A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Subaru » Outback (2003-2009)

Outback OUTBACK 3.0R H6 aut. 

Az ítélet értékelése
4,0(2 db)

245 ló lábujjhegyen, avagy 61 LE/kerék

Szöveges ítélet

Kellett egy nagy utazó autó, mert sokat járunk külföldre, 1000 km-nél is messzebbre. Gondoltam csapjunk a lovak közé, legyen egy brutális 313 LE-s diesel V10-es Touareg 750 NM-el, de kabaréba illő módon Svájcban egyszerűen nem akartak kiszolgálni. Az egyik márkakereskedő eladója (AMAG, E. Frey melett a másik legnagyobb az országban) azt mondta, hogy nem nagyon tud mit mondani a Touaregről, mert úgy érzi, hogy az nem illik hozzá ő inkább a Golfot szereti (sic!), a másik márkakereskedő (szintén AMAG) pedig megígérte, hogy másnap küldi az árajánlatot faxon miután 1.5 óra alatt megegyeztünk mindenben részletben (motor, szín, extrák, bőrülés, stb.) de a mai napi napig nem küldött semmit. Lehet, hogy az volt a baj, hogy az első esetben egy lengyel alkalmazott foglalkozott velünk, másodszorra meg egy török???

Később egy svájci (svájci-svájci) ismerősöm arra panaszkodott, hogy ugyanennél a cégnél egy vadiúj 911-es Porsche-t akart venni és ő is így járt.

Ezek után teljesen véletlenül betértünk egy Subaru kereskedésbe és egészen más fogadtatásban volt részünk (a szalon svájci tulajdonosa személyesen foglalkozott velünk, édesapja nyitotta a szalont 22-ben vagy 32-ben, már nem emlékszem). Persze, hogy végül vettünk egy 6 hengeres 3 literes boxer motoros, állandó négykerék meghajtású, 24 szelepes, navigációs Outback-et amely fele annyiba került mint a V10-es Touareg.

Azoknak akik nem ismernék ezt az autót: ennek elődje teremtette a „crossover” kategóriát, amelybe ma az Audi Allroad, a Volvo XC 70 és az Alfa Romeo Q4 tartozik.

Felszereltség: 6 légzsák, elektromos állítású bőrülés, multifunkciós bőrkormány, ülésfűtés, motorosan nyíló panoráma üvegtető (cabrio közeli érzés), érintő képernyős DVD navigáció, külön 17 colos nyári és téli alufelni gumival, 6 CD-s gyári hifi, fedélzeti számítógép, terhelés esetén automatikus hátsó szintkiegyenlítő, hogy ne üljön le az autó hátsó része, adaptív automata váltó tiptronic kézi váltási lehetőséggel, tempomat, és menetstabilizáló stb.

Az autó meglepően csendes járású, tényleg alig hallani valamit. Vibráció gyakorlatilag semmi, mert az egymással szemben elhelyezett hengerek kioltják egymás rezgéseit.

Az automata váltó igyekszik optimalizálni a fogyasztást, ezért ha városban haladunk 50-60 km/h-val 5.-be vált és 1500-as fordulaton duruzsol(-na, ha lenne hangja). A váltó 5 sebességes és észrevétlenül vált, sport fokozatban megelevenedik egy kijelző amely piros számmal mutatja a váltó aktuális fokozatát, úgy mint a versenygépekben.

140-ig nem hallani a motort, csak enyhe szélzaj (susogás) van. Utazó sebesség 180 és afölött. 200km/h-nál 4.000-et forog a motor, a piros mező 7000-nél kezdődik. Gyorsulás 8.5 másodperc alatt 100-ra, de egyenletesen (300 NM), nincs turbo lyuk. Talán a motor hangjának hiánya miatt a sebesség és különösen a gyorsulás nem olyan frenetikus mint más autóban, de végül is a gyorsulás és a teljesítmény mértékegysége a 100km/h/s és nem a motor üvöltés. Az egyetlen ami erre a nagy teljesítményre utal az a két krómozott kipufogóvég.

A rugózás kellemesen feszes, a kormány precíz és ami még biztonságossá teszi - a négykerék meghajtás mellett - az a boxer motor alacsony súlypontja. Úgy fordul mint egy vonat, nincs billegés. Olyan pályát is fut be mint egy vonat a sínen, nincs csúszás, kitörés vagy valami hasonló önálló produkció. Befordul és kész! Télen-nyáron. A menetstabilizálót, csak kifejezett és erős provokációval lehet működésre bírni jégen és havon.

A felhasznált anyagok kiváló minőségűek, illesztések precízek, zörgés, nyöszörgés ismeretlen fogalom. Nagyon jó minőségű autó benyomását kelti, eddig mindenikinek meglepetést okozott, főleg azért, mert megjelenése nagyon visszafogott, mivel csak a 6 csillagos embléma utal arra, hogy ez egy Subaru. Csak az van ráírva, hogy OUTBACK. Sokan azt sem tudják, hogy milyen gyártmányú az autó. A legtöbben szerintem kóreainak nézik, de vannak részletek amelyek elárulják, hogy ez nem egy hétköznapi autó, pl. az ajtóknak nincs kerete mint a legnemesebb kupéknak. Boxer motort meg csak a Porsche használ a Subarun kívül pl. a legendás 911-es ben.

A navigáció hála a DVD-nek valós idejű. (Ültem a napokban egy V70-es Volvóban és már rég befordultunk a sarkon és az utca közepén jártunk, amikor a kijelzőn még csak megkezdtük a befordulást.)

A negatívumok:

- A navigációhoz csak NY Európához kapható DVD. Magyarország és a többi „keleti” ország fehér folt. Állítólag nemsoká elkészül.

- A klíma nem elég erős. Ültem olyan Merciben, amely a kinti kánikula ellenére, úgy teremtett pince hűs belteret, hogy a szellőző ventilátor alig járt. Az Outback klímája maximumon is gyenge, de ezen segíteni fogunk valahogy, mert nyáron is nyakkendőben járok és ez nem maradhat így!

- Fogyasztás: Járható városban: 12 lit, dugóban: 15 lit, autópályán: 120 km/h-nál 9.5 lit, 160 km/h-nál 12 lit. 200 km/h és fölötte 14 lit. Állítólag ezek az értékek 1.6 tonna önsúlyú autóhoz és állandó négykerék meghajtáshoz képest nem magasak. Utazáskor az összsúly szerintem simán eléri a 2 tonnát. Engem csak a kis, 64 literes tartály és a kb. 430-450 km-es hatótávolság idegesít igazán.

Az autó hasmagassága 20 cm, tehát a legtöbb körömlakk terepjárónál magasabb. Még csak annyit, hogy a német ADAC tesztjén 2005-ben a Subaru lett a legmegbízhatóbb autó és a Subaru tulajok a legelégedettebbek a választásukkal. Én még tesztelem, de az első 10.000 km nagyon biztató.

Akiket ez az autó bővebben érdekel azoknak ajánlom Winkler Róbert tesztjét, amely megtalálható a Totalcaron, „Mindhalálig vízszint” címmel.

Hibalista

- Semmi sem romlott el és a Subaru tulajok szerint nem is fog soha.

Ide hordtam szervizbe

Garage Kastli, Erlenbach-Zürich

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Még nem voltam, de a több magyarországi Subaru tulajdonostól azt hallottam, hogy az Emil Frey szervíz Budapesten szakszerű és korrekt munkát végez és nagyon kézségessek. Biztos, hogy teszünk egy próbát.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2005
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? Porsche, Mercedes Következő autója? Honda S2000 és ha lesz akkor disesel Subaru, de lehet, hogy megfertőz és mindenképp Subaru
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Subaru Outback 2003 (2003 - 2010)

További ítéletek (17 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)