Autózni szeretők kedvenc sportlimuzinja
Szöveges ítélet
126p-től Mazda 6-ig 11 autóm volt a Subaru előtt. A szocikból két Zastava, (azok közt messze az volt a legjobb)Fiat Bravaból is kettő volt, (igen jól mentek, nagyon szerettük)az öttagú családnak pedig abszolut ideális volt az 5 ajtós Mazda 6 Sport. De minden autó birtoklásakor 1-2 év után már kifelé kacsintgattam. Az Alfa 159 tetszett meg, és pont a Csiki-Bege cégnél figyeltem fel a Subarura. Nem is a szalonban, hanem kint a parkolóban. Utána itthon, Miskolcon kipróbáltam a 2 literes benzinest...No, innen már nem volt kérdés a következő autóm tipusa. Különösen, hogy megjött a boxerdiesel is, amit egy napra kölcsönkaptam. Szédületes élmény volt városban, országúton, de különösen a bükki szerpentineken. Ráadásul igen jó áron jutottam a kocsihoz. Szerintem a kocsi által nyújtott élmény, ill. az autó ár/érték aránya igen-igen jó. Hasonló tudású Atkó-Bömös-Merdzsókért másfél-kétszer ennyit kell leszurkolni.(Mért nem látunk sokkal több Subarut a magyar utakon?!) És akkor nézzük meg az eleve AWD-nek tervezett Subaru hajtásláncát, hasonlítsuk össze a hosszirányban-a-motor-hátsókerékhajtásos BMW-ből, Mercedesből, ill. a fronthatásúból utólag összkerekessé eszkábált Audik elbonyolitott négykerékhajtását. Ezt a kocsit eleve SAWD-nek tervezték, (nem egyszerűen 4WD, hanem szimmetrikus AWD!) nincsenek utólag berakott ide-oda kihajtások, káros rezonanciák, egyik féltengely hosszabb, mint a másik, stb, a rendszer zsenialitása a szimmetrikus mivolta, és nemes egyszerűsége,könnyű, helytakarékos mivolta, amit közel 40 év alatt csiszolgattak a fanatikus Subarus mérnökök, a rallys tapasztalatokat felhasználva. Ha a hasznos extrákat nézzük, az mind benne van az autóban. A vezetni nem tudóknak kitalált parasztvakítások, biszbaszok pedig nincsenek. (nekem ne elektronika döntse el, hogy mikor törlöm le a vizes ablakot, slusszkulcsot dugok egy likba, vagy egy lapkát egy résbe, totál mindegy, ne helyettem parkoljon be az autó a helyére, ha pedig nem vagyok fitt, nem fogok ezer km-eket vezetni.)Ma már egy elektronikával teletömött Focust jogsi nélkül is lehet "vezetni" akkor meg hol az élmény?!
Ülj be egy Subaruba, "oszt" megtudod! A chiptuning után meg még 60 (!) pacit, ill. 110 Nm-t kapott a jószág. (az orrom előtt mérték, tuning előtt-után) Mondjon nekem még valaki 6.7 misiért egy ilyen gépet, újonnan! Váratlan hiba nem volt az autóval, csak ami várható volt.Első fékbetétek elkoptak, a vékony, kettős hűtött tárcsa miatt utóbbiak nem szolgálnak ki két fékbetét garnitúrát.A 15 ezres szerviz periódust szigorúan betartom, nem véletlenül kéri be a gyár a Subarukat! Az is egy jó nagy parasztvakitás, hogy egyes tipusokat 30-40 ezer(!) km után kell szervizbe vinni. Ismerek egy-két régi szakit, és fiatal szervizeseket is, egyik se 40 ezer után cserél olajat a saját kocsijában! (ennyit a reklámszagú hosszú szervizciklusokról. Koptasd el a motort, aztán vegyél újat.)
Szóval, ez az első AUTÓM, aminél kerek három év után sem vetődött fel a csere gondolata. Sőt, miután 4 jogsi van már a családban és kellett egy 2. autó is, komolyan felvetődött egy 8-12 éves Legacy, Forester, vagy Impreza beszerzése is. A fiam ki is próbált egy pesti Legacyt. De a józan gazdaságossági megfontolások, és egy kedves ismerőstől származó kevés km-es, gyakorlailag szalonállapotú Almera eltérített. Egyébként az is egy kiváló, megbízható autó a maga kategóriájában. Nagyon szeretjük.
Végére már csak annyit, mitől van kis hazánkban ez az elképesztő, irreális németautó-imádat?!
Hibalista
- Egyszer -20 fokban történt "künnalvás" után tréleren kellett bevinni a szervizbe. Ott állt két órát, majd magához tért. Azóta október közepétől csak alpesi diesellel járok, problémamentesen. - Hegyen lakom, meg aztán nyomom is neki, 50 ezernél ki kellett cserélni az első fékbetéteket, a hűtött, dupla tárcsákkal együtt. - Kiégett két H7 izzó, ezért nem kellett szervizbe vinni, pofonegyszerű a csere.
Ide hordtam szervizbe
Autocarma Kft, Miskolc, SEAT-Subaru szalon, ill. márkaszerviz.Korrektek voltak minden alkalommal.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 62000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 6Sport1.8 | Következő autója? | Legacy, Impreza |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
