A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Subaru » Outback (2003-2009)

Outback 3.0R 

Az ítélet értékelése
5,0(3 db)

Miért éppen Subaru?

Szöveges ítélet

Miért éppen Subaru?

Többször kerültem vitába ismerősökkel , barátokkal, hogy miért éppen Subaru. Abban a pillanatban annyi érv fogalmazódik meg bennem, hogy hirtelen nem is tudom , hol kezdjem.,
Gondoltam, leírom, összegyűjtöm az indokokat, meg még a Márkatársaim is hozzáteszik a gondolataikat, így összehozunk egy épkézláb magyarázatot, hogy miért éppen Subaru, nekem meg azon belül miért éppen Outback.
Mivel már 18 éve van Subarum, van némi rálátásom, mik az előnyei, esetleg hátrányai a típusnak.
A Subaruval úgy ismerkedtem meg, hogy a testvéremnek Leoneja volt, amit nagyon szerettem. Ezután egy barátom az Autokertől vett egy 1800-as Legacyt, akkor már biztos voltam benne, hogy Subarum lesz. Kicsit hajóbolond vagyok, akkortájt (1991) sokat olvastam a Boote c. német hajómagazint, amiben egy 2,2 l-es Legacy SSW kombit hirdettek, mint ideális hajóvontatót. A leírásában szerepelt a szintszabályozós légrugózás, automata váltó, boxer motor, négy kerék hajtás. Belsejében Conolly bőrülés, és mindenféle finomságok. A kép egy fogatot ábrázolt, ahol a Legacy traileren egy termetes hajót vontat, háttérben a tengerrel.
A kép és az autó leírása nagyon megkapott, akkor elhatároztam, hogy egyszer ilyenem lesz. 1992-ben sikerült Svájcból egy ilyen, Limited kiadású fél éves autót megvenni, 2500 km-el. Mivel a Subaru szerviz-háttere Magyar országon akkor még nagyon gyenge volt, nem igen ismerték a márkát, pláne nem a légrugós típust, úgy döntöttem, hogy az aktuális szervizeket magam látom el, ami 10 év alatt olyan jól sikerült, hogy ez idő alatt semmiféle meghibásodása nem volt. 80 000 km-nél cseréltem első fékbetéteket és az első féltengely gumiharangjait.
Miután 10 év után megváltam az autótól, amit a barátom vett meg, jelentkeztek a légrugó problémák, sajnos ez kedvét szegte és úgyszólván fillérekért megvált az autótól 12 éves korában.
A következő Subarum megint Legacy kombi volt, 2,5 l-es DOHC vezérlésű motorral, szintén automata, légrugós, Limited kiadás. Ez is légrugós volt, de Ő csak 3 évig volt nálam, mert éppen akkor jelent meg az első igazán szép Outback.

Az autómat EF-nél rendeltem meg és a Magyar országra érkezett első 3 darab 3 l-es közül az egyik lett az enyém. 2,5 év múlva megjelent az Si-Drive, ami nagyon megragadta a fantáziám, emiatt fájó szívvel megváltam a szeretett autómtól és megvettem a második Outbacket.
Ef-nek köszönhetően az összes Subaru típust módomban állt kipróbálni és amellett, hogy a márka minden kiadású autója közel áll a szívemhez, az én elvárásaimnak leginkább az Outback felel meg.

Na ennyi bevezető után értem el oda, hogy miért éppen Subaru.

Családommal szeretünk kirándulni, baráti társasággal hétvégéken gyakran megyünk a hegyekbe jó kis túrákra. Ehhez jó társ a kombi, kényelmesen tudunk pakolni és hogy éppen Outback, az azért van, mert a kis terepjáró képessége éppen arra jó, hogy az erdőben egy tisztást keressünk, ahol tűzrakó helyen tábortűz mellett megsütjük az ebédünket és levezetésképen kis focizással lemozogjuk a felesleges kilóinkat.

Nyáron jó időben irány a víz! A motorcsónakot tréleren az Outback könnyedén mozgatja, volt módom összehasonlítani más autómárkák kínlódását, ahogy a vízből a trélert kihúzva akár a tengelyig is elássák magukat. A Subaru okos hajtásláncának és 3 l-es motorjának köszönhetően erőlködés nélkül küzd meg a feladattal. (A teljesség kedvéért megjegyzem, hogy a Legacyk is gond nélkül tették a dolgukat!)

A hosszú külföldi utak során fejfájás, hátfájás nélkül szállok ki az autóból, értékelem a csöndes futását, óriási erő tartalékát, ami megnyugtató érzés bármelyik előzésnél, vagy éppen hegymenetnél.

A síelés ezzel az autóval stresszmentessé válik, a pályához vezető út biztonságos a Subaru egyedüli úttartása, meghajtása miatt.

És ha éppen színházba megyünk, az autó megjelenése is olyan, hogy nem kell szégyenkezni miatta. Ő a „Szürke Eminenciás”.

Most már ugyan kezd ismertté válni a márka, de hál’ istennek nem annyira elterjedt, ennek köszönhetően reméljük az autó tolvajoknak sem érdemes a kedvencünket lopni.

Még szót kell ejtenünk a biztonságról. Az NCAP teszt szerint az Outback minden idők legjobb eredményét érte el, de a többi Subaru típus is az 5 csillagos érdemjegyet kapta.

Nekem az a meglátásom, hogy egy autóban összesűríteni ennyi jó tulajdonságot, már megmagyarázza, hogy miért éppen Subaru és hogy éppen Outback!




Hibalista

- semmi

Ide hordtam szervizbe

Emil Frey

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2007
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Outback 3.0R Következő autója? Subaru Outback
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Subaru Outback 2003 (2003 - 2010)

További ítéletek (17 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

245 ló lábujjhegyen, avagy 61 LE/kerék

Outback OUTBACK 3.0R H6 aut. - 2005
1999.11.30 10000   4,0

A család kedvence

Outback 3.0R - 2007
2008.03.13 10000   5,0

A pont nekem való gép.

Outback 2,5 Comfort Navi - 2005
2015.04.12 160000   4,0

Bubaru 2

Outback 2.5 AUT (Ecomatic) - 2007
2018.05.18 12000   -

Csillagromboló

Outback H6R - 2005
2015.01.12 210000   4,2

Hosszú töprengés után jó döntés

Outback 3.0 R - 2005
2007.12.23 90000   3,5

Ilyet a németek, franciák.... SOHA

Outback 2.5i - 2007
2007.10.16 50   1,3

Imádom de tönkre tesz.

Outback 3000 R - 2007
2008.08.05 6000   -

Leírhatatlan

Outback 3.0 R az NAVI - 2005
2010.04.22 0   5,0

Megbízható varacskos disznó - csak néha kicsit drága

Outback 2,5i Comfort Navi - 2008
2017.02.08 38000   -

Megnyugodtam!

Outback 3.0H6 - 2005
2013.10.07 15000   -

Mindörökké Subaru

Outback Outback 2,5 Standard - 2005
1999.11.30 3000   4,0

Mindörökké Subaru 2.

Outback 2,5 - 2005
2008.07.21 38000   4,0

Más világ

Outback Outback 3.0R - 2005
1999.11.30 45000   3,5

Szamuráj ló

Outback 2.5 - 2005
2008.01.14 85000   1,0

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)