Az örök szívfájdalom. Subaru Leone II.
Szöveges ítélet
Az örök szív fájdalom. Bárcsak láttam volna eredeti fényében, de még így vergődve is lenyűgöző. Régi álmomat valólóra váltva a harmincadik születés napomra csatlakozott a különösen takarékos dízel Ford Fusion és 1.0-ás régi Swiftből álló családi flottánkhoz felrúgva minden racionalitást és teret engedve az érzelmek szabad áttörésének. A szent keresztségben Morpheus nevet kapta mint az álmok megvalósulásának Istene, arra hivatott, hogy családunkat kirántsa a szürke hétköznapokból és botrányos minőségű piros fényezésével egy kis színt csempésszen az életünkbe, kimozdítson minket, átlépjük a komfort zónánkat és új szélvédőn át euforikus mámorban rózsaszínben szemléljük környezetünk.
Hát ez csak részben sikerült, és ez nem az autó hibája. Mert milyen is a férfi szív? Nyughatatlan. Mert bár a vágy tárgya a nem létező Subaru Leone II. a legsexibb Turismo kivitelben garázshely hiányában, de tényleg itt áll az ablak alatt ... valami nem kerek. Annyi vágyakozás, keresgélés után, de mégsem. Mert fájdalmat okoz. Mert bár itt van a nem létező. A mobile.de-e 1 ilyen van fennt, az Ebey-en nincs alkatrész! Hiába készült belőle több millió és tényleg nem jön szembe az utcán, valami nem jó. Hogy mi? Egyszerű hiába van itt, meg lehet fogni, működik világit, kanyarodik dudál. Új műszaki van rajta. Ez csak egy mézes madzag. Azt üzeni, hogy itt vagyok élvezhetsz, szerethetsz is, de úgysem leszek a Tiéd! Miért? Mert ezek az autók hír nélkül jöttek és tűnnek is el. Ez nem egy kommersz (bocsánat) Mercedes vagy VolksWagen amihez van alkatrész, értenek hozzá a szerelők. Az ittléte csak egy múló állapot meg mutatja magát és eltűnik, csak az érdekes 4 gumicsík marad utána a lelkedben. Egy nyom ami aztán egyre halványodik. Nem hagy nyugodni, küzdesz! Csak azt veszed észre, hogy naphosszat bújod a netet. Eljutsz a legmélyebb bugyraiba. Padlásokon kutatsz alkatrész után, remélve, hátha megtalálod a nem létező, az áhított alkatrészt amivel közelebb kerülsz a megálmodott tökélyhez. De nincs könyörület. A jelenés egyre halványodik! Ettől Te még görcsösebben kapaszkodsz az álom képbe. Még bírom... még bírom... Mondogatod! Meglesz! De lelked mélyén tudod kell egyszer el kell engedned! Mert egy szabad lélek. A semmiből jött és a semmibe tart. Jelenése csak átmeneti, hogy használhatod csak egy isteni ajándék!
Na akkor milyen is az autó? 31 évesen két autóból összerakva került hozzám. Igazi Magyar buhera bajnok. De az alja gyönyörűen ki lakatolva, ezért hatalmas köszönet az előző tulajnak! A beltere eredeti, szakadás mentes ülés repedés mentes műszerfal, csak a csomagtartó egy katasztrófa, onnan rengeteg minden hiányzik. Műszakilag azt hiszem elég annyi, hogy idén január óta 6000 km futott hiba nélkül, napi használatban van város országút vegyesen. Még a Magyar buhera bajnokok sem tudták elrontani! Motor ugyan kopott ott érződik a lóerők hiánya, de 4WD hibátlanul kapcsolható be, illetve hiba nélkül oldható. Itt ugye nincs osztómű a két tengely között ezért ez a funkció általában katasztrofális állapotban szokott lenni.
Az egész autó lényéből sugárzik a minőség, az élni akarás és az elpusztíthatatlanság, de neki is megvannak a gyenge pontja. A rozsdásodás az örök ellenség, de kopott motor és a kevés alkatrész is könnyen okozhat halálos sebet rajta. Ezért vigyázni kell rá! De ezt nagyon nehéz! Szinte kéri a sanyargatás! A földúton csapatást, a sárdagasztást! Már reggel dolgozni is földúton járok kilinccsel előre autózva. A kollégák meg nem értik miért mosolygok minden reggel!
Szóval egy egy igazi SUBARU. Boxermotor, 4WD, keret nélküli ablak! Az etalon! A meg nem értett. A minőség!
UI.: És még egy bizonyíték, hogy a Németek hogy másolják a Japánokat. Ez az igazi terep kupé, ez 1978-ban született nem a BMW X6. Nem is értem.
Hibalista
- Nem romlott el semmi. Minden működök, de igazából mindennel lehetne foglalkozni. :-) - Ja nem a hátsó ablaktörlő rakoncátlankodik. :-P
Ide hordtam szervizbe
Csemann Péter Kecskemét-Helvécia. Egy zseni.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1983 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 84000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Fusion 1.4 TDCI | Következő autója? | Legacy |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
