Bubaru a család kedvence.
Szöveges ítélet
Pár hónapja vetük a gépsárkányt,eléggé körülményes úton:) Kellett egy olcsó kis családi autó. Motorhibásan vettem meg, de utólag kierült hogy a gumi hütőcső volt elrepedve. Lesz ami lesz alapon elvontattuk 400 km távolságból. Mivel eléggé leharcolt állapotban volt a szerkezet, (de müködött!!!) ezért úgy döntöttem hogy csinálok rajta egy "nagyjavitást". Csapágyak, dugattyúgyürű, és összes tömités csere, kapott új gyertyákat, új elosztófedlet, kábeleket, termosztátot. Szóval minden olyat ami kopik. Legtöbbet a kipufogóval szenvedtem, mert igen drága, de sikerült legyártattni egy kipufogóssal.
Az alkatrészek beszerzése eléggé körülményes sajnos. Sok a hozzá nem értő eladó, és "szerelő". Szinte senki se tud semmilyen beállítási adatot az autóhoz, úgyhogy ez egy eléggé nehezitő körülmény a javitások során,de hozzá kell tennem hogy egy kis odafigyeléssel nem kerül sokba az alkatrész. Az átírásra eredetvizsgára és hasonló állami sarcra többett fizettem mint a motorgenerálra. Nem is értem miért kell ilyen "büntető" drága illetékeket fizetni. Nem lenne jobb ha ezt az összeget is inkább az emberek a járművük biztonságára költenék? (na mind1, ez csak úgy eszembe jutott)
A karburátor beállításával még a szakműhelyek se tudnak mit kezdeni, mert nincs adatuk. Ezért ezúton kérném minden márkatársamat hogy ha valaki tudja milyen fúvókák vannak eredetileg a karburátorban, vagy van tapasztalata ossza meg velem:)
Azon kívül hogy szegény mindenhol rohad, más gondja nincsen. Majd nyáron egy kis lakatolás segit a gondon. Szerencsére jól javítható, értelmesen van minden rajta. Alvázas az autó, úgyhogy a kaszni nem aggaszt nagyon, könnyen akár házilag is (aki ért hozzá) javítható. Mindig indul, és meg is érkezik. Hihetelen jól lehet variálni a belső terét. Egy költözés alkalmával csodálkoztam el rajta hogy mennyi minden belefér. Az útfekvése jó, kényelmes, egyedül a változó oldaleszelet nem szereti, de meg lehet szokni. Akinek volt skodája az észre sem veszi az oldalszél érzékenységét.
Hihetetlen jó mászóképessége van. Tele cuccal, agyonpakolva, hegy méretű emelkedőn ázott füvön, sárban, minden erölködés nélkül feljut.
Fűtése szellőzése nagyon tetszik. A két fütőradiátornak köszönhetően, télen is olyan meleget lehet benne csinálni mint egy szaunában:) Nyáron a sok ablak miatt jól lehet szellőztetni, de a tetőablak a legjobb az egészben.
Kár hogy nem lehet kapni, mert szerintem sokkal jobb mint bármelyik hasonló kategóriás autó. (wagonR) Ha lenne új ilyen akkor bevállalnám a hitelt is, pedig nagyon bank és hitelellenes vagyok.
Szóval a kora és a korából eredő hibái ellenére szeretjük. Ha kap egy gondos gazdát, akkor meghálálja.
Nagyon jó konstrukció, csak akkor romlik el ha valamit elrontanak rajta, vagy belegányolnak. (mondjuk ez nem nehéz, mert szinte semmilyen adat nincs hozzá a neten sem)
Az a tény hogy még 23 évesen is megbizhatóan üzemel szerintem mindent elárul. Nagyon nem kell magyarázni. Akinél ez elromlik annál minden más is.
Nekem még a kaszni javitás, és a karburátor beállítás van hátra. Nagyon sok tapasztalatot gyüjtöttem össze a javitása során, de sok talányra (karbi adatok) még én sem találtam választ:)
Ezúton kérném márkatársaim, hogy osszuk meg egymással tapasztalatainkat, hogy ebből a kisautóból minnél jobb állagúak legyenek az utakon.
Laci
email: justice@vipmail.hu
Hibalista
- Kopó alkatrészek, gyertya, gyertyakábel, elosztófedél, termosztát, lég, olajszürő stb...
Ide hordtam szervizbe
Magam javítom.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1985 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 41000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | swift | Következő autója? | nem szeretném lecserélni. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
