A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Subaru » Libero (1983-2000)

Libero E10 WAGON 997ccm 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A Japán négykerekű csoda, ami mindig haza visz!

Szöveges ítélet

Először is Üdvözlök mindenkit, főleg azokat akiknek ilyen autó akadt a kezük ügyébe!Hát az elején kezdem a történetet.
Életem első autóvásárlása volt ami, végül is egy kaland lett. Az anyagi keret elég szűkös és adott volt!
Nagyon sok autókereskedést megjártam mire kilyukadtunk az OPEL-nél!A rengeteg autó mellett ott állt hóval lefedve a kis SUBARU! Rögtön megérdeklődtük az előéletét és az árát is:
Az autót az előző műhelyfőnök hajtotta aki vett most másikat.
Hát egy kis javítás ráfér,de 280.000 Ft ért eladó.
Hát sajnos ennyi pénzem nem volt, de miután "kiástuk" a kocsit a hó alól már láttam, hogy ez az irányár csökkenthető jelentősen! Nehéz leírni, hogy milyen állapotban volt, de az biztos hogy az előző tulajdonosa addig hajtotta amíg meg nem állt, vagy ki nem rohadt alóla!!! Karosszéria elég hervadt volt főleg a sárvédőívek és a tolóajtó sínek allati részek, amik voltak is meg nem is voltak szó szerint,de akkor már én eldöntöttem, hogy márpedig nekem ezkell még, ha egy vagyont is költök rá.
Persze ilyenkor mi az első: próbáljuk beindítani!
Első indítás: Önindító pöcre indít és egyből hasalt mindenki ugyanis akkorát szólt, mint egy k2-es!
Hát egy kis gyújtás próbléma nem baj megoldjuk!
Nagy nehezem az ottani szerelők ragtak bele 3 új gyertyát és kiszárítottuk az gyújtás elosztófedelet!
Hát az első próba út egy élmény volt a leghátsó padon ültem, még sosem volt ilyen messze tőlem a sofőr! Igaz az első 5 perben csak két henger dolgozott, de utána beállt a harmadik is és, mint egy rakéta megtáltosodott a kicsike, hát lehet mosolyogni, de a két hengeres üzemmódhoz képest igenis olyan érzés volt!
Hát rámondtuk az áment és jöhetett az eredetiség vizsga átíreatás stb..
Hát a hazafele út gyorsan félbeszakadt úgyanis azt mondták, hogy van benne benzin csak a mutató nem működik, hát jó én optimistán hozzá szoktam, hogy valami piros lámpa világítana ha mégsincs! :-) De ebbe az autóban nincs ilyen kontroll lámpa ne is keresse senki, de mentségére váljon a Japánoknak, hogy amikor elérte az alsó vonalat a mutató olyankor még a "gép" el tud menni 100km-t!

A későbbi hibák amik gyorsan előjöttek,de ilyen tulajdonos után nem is csodálkoztam rajta és a Japán léte miatt fel voltam készűlve az árakra csak azt utáltam hallani, hogy ez sincs az sincs.

kalburátor takarítás! (nem árt)
vezérmű szíj + spanoló kerék (20.000 Ft -elhasználódott!)
Hátsó kerék csapágy! (4*5.000 Ft -elhasználódott)
Fékek: első+hátsó! (3.000 Ft -nem árt ha tökéletes)
Vízpumpa javító készlet (5.000 Ft -még a gyári volt, nem volt már rajta lapát!)
Hengerfej tömítés (7.000 Ft -a vízpumpa miatt, előtte is sokszor melegen ment, hát ezt megfőzték!)

Hát akkor nem árt még:
Olaj + Levegőszűrő (1.000 Ft + 5.000 Ft)
Az levegőszűrő szíven talált!
De nem érdekelt annyira hát már legyen az is új!

Végső döfés tavaj nyáron:

Kis karosszéria + kétkomponensű festés (120.000 Ft)

Most van 330.000 Ft-omba de nem adnám el, mert ennek az autónak most már van gazdája! :-)

Beszereztem hozzá sok gyári alkatrészt bontásból többek között egy komplett működő blokkot és váltót is!

Amikor eljőn a tél,leesik a hó, a Subaru akkor is az uton van és megy, ha más autó el sem tud indulni!
A váltó tetején megtalálható a minden apró hibát elfelejtető csoda gomb a 4WD!!!
Nagyon sok barátom kezdetben megkérdezte, hogy az mire jó és szoktam-e használni. Én ilyenkor csak mosolygok és azt mondom, hogy majd télen meglátod ha lessz hó, és ne ilyedj meg ha elakadsz és elszáguldok melleted, de ne agódj visszafele kihúzlak! Na csak ezzel azt akkarom mondani, hogy nagyon király télen a kis járgány és ezt csak az tudja aki vezeti!

Hát rengeteg kalandot tudnék még mesélni, de nem szeretnék senki sem untatni!

Nagyon örülök, hogy megvettem soha nem unatkozok mellette és ha sokalanám az összegeket a javításra vagy az alkatrészekre, akkor csak elég ha megkérdezem valamelyik haveromat, hoy az új autójának mennyi volt a kötelező éves szervíze és csak annyit mondok, hogy én ennyiből teljes generál motor felújítást csinálok ...és már meg is nyugodtam, de hát nem iszok nem dohányzok én Subaruzok! :-) )

üdv.: Csaba tel.: 30/313-40-74 E-mail:pc20@freemail.hu

Hibalista

- kalburátor takarítás! (nem árt)
-
- vezérmű szíj + spanoló kerék (20.000 Ft -elhasználódott!)
-
- Hátsó kerék csapágy! (4*5.000 Ft -elhasználódott)
-
- Fékek: első+hátsó! (3.000 Ft -nem árt ha tökéletes)
-
- Vízpumpa javító készlet (5.000 Ft -még a gyári volt, nem volt már rajta lapát!)
-
- Hengerfej tömítés (7.000 Ft -a vízpumpa miatt, előtte is sokszor melegen ment, hát ezt megfőzték!)
-
- Hátsó rugó törés a Magyar jó utak!!! (2.000 Ft)
-
- Hátsólengéscsillapítók (15.000 Ft)

Ide hordtam szervizbe

Ismerős autószerelő javította minden hibával, aki gépész Szíríában (Damaszkuszban a sivatagban) MITSUBISHI-ket javít az olajosoknak!Nagy előnye volt, hogy Japán autókhoz volt szokva, mert amikor meglátta a motorját nem úgy, mint a többi szerelő (persze tisztelet a kivételeknek) a következő mondatok hangzottak el:
- Ez mind az, mik ezek a csővek itt, ez a sok? (tőlem kérdezte)?

- Hát ez megfizethetettlen javítás lessz!

- Inkább visszaadom a szakmám, minthogy meg kelljen javítani!

- Az utolsó helyen akik hozzáfogtak a javításhoz rosszúl rakták fel a vezérműszijat és be sem tudták ez miatt indítani, nagy szerencséjükre még ezzel sem tudták eltenni lábalól a motort! :-) Ez is a Japánoknak köszönhető!
És visszakaptuk, hogy nincs hozzá tömítéskészlet stb.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1986
Kényelem (6) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 200000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 28000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Tuti, hogy Japán autó lessz a tehetem akkor biztos SUBARU!
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Subaru Libero 1983

További ítéletek (20 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)