:
-Legyen kombi, amibe beférünk
-Legyen automata váltós (kényelem miatt)
-Ne legyen dízel (sokat megyek városban, rövid távokat, 10-20km)
-Legyen 10 évnél fiatalabb
-Férjen be 3,5M alá a vételár (autó vételár + nagyszervíz + várható első költségek együtt)

Ezeken járt az agyam:
a) Kombi Legacy
b) Legacy Outback (ami egy kombi Lega, csak meg van emelve 6 centivel, ki van szélesítve és kicsit nagyobb motor van benne)
c) Tribeca (a csúnya elejű első generáció mellett már a ráncfelvarrottból is az olcsóbbak képbe kerültek)

Pro-tipp Tribecát keresőknek: a Tribeca USA-modell, mérföldben számol! A hírdetéseknél általában a mérföldes óraállást írja be az egyszeri díler, km-re nem számolják át... Szóval: számoljatok ezzel, ha kilométer-fétisetek van.

Nézegetni kezdtem az autós hirdetési oldalakat, és egy bő 4 hónap keresgélés után két autót néztem meg. Egy 3.6-os (ráncfelvarrott) Tribecát és egy 2.5-ös Lega OBK-t.


A szívem a Tribeca felé hajtott (3.6-os hathengeres boxer, nyami!), de az eszem az OBK mellé húzott; ezek az érveim (magam megnyugtatására):
- Ez még „igazi” Subaru, keret nélküli ablakkal. Nyilván nem véletlenül hagyta el ezt a gyár 2008-as modellévtől, de hát mégis, tegyük a kezünket a szívünkre: a keret nélküli ablak menő, a keretes meg nem. Ráadásul a Tribeca-t USA-ban gyártják, az OBK-nak meg JF1-gyel kezdődik az alvázszáma, tehát echte japán eredetű.
- Ebben 'gyári' gázszett van. Nem igazi japán gyári, persze. A német importőr faragta bele, miután kihúzták a tengerjáró hajó gyomrából a kocsit. Ettől lett 'Ecomatic'. Igaz, hogy egy kettőfeles benzinmotor hajtja, de gázzal hajtva meglepően olcsón fent lehet tartani. Nem tartottam tőle, mert „Taxis Tibi” ismerősöm szintén német import gázos Lega-val hurcolta az úri közönséget, és legalább félmillió km-t rámolt a kocsiba, Budapesten. Ő mondta, hogy nem kell félni ettől a megoldástól, megbízható konstrukció.
-Giga napfénytető. Tényleg giga, és teljesen nyitható, nem fixen beragasztott. Hátrahúzva szerintem négyen is kiférnénk rajta.
-Az autó előélete nem mutatott semmi gyanúsat (igaz, ez a Trbeca-ra is teljesen igaz volt!). Becsületesnepper hozta a kocsit, a szervízkönyve hihetően volt kitöltve, ráadásul már volt magyar pecsét is benne mióta honosították(Seibiko).

Mivel volt Imprezám, össze tudom hasonlítani a két autót. Nem igazságos nyilván, hiszen az Imprezám egy régebi modell (2001) volt, ráadásul belépő szintű felszereltséggel bírt. Ez meg egy 2007-es autó, és nem is a fapados (hanem Comfort felszereltségű: bőr multikormánnyal, elektromosan állítható vezetőüléssel, ülésfűtéssel, nyalókákkal).
Szóval ez egy vissza-visszatérő téma Subaru-s körökben, hogy "Az Impreza vagy a Legacy a jobb?"
A Legacy/ Outback érezhetően magasabb szintet céloz meg. Leginkább anyagválasztásban és kényelmi extrákban jelenik ez meg. Kapcsolók és egyéb funkcionális eszközök működtetésében viszont egyenrangú a két autó. Nem éreztem egyik autóban sem, hogy egy kapcsoló is különbül működött volna itt vagy ott. Mindkét autóban minden gomb, kallantyú, leffentyű tökéletesen működött, hiba nélkül.
Nem mondom, hogy a Lega / Outback jobb autó, de egy hoszabb úthoz, nagyob csomagokkal ez a jobb döntés. Cserébe a fordulóköre akkora mint egy kamionnak (az Imprezához képest).


Az autónapló itt van:
papacharliekilo.blogspot.hu

Amióta nálam van, ezekre költöttem:
-B-oszloptól hátrafele lesötétítettem (műbizonylatos fóliával, számlával, Skyfol-regisztrációval), leginkább a gyerek miatt, hogy ne süssön annyira oda a Nap. Ez került 30 ezüstpénzbe.

-Gyújtótrafó csere, 41 ezer

-16”-os alufelni szett egy garnitúra Falken téligumival (használt), hogy télen is legyen min gurulni. A felni egyel korábbi generációról jött, a gumit meg egy szezont használtam, most gumihotelben van. Ősszel kell rá majd egy szett abroncs. A használt szettért adtam 120 ezrest.

-Dinitrol alvázvédelem. Ez drága volt (116 ezer), de állítólag bitang egy cucc. A szakival beszélgetve bő fél évre előre be van táblázva, annyi melója van.

-Hátsó rendszám tábla zörög a csomagtér ajtó lecsapásakor. Ez kostrukciós hiba, a rendszámtartó csak két kis csavarral van rögztíve az ajtóhoz. Ide kellett egy kis kétoldalú ragasztócsíkot vágni és odanyomni. Azóta nem zörög.

-Távirányítós kulcsban volt gombelem csere. Házilag megoldható, annyi a fejtörés benne, hogy a kívánt gombelem nincs egy átlagos szupermarketben; barkácsáruházban viszont már igen.

Ami még megoldásra vár:
-A gyári fejegység (6 cédés, MP3 játszós) megette a kedvenc korongjaimat. Eject gombra nem reagál, és nem is játsza le a bent lévő lemezeket. (Egyszer játszotta le, aznap amikor megetettem vele a lemezeket; azóta nem hajlandó) Ez érdekes, mert közben magától megjavult, újra olvas CD-t.

Hibalista

- Gyújtástrafó: 3-as henger (jobb hátsó) kihagyott, és a trafó csere oldotta meg a problémát. Negyven párezezerből megvolt a hibakeresés és a javítás.Ez visszatérő hiba, mert fél év múlva újra előjött. Lehet, hogy a trafó, lehet, hogy a kábel, lehet, hogy a gyertya miatt nincs megfelelő szikra, ami idővel kiheréli a trafót. - Takata légzsák. Mint megannyi japán autóra, erre is adtak ki visszahívási kampányt. Emil Frey ingyen javította/cserélte. - 2018-ban érkezett egy visszahívási értesítés a benzinpumpa vezeték cseréről. - 2019-ben tovább tartott a gyújtás kimaradás jelenség. A hibakeresés azt mutatta ki, hogy a bal első hengernél falsot szív és ezért szegény keverék miatt dob 'Check engine'-t a computer.

Ide hordtam szervizbe

Szépvölgyi műhely - klasszikus garázsműhely. Olcsón dolgoznak, és közel vannak a munkahelyemhez.Cserébe amikor átveszem a kocsit, olajos-gépzsíros kéznyom fogad a kormányon...

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Seibiko - Ide azért hoztam a kocsit, mert gázüzemben rángatott, illetve kihagyott az egyik henger. "Taxis Tibi" ismerősöm egy szintén LPG-s Legacyval rótta Budapet útjait, és ide hordta a kocsiját szereltetni. Bíztam bennük, hogy nem hőkölnek meg egy gázos autótól. Nem is tették, megtalálták a hibát és javították.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 195400
Megbízhatóság (8) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Impreza 1.6TS (Bubaru néven találod meg a Népítéletek közt) Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Subaru Outback 2003 (2003 - 2010)

További ítéletek (17 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)