A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Subaru » Legacy (2003-2008)

Legacy 2.0R Automata, Active 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Friss szerelem (most már tartós szerelem)

Szöveges ítélet

ELSŐ BENYOMÁSOK 7500 KM UTÁN

Még keveset mentem vele ahhoz, hogy teljesen objektív és kimerítő tapasztalatokról számolhassak be.

A kanyarodás valóban szexuális élmény, olyan érzés, mintha mind a négy kerék fordulna. Az autó stabilitása, útfekvése tényleg páratlan, bár nagyobb sebességnél a kormány gondoskodik róla, hogy ne lankadjon a figyelmünk.
A 2000-es motorhoz 4 sebességes autómatát adnak, ami nem tragikus, hiszen a motor igen tág fordulatszám tartományban dolgozik (7000 felett van pirosban és simán megy hármasban 170-et), de azért jobb lenne egy 5 sebességes váltó.
Alacsony fordulatszámnál a motor erőtlen és lassan is veszi a lapot, úgyhogy sportosabb vezetéshez pörgetni kell, amiben viszont az automata váltó nem a legjobb partner. A hangja magasabb fordulaton (kb. 3500 felett) jön meg és csodaszép.

A távirányító elég vacak, van hogy sokszor kell nyomogatni mire reagál, úgy veszem észre, hogy a nagyfeszültségű dolgokat nem szeretheti (trafó közelében, villanyoszlop mellett). A szervizben azt mondták a gyár is tud a problémáról. Ha azonban az első szélvédőnél a műszerfal felett nyomom meg a gombot, akkor mindig működik.

A hangszorók botrányosak voltak (Made in China), és az egyik ajtóban zörgött is valami. Mivel egyébként is elégedetlen voltam a hangjával, tetettem bele valami jobbat. (Nem a teljesítménnyel volt a gond, szolid hangerőn jazzt szoktam hallgatni, de arra se volt jó.)

Az átlagfogyasztás meglepő módon az első 1500 km után kb. 1 literrel kevesebb lett, viszont azért eszik rendesen.
Ha nem nyomom neki, akkor autópályán akár 8-9 literrel is beéri, de ha úgy rendesen kergetem, akkor 12 liter is épphogy oltja a szomját. Nyári városban is megelégszik kb. 12 literrel, de mikor sulikezdéskor megindul a reggeli, össznépi araszolgatás, akkor vélhetőleg az ingerszegénység okozta depressziót orvosolandó 14-16 liter is legurul a torkán. Ekkor derül ki, hogy a 2000-es moci bizony kissé alulméretezett az autó súlyához, mely bajt csak fokozza az automata hosszú egyes fokozata, és az alacsony fordulatszám erőtlensége.

A Legacy felszereltsége diplomatikusan foglamazva: lényegretörő. Az active az alapmodellhez képest menetstabilizátort, oldallégzsákot, ülésfűtést és ablaktörlőfűtést tartalmaz. Néhány dolog azonban hiányzik. Nem jöttem még rá pl. hogy a középső szellőzőnyílásokat, hogyan lehet külön-külön elzárni. Nekem a mások által magasztalt ablak antenna gyenge vételt eredményez. A kilóméteróra kb. 5-7%-al magasabb sebességet mutat a valóságosnál. Fura, hogy a szedánban nem dönthetők a hátsó ülések. Tudom, hogy szedánnál nem divat, de azért időnként egy hátsó ablaktörlő jól jönne. Az se lenne hátrány, ha a csomagtartó lecsukásához belülről is lenne mibe kapaszkodni és nem kéne a koszos autót tapicskolni.
A komolyabb negatívumok azonban honi eredetűek:
Csalódott voltam az Erste Leasing pénzügyi mutatványával, hogy szerződéskötéskori ajánlatukhoz képest havi 6000-el többről jött az első csekk (nem volt közben árfolyam változás), s mindezt még meg is akarták magyarázni.

A "géphez" ajándékként most választható volt egy csomagtartó szett, vagy egy ajándék multimédia csomag is. A gyerkőceim utazását élvezetesebbé teendő, az utóbbi mellett döntöttem. Állításuk szerint a tolatóradar, TV tuner, monitor, DVD stb. értéke 400eFt. Pl. a DVD valódi értéke kb. 35.000 forint és a többi komponens is hasonlóan "márkás" cucc. A TV vétel használhatatlanul gyenge. A monitorok viszont tényleg szépen lettek a hátsó fejtámlákba sűlyesztve. Az infra fejhallgatók a fordulatszám függvényében ritmikus pattogást produkáltak, amit a rendszer garanciális szervize (autohifi.hu) plusz pénzért zavarszűrőkkel küszöbölt ki. A DVD lejátszót rögzítés nélkül a kesztyűtartóba szerelték. Ezen még egy filmet nem sikerült elejétől a végéig akadás nélkül lejátszani. Vissza is vittem, mivel a lemezkiadás is rosszul működött. Nem csináltak vele semmit - mondván, hogy nekik nem produkálta a hibát. Azóta rájöttem, hogy ha a kesztyűtartó jobb oldalán van a lejátszó, akkor akad a lemez és rossz a lemezkiadás, mert itt felülről picit nyomja a hely, ha viszont balrább teszem, akkor nem lehet a kesztyűtartót becsukni. Na mindegy, szuvenyír nyihuhu.... Esős időben a (nem gyári) tolatóradar is megzakkan, s az ablaktörő nélküli hátsó ablakon keresztül még borúsabbnak tűnik a világ.

Persze, most jól kipanaszkodtam magam, de igazából nagyon szeretem az autót. Érezni, hogy nagyon jól össze van rakva, merev a karosszéria. Normális közlekedésre pedig a 2000-es motor is teljesen alkalmas, de hát annyira jó a kocsi , hogy önkéntelenül is az állatot hozza ki belőlem. Valószínű jövőre már könnyebb lesz a választás, mert kapható lesz a 2000-es dízel is, amely nagyobb nyomaték mellett alacsonyabb fogyasztást ígér. (Világon ez lesz az első dízel boxer motor.) A választásnál érdemes még figyelembe venni az alacsony hasmagasságot is, mert pl. egy utcafrontról hirtelen lejtő garázslehajtó könnyen okozhat meglepetéseket.

- - - - - -
MÁSODIK BESZÁMOLÓ 17.000 KM UTÁN

Túl vagyok az első 15.000-es szervizen (és ez az ciklus később is ennyi marad), természetesen az autónak semmi baja, semmi nem zörög, a futómű se állítódott el egy picit se (annak ellenére, hogy az alacsonyabb fekvőrendőröknél nem mindig lassítok és egy-két pesti kátyút azért mindenki óhatatlanul beszed.)
A szedán rossz hátsó kilátását még mindig nem szoktam meg (esőben a hátsó ablaktörlő hiányában végképp vakrepülés). Az autómata váltó kényelmét imádom, viszont autópályán nagyon kéne egy 5. fokozat (a honi 130-as limithez elég lenne akár 3 fokozat is). Sport állásban alig észrevehető a különbség, egy kicsit nagyobb fordulatszámnál kapcsol tovább és vissza (jobb motorfék hatás). A manuális kapcsolgatás sebessége azonban messze elmarad egy kéziváltóétól.
Ahogy egyre jobban kiismerem, egyre jobban szeretem. Alig várja az ember, hogy mennie kelljen valahová. Az autó kifejezetten jóindulatú. Ha vadabb kanyarban picit ki is tör a fara, akkor is (még a magamfajta átlagos sofőr kezében is) egy pici gázelvétellel rögtön ívre áll, minden körülmények között irányítható marad.
Végre decemberben volt alkalmam havon is kipróbálni (Michelin Alpin PA3). Fantasztikus, mindenhol elmegy (vigyázat a Legacy alja nagyon alacsony!!!). A kipörgésgátló, menetstabilizáló, végzi a dolgát rendesen, (mókázáshoz érdemes kikapcsolt állapotban próbálgatni).
Én örök hűséget fogadtam a 4x4-es hajtásnak.

Hibalista

- Hangszóró - egyik gyári hibás volt (zörgött, de az is lehet, hogy a multimédia kábelek beszerelése okozta a problémát).

Ide hordtam szervizbe

Duna Autó. Háromszor jártam náluk, nagyon korrekt és ügyfélközpontú kiszolgálásban részesültem, ígért határidőre elkészült minden.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 17000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 14 l
Előző autója? Scenic Következő autója? Subaru WRX STI my2008
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Subaru Legacy 2003 (2003 - 2007)

További ítéletek (35 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)