Miért éppen Subaru?
Szöveges ítélet
Miért éppen Subaru?
Többször kerültem vitába ismerősökkel , barátokkal, hogy miért éppen Subaru. Abban a pillanatban annyi érv fogalmazódik meg bennem, hogy hirtelen nem is tudom , hol kezdjem.,
Gondoltam, leírom, összegyűjtöm az indokokat, meg még a Márkatársaim is hozzáteszik a gondolataikat, így összehozunk egy épkézláb magyarázatot, hogy miért éppen Subaru, nekem meg azon belül miért éppen Outback.
Mivel már 18 éve van Subarum, van némi rálátásom, mik az előnyei, esetleg hátrányai a típusnak.
A Subaruval úgy ismerkedtem meg, hogy a testvéremnek Leoneja volt, amit nagyon szerettem. Ezután egy barátom az Autokertől vett egy 1800-as Legacyt, akkor már biztos voltam benne, hogy Subarum lesz. Kicsit hajóbolond vagyok, akkortájt (1991) sokat olvastam a Boote c. német hajómagazint, amiben egy 2,2 l-es Legacy SSW kombit hirdettek, mint ideális hajóvontatót. A leírásában szerepelt a szintszabályozós légrugózás, automata váltó, boxer motor, négy kerék hajtás. Belsejében Conolly bőrülés, és mindenféle finomságok. A kép egy fogatot ábrázolt, ahol a Legacy traileren egy termetes hajót vontat, háttérben a tengerrel.
A kép és az autó leírása nagyon megkapott, akkor elhatároztam, hogy egyszer ilyenem lesz. 1992-ben sikerült Svájcból egy ilyen, Limited kiadású fél éves autót megvenni, 2500 km-el. Mivel a Subaru szerviz-háttere Magyar országon akkor még nagyon gyenge volt, nem igen ismerték a márkát, pláne nem a légrugós típust, úgy döntöttem, hogy az aktuális szervizeket magam látom el, ami 10 év alatt olyan jól sikerült, hogy ez idő alatt semmiféle meghibásodása nem volt. 80 000 km-nél cseréltem első fékbetéteket és az első féltengely gumiharangjait.
Miután 10 év után megváltam az autótól, amit a barátom vett meg, jelentkeztek a légrugó problémák, sajnos ez kedvét szegte és úgyszólván fillérekért megvált az autótól 12 éves korában.
A következő Subarum megint Legacy kombi volt, 2,5 l-es DOHC vezérlésű motorral, szintén automata, légrugós, Limited kiadás. Ez is légrugós volt, de Ő csak 3 évig volt nálam, mert éppen akkor jelent meg az első igazán szép Outback.
Az autómat EF-nél rendeltem meg és a Magyar országra érkezett első 3 darab 3 l-es közül az egyik lett az enyém. 2,5 év múlva megjelent az Si-Drive, ami nagyon megragadta a fantáziám, emiatt fájó szívvel megváltam a szeretett autómtól és megvettem a második Outbacket.
Ef-nek köszönhetően az összes Subaru típust módomban állt kipróbálni és amellett, hogy a márka minden kiadású autója közel áll a szívemhez, az én elvárásaimnak leginkább az Outback felel meg.
Na ennyi bevezető után értem el oda, hogy miért éppen Subaru.
Családommal szeretünk kirándulni, baráti társasággal hétvégéken gyakran megyünk a hegyekbe jó kis túrákra. Ehhez jó társ a kombi, kényelmesen tudunk pakolni és hogy éppen Outback, az azért van, mert a kis terepjáró képessége éppen arra jó, hogy az erdőben egy tisztást keressünk, ahol tűzrakó helyen tábortűz mellett megsütjük az ebédünket és levezetésképen kis focizással lemozogjuk a felesleges kilóinkat.
Nyáron jó időben irány a víz! A motorcsónakot tréleren az Outback könnyedén mozgatja, volt módom összehasonlítani más autómárkák kínlódását, ahogy a vízből a trélert kihúzva akár a tengelyig is elássák magukat. A Subaru okos hajtásláncának és 3 l-es motorjának köszönhetően erőlködés nélkül küzd meg a feladattal. (A teljesség kedvéért megjegyzem, hogy a Legacyk is gond nélkül tették a dolgukat!)
A hosszú külföldi utak során fejfájás, hátfájás nélkül szállok ki az autóból, értékelem a csöndes futását, óriási erő tartalékát, ami megnyugtató érzés bármelyik előzésnél, vagy éppen hegymenetnél.
A síelés ezzel az autóval stresszmentessé válik, a pályához vezető út biztonságos a Subaru egyedüli úttartása, meghajtása miatt.
És ha éppen színházba megyünk, az autó megjelenése is olyan, hogy nem kell szégyenkezni miatta. Ő a „Szürke Eminenciás”.
Most már ugyan kezd ismertté válni a márka, de hál’ istennek nem annyira elterjedt, ennek köszönhetően reméljük az autó tolvajoknak sem érdemes a kedvencünket lopni.
Még szót kell ejtenünk a biztonságról. Az NCAP teszt szerint az Outback minden idők legjobb eredményét érte el, de a többi Subaru típus is az 5 csillagos érdemjegyet kapta.
Nekem az a meglátásom, hogy egy autóban összesűríteni ennyi jó tulajdonságot, már megmagyarázza, hogy miért éppen Subaru és hogy éppen Outback!
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Emil Frey
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Outback 3.0R | Következő autója? | Subaru Outback |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
