Bubaru 2
Szöveges ítélet
Az egész sztori ott kezdődik, hogy gyerek jött a családba. Hiába volt kombi az Impreza, egy babakocsi és a gyerekhez tartozó kellékek bepakolása után tele vagyunk...Bubaru kicsi lett.
Na de mi legyen helyette?
Ezek voltak a kritériumok:
-Legyen kombi, amibe beférünk
-Legyen automata váltós (kényelem miatt)
-Ne legyen dízel (sokat megyek városban, rövid távokat, 10-20km)
-Legyen 10 évnél fiatalabb
-Férjen be 3,5M alá a vételár (autó vételár + nagyszervíz + várható első költségek együtt)
Ezeken járt az agyam:
a) Kombi Legacy
b) Legacy Outback (ami egy kombi Lega, csak meg van emelve 6 centivel, ki van szélesítve és kicsit nagyobb motor van benne)
c) Tribeca (a csúnya elejű első generáció mellett már a ráncfelvarrottból is az olcsóbbak képbe kerültek)
Pro-tipp Tribecát keresőknek: a Tribeca USA-modell, mérföldben számol! A hírdetéseknél általában a mérföldes óraállást írja be az egyszeri díler, km-re nem számolják át... Szóval: számoljatok ezzel, ha kilométer-fétisetek van.
Nézegetni kezdtem az autós hirdetési oldalakat, és egy bő 4 hónap keresgélés után két autót néztem meg. Egy 3.6-os (ráncfelvarrott) Tribecát és egy 2.5-ös Lega OBK-t.
A szívem a Tribeca felé hajtott (3.6-os hathengeres boxer, nyami!), de az eszem az OBK mellé húzott; ezek az érveim (magam megnyugtatására):
- Ez még „igazi” Subaru, keret nélküli ablakkal. Nyilván nem véletlenül hagyta el ezt a gyár 2008-as modellévtől, de hát mégis, tegyük a kezünket a szívünkre: a keret nélküli ablak menő, a keretes meg nem. Ráadásul a Tribeca-t USA-ban gyártják, az OBK-nak meg JF1-gyel kezdődik az alvázszáma, tehát echte japán eredetű.
- Ebben 'gyári' gázszett van. Nem igazi japán gyári, persze. A német importőr faragta bele, miután kihúzták a tengerjáró hajó gyomrából a kocsit. Ettől lett 'Ecomatic'. Igaz, hogy egy kettőfeles benzinmotor hajtja, de gázzal hajtva meglepően olcsón fent lehet tartani. Nem tartottam tőle, mert „Taxis Tibi” ismerősöm szintén német import gázos Lega-val hurcolta az úri közönséget, és legalább félmillió km-t rámolt a kocsiba, Budapesten. Ő mondta, hogy nem kell félni ettől a megoldástól, megbízható konstrukció.
-Giga napfénytető. Tényleg giga, és teljesen nyitható, nem fixen beragasztott. Hátrahúzva szerintem négyen is kiférnénk rajta.
-Az autó előélete nem mutatott semmi gyanúsat (igaz, ez a Trbeca-ra is teljesen igaz volt!). Becsületesnepper hozta a kocsit, a szervízkönyve hihetően volt kitöltve, ráadásul már volt magyar pecsét is benne mióta honosították(Seibiko).
Mivel volt Imprezám, össze tudom hasonlítani a két autót. Nem igazságos nyilván, hiszen az Imprezám egy régebi modell (2001) volt, ráadásul belépő szintű felszereltséggel bírt. Ez meg egy 2007-es autó, és nem is a fapados (hanem Comfort felszereltségű: bőr multikormánnyal, elektromosan állítható vezetőüléssel, ülésfűtéssel, nyalókákkal).
Szóval ez egy vissza-visszatérő téma Subaru-s körökben, hogy "Az Impreza vagy a Legacy a jobb?"
A Legacy/ Outback érezhetően magasabb szintet céloz meg. Leginkább anyagválasztásban és kényelmi extrákban jelenik ez meg. Kapcsolók és egyéb funkcionális eszközök működtetésében viszont egyenrangú a két autó. Nem éreztem egyik autóban sem, hogy egy kapcsoló is különbül működött volna itt vagy ott. Mindkét autóban minden gomb, kallantyú, leffentyű tökéletesen működött, hiba nélkül.
Nem mondom, hogy a Lega / Outback jobb autó, de egy hoszabb úthoz, nagyob csomagokkal ez a jobb döntés. Cserébe a fordulóköre akkora mint egy kamionnak (az Imprezához képest).
Az autónapló itt van:
papacharliekilo.blogspot.hu
Amióta nálam van, ezekre költöttem:
-B-oszloptól hátrafele lesötétítettem (műbizonylatos fóliával, számlával, Skyfol-regisztrációval), leginkább a gyerek miatt, hogy ne süssön annyira oda a Nap. Ez került 30 ezüstpénzbe.
-Gyújtótrafó csere, 41 ezer
-16”-os alufelni szett egy garnitúra Falken téligumival (használt), hogy télen is legyen min gurulni. A felni egyel korábbi generációról jött, a gumit meg egy szezont használtam, most gumihotelben van. Ősszel kell rá majd egy szett abroncs. A használt szettért adtam 120 ezrest.
-Dinitrol alvázvédelem. Ez drága volt (116 ezer), de állítólag bitang egy cucc. A szakival beszélgetve bő fél évre előre be van táblázva, annyi melója van.
-Hátsó rendszám tábla zörög a csomagtér ajtó lecsapásakor. Ez kostrukciós hiba, a rendszámtartó csak két kis csavarral van rögztíve az ajtóhoz. Ide kellett egy kis kétoldalú ragasztócsíkot vágni és odanyomni. Azóta nem zörög.
-Távirányítós kulcsban volt gombelem csere. Házilag megoldható, annyi a fejtörés benne, hogy a kívánt gombelem nincs egy átlagos szupermarketben; barkácsáruházban viszont már igen.
Ami még megoldásra vár:
-A gyári fejegység (6 cédés, MP3 játszós) megette a kedvenc korongjaimat. Eject gombra nem reagál, és nem is játsza le a bent lévő lemezeket. (Egyszer játszotta le, aznap amikor megetettem vele a lemezeket; azóta nem hajlandó) Ez érdekes, mert közben magától megjavult, újra olvas CD-t.
Hibalista
- Gyújtástrafó: 3-as henger (jobb hátsó) kihagyott, és a trafó csere oldotta meg a problémát. Negyven párezezerből megvolt a hibakeresés és a javítás.Ez visszatérő hiba, mert fél év múlva újra előjött. Lehet, hogy a trafó, lehet, hogy a kábel, lehet, hogy a gyertya miatt nincs megfelelő szikra, ami idővel kiheréli a trafót. - Takata légzsák. Mint megannyi japán autóra, erre is adtak ki visszahívási kampányt. Emil Frey ingyen javította/cserélte. - 2018-ban érkezett egy visszahívási értesítés a benzinpumpa vezeték cseréről. - 2019-ben tovább tartott a gyújtás kimaradás jelenség. A hibakeresés azt mutatta ki, hogy a bal első hengernél falsot szív és ezért szegény keverék miatt dob 'Check engine'-t a computer.
Ide hordtam szervizbe
Szépvölgyi műhely - klasszikus garázsműhely. Olcsón dolgoznak, és közel vannak a munkahelyemhez.Cserébe amikor átveszem a kocsit, olajos-gépzsíros kéznyom fogad a kormányon...
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Seibiko - Ide azért hoztam a kocsit, mert gázüzemben rángatott, illetve kihagyott az egyik henger. "Taxis Tibi" ismerősöm egy szintén LPG-s Legacyval rótta Budapet útjait, és ide hordta a kocsiját szereltetni. Bíztam bennük, hogy nem hőkölnek meg egy gázos autótól. Nem is tették, megtalálták a hibát és javították.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 195400 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Impreza 1.6TS (Bubaru néven találod meg a Népítéletek közt) | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
