Autózni szeretők kedvenc sportlimuzinja - Update
Szöveges ítélet
E kiegészítést a korábban írt "Autózni szeretők kedvenc sportlimuzinja" című írásom "update"-jének szántam.
Az autó immáron négy esztendős, éppen a napokban vizsgázott, minden előzetes átvizsgálás, "felkészítés" nélkül. Nemsokára esedékes a 90 ezres szerviz, ez csak motorolaj cseréből, szűrők cseréjéből áll. Az autó napi használatban van, de szívesebben veszem elő hosszabb utakra, mert sajnálom 4-5 km-es városi utacskákon hideg motorral járatni. (a második autóként használt benzines Almera kint altatva is könnyen indul, igen gyorsan bemelegszik, ilyen rövid távokra az az ideálisabb) Persze, ha egy kicsit több hó esik, előjön ám az oroszlán minden útra a barlangból! A szimmetrikus összkerékhajtás páratlan stabilitást nyújt s ezzel jó értelemben vett vezetői magabiztosságot ad, különösen havas-síkos, emelkedőkkel, kanyarokkal tarkított utakon. Eddig minden korábbi autómat 2-3 évente lecseréltem, legfeljebb amelyiket az átlagnál jobban kedveltem, abból újabbat vettem. (így volt a szoci járgányokból egy Zastava GTL-em, meg egy Yugo Skalám, ill. később két FIAT Bravam is.) Négy év, meg a chiptuning után fel sem vetődik a kérdés, hogy szeretett boxer-diesel Legacymat lecseréljem. Nem is találnék sem újonnan, sem használtan ilyen kiváló ár/érték arányú kocsit! Az új Legacyk megdrágultak, elvesztették Subarus "sármjukat", egyéb típus pedig hasonló árfekvésben messze nem hozza azokat a képességeket, (megbízhatóság, vezetési élmény, négykerékhajtás, menetteljesítmény/fogyasztás arány, stb) amiket ez a gép nyújt. Az újabb kocsikba beépített számtalan ún. "vezetést segítő" elektronika, meghibásodási lehetőséget jelentő kütyük, bisz-baszok meg nem igazán tudnak izgalomba hozni. Annál inkább egy hegyi szerpentinen egy kanyar előtti dupla kuplungos visszakapcsolás, kihúzatás, óvatos csúsztatás, fergeteges gyorsulás, más autókban nem tapasztalható mérvű úttartás és kanyarstabilitás! Lehet, hogy túl konzervatív vagyok, de én szeretek autót vezetni, nem "szükséges rossz" az én esetemben a jogsi birtoklása. Így aztán feltehetően addig fogom hajtani a masinát, amíg bírja (valamelyikünk), mert később meg már az értékvesztés miatt kár lesz elkótyavetyélni. Szóval, eddig buli vételnek bizonyult a 2008-as Subaru Legacy 2 D boxer-diesel modell!
Hibalista
- 50 ezernél első fékbetétek+féktárcsa csere, - 2 alkalommal tompított izzó csere - 1 alkalommal "bedermedt" az Agip Dieseltech "szuperolaj" - (félóra melegen-állás után pöccre indult a gép. Azóta késő ősztől csak OMV MaxMotion dieselt használok, minden gond nélkül) - - Semmilyen egyéb hibája nem volt a kocsinak, közel 90 ezer km-en át!
Ide hordtam szervizbe
Autókarma Kft, Seat szalon, ill. Seat, Subaru szerviz. Minden alkalommal korrekt partnerek voltak.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Kállai Zoltán, autószerelő mester. Igazi, nagyszerű, "régivágású" "szaki"!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 87000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 6 Sport 1.8 CE | Következő autója? | Subaru BRZ |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
