Széjjelbarmolt Drágaszágom!
Szöveges ítélet
Az autót jó állapotúként (muhaha) hirdették meg a neten. Mivel mindenképp ilyet akartam (hegylakó vagyok), és az előtte megnézett példányok leírhatatlan állapotúak voltak, belevágtam. Persze azért pár dolgot már jobban figyelembe vennék vásáráláskor, mert gyanús az, hogy:
- 25W-s olajjal volt feltöltve
- nem égett az olajnyomás visszajelző lámpa
- egy zsiga dísztárcsával volt beszorítva egy szintén zsiga légszűrő a házba
- "ááá, én már kinőttem abból, hogy száguldozzak, max 90-el megyek vele"-duma, hát naná, mert többel nem is megy...
- enyhén dízel-karakterű motorhang
Na mindegy, megvettem (igen, tudom, hülye vagyok), hazaút 90-el, egy örökkévalóság, aztán be a szerlőhöz. 2 hónap alatt összesen 200e pénz volt a javítása (futómű, fékek, szíjak, folyadékok, tömítések, gyújtás, stb), és ekkor derült csak ki ami tényleg durva: biciklilánc a kiegyenlítőtengely lánca helyén, lekötött olajnyomás visszajelző. Vagyis a motor ráz, ezért nem megy, és közben nincs kenés se.... remek, asszem érik a motorgenerál, az se lesz olcsó (250-300 körül). Ja és a móka kedvéért a kipufogó is leszakadt...
Közben kiderült még az is, hogy azért a szép fényezés alatt elkezdett már rügyezni, az önindító (ezt tudtam, hogy rossz) nem szerelhető ki, csak a motor szétszedésével, mert berohadt a csavar... az akksi valamiért merül.
Ja és a fogyasztás 11,5 liter, hát ez a csúcs... Ennyi erővel Nivát is vehettem volna...
Szóval ez a jelenlegi nagy büdös helyzet.. Már annyit buktam ezzel az autóval, hogy eladni semmi értelme, most látszólag rosszabb állapotban van, mint vételkor :( remélem a motorgenerál segít majd! Eladni nem fogom, mert amúgy:
- Istenkirály terepen: eső, sár, 10 cm avar, erdészút meredeken, meg se kottyan! már én kezdtem el félni, ő ment volna előre...
- Kezes, könnyen vezethető, az ember egyből összhangba kerül vele
- Még így, ennyi pénzt ráköltve sincs vetélytársa
- A belterét már fényezték elegen, én nem teszem, tényleg zseniális
- Ha rendbe lesz rakva, indul a világ körül, szállásért fizetni nem fogok :)
- Egyszerűen imádnivaló :)
Ami viszont mindenképpen a japánok dícsérete: egy 20 éves, 350ezret futott kisautó, amelyet össze-vissza gányoltak, nem tartották karban, kenés nélküli motorral még mindig pöccre indul, nem hagy ott sehol, hanem (bár szenvedve) de megy és megy! A megbízhatóság csak a lemerülő akksi miatt lett 8-as.
Ja, még annyit, hogy az autó svájci eredetileg, ott raktak bele 100e km-et, megvan a vezetett eredeti szervízkönyve. Gondolom, akkor még jó autó volt... Na ennyit a két ország polgárainak hozzáállásáról :(
Összegezve: remek kis autó, egyedülálló szolgáltatásokkal, csak sajnos a magyar állomány kétségbeejtő. Ha valaki ilyet szeretne venni, ne lelkesedjen be, hogy 100-200 ezer környékén már kapni. Mire autó lesz belőle lesz az 7-800 is, simán... vagy több...
Majd még jelentkezem, ha a moci rendbe lesz rakva! Akkor átpontozom az ítéletet is... legalábbis nagyon remélem...
Hibalista
- Jelzem, minden hibájának gyökere a korábbi tulajdonos(ok) hozzáállásában keresendő, tehát a nagyobb hibák:
- - Hátsó lengőkar, féltengelyek
- - Komplett jobb első felfüggesztés
- - Vezérlés elcsúszva
- - Horribilis fogyasztás
- - Kiegyenlítőtengely lánca szovjet bicikliláncra cserélve, eredménye: a rázkódás miatt jelentősen csökkent menetteljesítmények
- - Önindító
- - Töltési rendszer (néha rejtélyesen lemeríti az akkumulátort...)
- - Nincs olajnyomás
- - A motor csapágyas
- - Főtengelyszimmering
-
Ide hordtam szervizbe
Bálint Balázs
Libero-specialista, korrekt ember (pl. telefonos segítség...), sajnos elég elfoglalt (hogy vmi rosszat is írjak...) :(
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 350000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | Mostmár rendberak(at)om ezt! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
