A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Subaru » Outback (2003-2009)

Outback 2.5i Active 

Az ítélet értékelése
5,0(3 db)

igazak a mondások

Szöveges ítélet

(A korábbi véleményhez az újabbakat zárójelben írom...)

Az Outback kiválasztása hosszas fontolgatás eredménye volt, de nem bántuk meg...

Mindig is négykerékhajtású autóm volt, a kétkerékhajtást egyszerűen hendikepnek érzem (tapasztalat); a különbség nem csak terepen nagy. Egy fontos és fájdalmas tapasztalatot azért meg kell említeni: az elindulás, manőverezés, kanyarodás, motorfékes lassítás lényegesen jobb, de a megállás ugyanolyan nehézkes csúszós úton, tehát a biztonságérzet hamis lehet.

Kevés komoly és igazán jó hajtásrendszer van a piacon, de szempont volt a nagy hasmagasság és a személyautós menetkomfort is, tehát a választék igencsak leszűkült. Számított a nagy belső tér, az elegáns külső és a közismert (közutált?) presztízsmárkák kerülése. Maradt a Subaru és az Outback.

A márkát az átlagember az Impreza teljesítménye alapján ítéli meg, a józanabbak a Forester-t és a Legacy-t is értékelik. A Forester XT teljesítménye csábító, de józan használat mellett fölösleges. Sajnos a Subaru felszereltségi politikája sajátosan korlátozott és bőkezű egyszerre. Mivel nem szeretem a bőrkárpitot de a tetőablakot igen, csak az Active felszereltség maradt az Outback kínálatában, a 2.5 szívó motorral. Az automata váltó kényelme helyett a 165Le maradék dinamikája volt fontosabb, így a kéziváltós változatot vettük meg.
Állítólag a Subaru megbízhatóságával nincs gond, de ez csak idővel válik el. (Ma azt mondom, hogy tényleg nincs gond vele, ld. lejjebb.) A design a mai modelleknél teljesen rendben van (persze ettől még ízlés kérdése), a biztonságot pedig nem szeretném kipróbálni, de a tesztek szerint a legjobbak közé tartozik. (A kollégám frontálisan ütközött egy szemérmetlenül előző Ikarus-szal, kb. 60-80 relatív sebességgel. Totálkár, de mindenki kisebb rándulásokkal kiszállt, az autó egyben maradt, pedig borult is.)

A tapasztalatok...

Felszereltség: Mint említettem, a felszereltségi politika különös. Mindent tartalmaz a felszereltség ami tényleg szükséges, de semmi többet. Néhány érdekesség az Active alapfelszerelésből: automata hátsó szintszabályozós felfüggesztés, extra nagy tetőablak, első ablaktörlő lapát fűtés, tempomat. Ami hiányzik: hátsó utasok számára befúvó, fényszórómosó, tengelyben is állítható kormány, némító gomb és külső audio forrás-csatlakozás (pl. iPod) a hifin, esetleg kihangosító-előkészítés, néha jól jönne ha nem csak a bal első ablak volna automatikus. Nagyon kevés a gyári extra, de a díszítéseken és védő/takaróelemeken kívül talán nem is érdemes másra beruházni. (Az újabb modelleken mindez már megvan. Újat kell venni... :-)

Kényelem: 190cm magas vagyok, de kényelmesen beülök maga mögé, miközben a csomagtartó tényleg nagy és jól pakolható marad. Hosszabb távon senki sem panaszkodott. Minden kézre áll, bár a tetőablak miatt nekem kevés a fejtér (frizurafüggő, de sikerült jó beállítást is találni).

Hajtáslánc: A motor zseniális. Kár, hogy nem szednek ki mindent a blokkból (a 165Le-t pörgősebben, de a 2.0 Subaru motor is tudja). Cserébe hihetetlenül kulturált a járása, 160-as tempónál 3900 a fordulat (6500 a határolás), a fogyasztás pedig Bp és környékén 10 liter 100km-en. Nehéz zavarba hozni, kis fordulaton sem dadog. Kár, hogy nem tuningolható, mert néha jól jönne kicsivel több erő a másfél tonnás tömeghez. Csöndes, de terhelten hallható a boxerhang.
A váltó szerintem közepes: jól működik, de a hátrameneti fokozat nincs szinkronizálva és sokszor nehéz kapcsolni (inkább közepes-rossz, mert 2/1, 1/hátrmanet között is ad darálás gurulás közben, ha nem duplán kuplungolok - idegesítő). A terepváltó menet közben is kapcsolható (ettől a 2x5 fokozat), de nem igazi felező (1:1,5). Ettől még nagyon jól használható szerpentineken és terepen is, mert jobban kézreáll.
A négykerékhajtás hibátlan, még nem sikerült kifogni rajta (azóta igen). A hátsó diffizár és az elősztás is automatikus, észrevétlen. (Azért még ez sem igazi összkerékhajtás, mert nem tud csak egy kerékre nyomatékot adni, és emiatt néha csak a lendület segít.) Elindulásnál nagyon érződik a helyből 50:50 elosztás, még véletlenül sincs kipörgés (sivítás csak akkor, ha rossz csúsztatással indulok, ez azért mégsem egy mechanikus torsen). Szélsőséges helyzetben, nagysebességű kanyarvételnél pedig a torsen-es oldalazást adja elő, igaz a sodródás jellege gázadással nem szabályozható úgy. (A gyári gumi elég gáz, az első télen lecseréltem. Sokkal jobb a komfort és a tapadás is így.)

Futómű: Majdnem hibátlan. Csendes, sportosan kényelmes – már ha van ilyen. A kanyarvételi stabilitás a 20cm-es hasmagasság ellenére zavarbaejtően jó (különösen nem gyári abronccsal). Ami zavar: bekanyarodáskor úthibára hajlamos hangosan kotyogni, mintha szét akarna esni (az újabb modelleken ugyanez a szitu). Persze erről szó sincs, de tényleg ijesztő. A fék jól működik, bár a bal első kerék fékbetétje bemelegedés után surrogó hangot hallatt fékezéskor (a szervízben második jelzésemre kicserélték, de akkor már szabályozni is kellett a tárcsát).

Hifi: A korábban említett funkcionális hiányokon kívül nincs baj a hanggal, igaz alaposan hozzá kell nyúlni az EQ-hoz (nálam -4/-2/+2dB a mély/közép/magas beállítás). Szerintem nincs szükség a gyári extraként kínált szub-mélyre sem (illetve mégis, bár az újabb modellben jobbak a hangszórók). A hátsó ablakba integrált antenna kifogástalanul működik. Máig sem értem, hogy miért nem ezt csinálják minden autónál, amikor már 20 éve is használták ezt a megoldást (ld. pl. Audi).

Design: Semmitmondó de sokat sejtető megjelenés, bár idővel egyre jobban tetszik. Az eleganciához hozzátartozik a nagy hossz (4,72m), az elnyúló, hátrafelé elvékonyodó sziluett, az emelt hasmagasság kifejezetten jól áll neki. A keret nélküli ablakokat mindenki megcsodálja, pedig csak mifelénk ritka a „nemkupé” autókon. Szemből a motorháztető domborulatai és a majdnem otromba ködlámpák, hátul a szimmetrikus krómozott kipufogók dobják föl (ezt a mosókban rendszerint elfelejtik lepucolni), a színrefújt műanyag védőburkolat minden oldalról fickóssá teszi (és tényleg jól véd). A méretek ellenére csak parkolóban feltűnő a hossza és a magassága. Gyári extrákkal (pl. rozsdamentes küszöbök, védő gumicsíkok a sarkokon) tovább díszíthető, de ezek sem feltűnőek. Belül semmi hivalkodó, jó minőségű és tartósságot sugall minden anyag (ha jól van kitakarítva, a karcokon kívül nincs kopásnyom).

Presztízs: Eddig csak pozitívak a visszajelzések, tényleg csak a tájékozottabbak veszik észre az autót. És ami talán a legfontosabb, senki sem utál helyből...

Gyakorlati problémák: Hangulattól és hőmérséklettől függően megjelent néhány zavaró zörej. A műszerfal középkonzolja halkan pattog gyorsításkor-lassításkor. A tetőablak kárpitbehúzó pálcái véletlenül is kiakaszthatók, bár nem kell szervízbe menni hogy visszapattintsuk. Sajnos a tetőablak rendszeresen nyöszög, rossz úton halkan zörög (ezt sikerült megoldaniuk a szervízben, az újabb modellnél pedig módosítottak és ott hibátlan).

Az első 7000 km után sem bántuk meg a döntést. Árkategóriájában az egyetlen vetélytárs a VW Passat 4Motion kombi változata lett volna, ami sok-sok gyári extra összeválogatásával, végül drágábban hozható közel azonos szintre. Igaz, a Passat helyből ad néhány „high-tech” extrát is és nagyobb a motorválaszték, de a megítélés, a futómű és a megbízhatóság (állítólag) nem összevethető.

Remélem a Subaru arculata nem a Tribeca felé billen és testreszabhatóbb lesz a felszereltség, mert akkor legközelebb nem lesz nehéz dönteni.

(Ma, 75000km-en túl is minden OK, komoly hiba vagy leállás, hibaüzenet nincs. A 9,5-11,0l/100km fogyasztás is korrekt, tekintve az adottságokat és a Bp+környéke viszonyokat. Kíváncsi vagyok a diesel-re... 8)

Hibalista

- - a gyári fékbetét hibás volt, amit EF csak unszolásomra cserélt ki, de akkorra már a tárcsát is szabályoztatni kellett
- - nyöszörgések, stb., ami takarítással és trükkökkel csökkenthető volt, a Csiky Begénél egyszer jártam, sikerült is azonnal károkat okozniuk (karcolások műszerfalon, lötyögő-elálló betét, horpasztott felnikupak)
- - kuplung munkahengert kellett zsírozni, mert úgy ropogott, mintha vizes hóban járnék
- - földutakon felszedett sártól, ágaktól hajlamos a kipuff hőterelő lemezke elrepedni, ami szerencsétlen esetben repedtfazékként zörög, nyikorog (13eFt-os alkatrész)
- - szélvédőcsere kőfelverődés miatt (Casco-val 21eFt)

Ide hordtam szervizbe

Emil Frey

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Honda Grohoczky

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 75000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Ignis 1.5 AWD Következő autója? Subaru Outback 2.0D
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Subaru Outback 2003 (2003 - 2010)

További ítéletek (17 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)