Finom, japán gepárd
Szöveges ítélet
Számos típusból, számos autóm volt már, amelyiket jobban kedveltem, abból kettő is megfordult nálam. (a szoci időkből Zastava-Yugo Skala, majd később két Fiat Brava 1,6)
Subaruból is ez a második példány a tulajdonomban. Az első, egy újonnan vett Legacy boxerdiesel volt, mely 8 éven át, 160.000 km-t szolgált, nagyobb meghibásodás nélkül, chiptuninggal felbőszítve. (219 LE, 450 Nm!) Isteni menetparaméterek, csodálatos útfekvés, gyorsulás, erő, lendület, stabilitás csúszós úton is. Az egyre nagyobb számú, előbb Nyugaton, majd itthon is megjelenő főtengely törés híre, annak nálam is megjósolható bekövetkezte miatt azonban megszabadulni kényszerültem életem legjobb kocsijától. Átmenetileg egy Kia Ceedem volt, de állandóan a benzines Legacy hirdetéseket lestem, mígnem ráakadtam egy kevés km-es (11 év alatt 60 ezer!) kétliteresre. (adatbázisból lekövethetően tényleg ennyit futott az autó!) Megvétele után megtörtént az első nagyszerviz, azóta kopó alkatrészeken kívül csak EGR szelepet kellett cserélni. Az autó alja teljesen egészséges, rozsdamentes volt, kapott egy alvázvédelmet. A kocsi belső tere gyakorlatilag azonos a korábbi diesel Legacyéval, azaz minden a helyén van, az enteriőr sportos és visszafogottan elegáns, a pedálok, a váltó, a kormány kezelése határozott, férfias kezeket kíván, de a vezetés minden szempontból élmény! Az alacsony üléspozíció, a boxer elrendezésből adódó alacsony súlypont, a szimmetrikus all-wheel-drive hajtáslánc élvezetessé és biztonságossá teszi a vezetést, s aki SZERET autót vezetni, nemcsak egy szükséges rossz számára A-ból B-be eljutni egy fémkasztniban, az az EMBER és GÉP csodálatos együttélését tapasztalhatja meg, valahol a 80-as, 90-es évekból... Talán nem lehet véletlen, hogy a Lexusok és Subaruk gazdái között a legerősebb a márkahűség.
Természetesen a 2000-es szívó benzines 165 lovas, de a dieselénél feleakkora nyomatékú Legacy nem adhatja azt a rugalmasságot és gyorsulást, mint a megpimpelt diesel és a fogyasztás sem 7 liter gázolaj, hanem 9-10 liter benya, a legendás, több százezer km-es, gond nélküli futásteljesítmény és megbízhatóság kárpótol a diesel nyújtotta élményekért. Remélem, még jó néhány évig lesz hű társam a kétliteres szívómotoros boxeres Legacy.
Hibalista
- 105.000 km-nél EGR szelep csere, két rövid stab pálca, megvételkor a futott 60.000 km ellenére, a 11 év miatt nagyszerviz előrehozva (vezérmű szíj, görgők, és gyújtógyertyák cseréje 105.000 km helyett) - Egyébként csak a szokásos kopó alkatrészek cseréje (15 ezrenként olaj-, olajszűrő, légszűrőcsere, ill. egyszer első fékbetétek) Két alkalommal tompított izzó csere.
Ide hordtam szervizbe
Subaru Seibiko. Profik. Ennyi.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Kállai Zoltán, idős, régi, igazi "szaki", a kisebb munkákat (kisszervizek, fékek) ő végzi, de mindent átnéz a kocsin. Igényes, tip-top szerelő.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 47000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 2.0 Boxerdiesel | Következő autója? | Swift Sport 1.4 Boosterjet |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
