IZGALMAS JÁTÉKSZER CSALÁDAPUKÁKNAK
Szöveges ítélet
A kicsike egy véletlen folytán került hozzám, sikerült jó áron hozzájutni. Feltétlen automata, összkerekes autót kerestem, de ez valahogyan sosem jutott eszembe. Mindenesetre jobbat keresve sem találhattam volna. Ennél férfiasabb családi autó ilyen páratlan műszaki tartalommal nincs.
Az első módosítást mindjárt egy héten belül elvégeztem: új hangszórók és erősítő került bele, a gyári hi-fi konkrétan egy vacak. (a szokol rádió is jobban szólt régen). Kár, hogy a fejegységet csak japánból importált beépítő kerettel és klíma konzol cserével lehet csak eszközölni (ha valakinek van jobb ötlete, jelezze...). Egy prémium gyári rendszernek akkor is jobban örülnék.
Az automata váltó nagyon finoman dolgozik, de azért az 5. sebesség nagyon hiányzik. A menetteljesítményekkel meg vagyok elégedve, városban kirobbanó a gyorsulása, autópályán, illetve nagyobb tempónál azonban jelentősen elfogy az ereje, egy turbót nagyduzzogva el bírnék viselni. Helye az éppen lenne. Hát igen, a kis boxer elég mélyen ül, ez a súlypont elosztásra igen jótékony hatással van. A legendásnak mondott kanyarvételi tulajdonságokat immáron élőben is tapasztalom, a sodrából egyszerűen még nem tudtam kihozni. Jóindulatú alulkormányozottsággal reagál a gyorsan vett kanyarokra, az autó mintha eggyé válna a vezetővel, bár a kormányzás lehetne picivel közvetlenebb. De tényleg, azt szeretem benne a legjobban, hogy nem billeg, nem imbolyog, mintha sínen futna. Ha valaki ismer ennél jobbat, szóljon (de családi kombi legyen..). Mindenesetre a motor ereje arra pont elég, hogy minden szituációban biztonságban éreztessen. És néha még egy kis kacérkodás is belefér.
A legjobban azonban azt szeretem, hogy rengetegen megcsodálják (bár nem egy feltűnő jelenség, mégis valahogyan érzik, hogy nem egy hétköznapi bicikliszállító). A legacy-sok többsége pedig rendesen fürkészi a forgalomban a társakat, és mintha csak a motoros társadalomból jönnének, kézfenntartással jelzik: ez egy külön világ.
De hogy egy kicsi rosszat is mondjak: hosszútávon a vezetőülés nem a legkényelmesebb - igaz nagy kritikát nem érdemel -, de azért volt Volvo, amiben 1200km után is felfrissülve szálltam ki. Belőle viszont magasabb adrenalinszinttel végzem be utamat. A hátsó traktus egyenesen elviselhetetlen. (még jó, hogy nem ott ülök). Az automata egyszer 2.0 szoftvert kért, amit szinte el sem hittem, már láttam a szemeim előtt behajózni az új szerkezetet a Japánból érkező fadobozban. Érdekes, azóta jól működik.
A szerviz horror drága, de legalább azt kapod, amit elvársz. Ha te megadod, amit az autód kér, te is megkapod, amit vársz.
Fogyasztást 13 fölé meg nem sikerült vinni, de 9 alá sem. Átlag város 11,8 autópálya 10, országút 9.
Egy biztos: még egy jó darabig szolgáljuk egymást.
Hibalista
- KOMPLETT SZERVO SZERKEZET (GARIBAN CSERÉLVE)
- BE AJTÓ GUMIKÉDER (GARIBAN CSERÉLVE)
- AUTOMATA VÁLTÓ SZOFTVER FRISSÍTÉS (GARIBAN, AZÓTA JÓ)
Ide hordtam szervizbe
CSIKI-BEGE (Minden OK, kivéve, hogy Shell olajat használ)
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
EMIL-FREY
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 41000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 19000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Toledo | Következő autója? | Legacy Outback 3.0 Spec B. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
