Esztergagép.
Szöveges ítélet
20000 km-nél: Eljutottam a 20e km-ig. Legközelebb már csak 200e-nél írok, ha még lesz Totalcar és Népítélet ;)
Meghibásodás eddig nem volt. A 15e km-es szervízre sem ment el a gatyám.
Volt egy nyúl az M6-os autópályán 130-nál, kis repdés a lökhárító alján. Megragasztottuk, most ok.
Továbbra is nagyon szeretem és most sem választanék mást.
Tetszik a motor kultúrált mivolta. Még leszabályzás környékén sem üvölt vagy rázná szét a kocsit, egyszerűen csak nem húz tovább. Van benne tartalék azt hiszem.
A kanyaros- nem túl jó minőségű vidéki utakon nagyon-nagyon elemében van. Olyankor még erősebb- kocsikat is körbe lehet autózni. Ugye súlypont alacsony, 2 kerék tól, 2 húz, de a futómú relatíve lágy, így nem pattog a kocsi és szétesni sem akar.
Azért nem minden tökéletes, de semmi olyan baja nincs, amin nem lehetne kis munkával és befektetéssel javítani:
- Az üveg ugyan kicsit színezett, de max. Kanadában lehet ez elég. Ennél még az Astram-ban is jobb volt a "hővédelem".
Szerintem egy diszkrét fóliázás megoldja a problémát.
- Kellene még 20-30-40 lóerő. Sokkal több van ebben az autóban, mint amit ezzel a motorral ki lehet belőle hozni. 150LE és 370NM nem kevés, de állítólag motor elektronika programozással (nem szimpla clip-on és átb...sszuk a befecskendező szivattyút) biztonsággal fel lehet húzni 180LE-re és 410NM-re. Ez is fent van a listán.
Jó kocsi.
2000-km-nél:
-------------
Sokat gondolkoztam a ´frappáns´ címen. Lehetett volna még "a szörnyeteg" így hívják a kollégák vagy "különcgép" mert ez is nagyon igaz.
Nekem apukám régi esztergagépe jut eszembe. 10 éves voltam amikor először használhattam. Emlékszem még, hogy az áttétel (fordulatszám) váltó kar megmozdításához komoly erő kellett, de aztán fémes kattanással határozottan átmozdult a másik végpontba. Semmi lötyögés, de erő kell hozzá. Na kb. ilyen a váltó a Legacy-ban.
A másik hasonlóság a kormány. Precízen reagál minden monzdulatra, minimális holtjátékkal, mint ahogy a régi esztergák kését mozgattuk egy tekergethető karral. Ez frankó érzés kanyaros utakon, de 200-nál már finoman kell bánni a kormánnyal.
Érezni a mechanikát, nincs az teljesen elvont videójáték érzés, ami legutoljára egy új Punto-ban tört rám.
Ettől függetlenül, nem faragatlan- nem bunkó kocsit komolyan össze van rakva, precíz. Aki szeret vezetni és nem csak muszájból haladni, az imádni fogja.
Én szerettem esztergálni és Subaruzni is nagyon szeretek.
Aki a nagy fekete német presztizst keresi az nem fog Subarut venni, aki ezerféle színes- csilli-villi extrával telepakolt trendi kocsit keres az sem.
Nehéz mellette dönteni, de nem bántam meg.
Előléptettek így max. 9 millióért (Regadóval, ÁFA-val, elsősegély csomaggal, mindennel...) lehetett autót választanom. Dízel kell, mert sokat megyek és nem szeretem, ha kérdezgetik miért használok ennyi benzint. Volt előtte Saab-om, Lagunám, két hétre Mondeóm, sokat mentem Vectra-val, hetekig Audiztam, két hétre E-Mercit is béreltem egyszer, Honda Accordot többször is.
Nekiindultam autót keresni. Nem akartam Passat-ot bár van egy 25 éves Golf a családban a Passat nem győzött meg.
Vectra kiesett, saját Vectram is volt régebben. Insignia akkor még nem volt elérhető.
A Mondeo tetszett, nem akartam akkora nagy kocsit.
BMW 3-as kombit nem tudtam 9 millióért úgy összerakni, hogy minden benne legyen, amit szerettem volna.
C Merci dettó.
Aztán olvasgattam cikkeket a Subaru Boxer dízelről. Elmentem Subarut nézni. Dízel még nem volt az országban ezért beültettek egy benzinesbe. Furcsa autó teszt volt. Emlékszem egyszer egy nagy Opel kereskedőnél még a használt Vectra kipróbálásakor is mögém ült egy szekrény méretű biztonsági őr.
Subarunál beült mellém a kereskedő és elirányított egy nem túl jó minőségű, nagyon kanyaros útszakaszra. Elmesélte, hogy a Legacy nagyon jól kanyarodik, mert négy kerék- meg alacsony súlypont és nem is kell ehhez nagyon kemény futómű (Saab az volt, nagyon) így a vacak úton sem fog kiesni a fogtömésem. Aztán mondta, hogy nyomjam neki jobban, mert még messze nem feszegetjük a határokat. Gyakorlatilag 90-140 között mentünk egy régi szervíz és vasúti átrakó úton miközben a kereskedő erősen kapaszkodott sátáni mosollyal az arcán.
Húzodott az előléptetés, megjött a dízel motor. Kipróbáltam, az is tetszett.
Aztán dönteni kellett. Sokáig szemezgettem egy Saab 9-3-assal, egy újjal. Az XWD akkor még csak a nagy benzin motorral volt és most sem férne bele a keretembe.
Megrendeltem a Legacy-t.
Nagy konfigurálgatás nem volt, nem akartam 9 hónapot várni a kocsira és egyébként is van 6 külső szín, 2 bőr és 1 szövet kárpit, meg 2,5 felszereltségi szint. Így az európai importőr által előre rendelt készletről válogattam. Találtam New-port blue színben és Comfort felszereltséggel a listán.
Így is 6 hónap alatt jött meg az első meglepivel. Valamiért ez nem egy normál Legacy Comfort lett, hanem egy Limited Edition amihez grafit színű felnik-, műszerfal betétek, váltás jelző, rádió távirányító és morcosabb hűtőrács jár. Utóbbi miatt lett "szörnyeteg" a gúnyneve.
Kérdeztem, hogy ezt most miért, mondták, hogy nem tudják, de ha nem tetszik akkor megpróbálják kicserélni. Tetszett, maradt.
A gyári hifi az nem túl jó. Tisztán szól, nem recseg, nem zörögnek a hangszórók, de élettelen. A gyári navi sem ismeri kis hazánkat elég jól.
Ezért míg vártam vettem egy Kenwood 2DIN-es érintőképernyős- NAVI-s fejegységet. Viszont az új Impreza-val és a Foresterrel ellentétben a Legacy-ban nem szabvány 2DIN-es keret van, hanem egy- a klíma konzollal egybeépített hifi. Semmi gond, kis kutatás, Japan parts-nál megtaláltam amit kerestem. Illetve majdnem mert a termékkódból azt kitaláltam, hogy fekete keret kell és kétzónás klíma konzol, de azt már nem sikerült, hogy nem jobbkormányos kocsihoz valót rendeljek. A vészvillogü kapcsolója így a bal oldalra került és fejreállt, mindegy... azért még megérte.
Kereskedő jó fej volt beépítette. Kaptam tolatóradart és gyári levehető vonóhorgot is ajándékba. Minden korrektül beszerelve.
Tettünk még hozzá AEZ alufelnit a téligumihoz és így is elmaradtam az elköldhető kerettől.
A Comfort felszereltségben pedig van ám fűtött bőr ülés, Xenon lámpa és panoráma tető.
A dízel motor nagyon jó. Nem remeg a kocsi és lelkesen pörög fel 5000-ig. A futómű bírna még pár lóerőt, de így is könnyű átlépni a Kresz és a józan ész határait. Viszont nincs kormány rángatás, kerék nyikorgás, kipörgés gátló villogás. Egyszerűen megindul és gyorsul és megy. Elég jól.
A váltó precíz, de határozottan kell bánni vele. Meg kell szokni az öt fokozat miatti hosszú egyest. Néha vissza kell kapcsolni egyesbe, ha lassan lehet csak befordulni egy kereszteződésbe, de ehhez nem kell megállni szóval ok. Úgy fordulni kettesben, hogy legyen fordulat a kigyorsításhoz az már kívülről nézve nagyon látványos és meglehetősen gyors manőver. Belülről nagy élmény mert a hosszú kombi kocsi meglepően szereti a szűk és gyors fordulókat.
Furcsa volt még, hogy ijesztően sokat látni a kocsi közvetlen közelében levő dolgokból. A motorháztető alacsonyan van és lefelé ível erősen, az A oszlopok is elég vékonyak, eddig ismeretlen dimenziók tárultak fel. Az ijesztő az volt, hogy nem szoktam meg és a már a kocsit mellett feltűnő gyalogos is elvonta a figyelmem az előttem haladó autóról. Meg kell szokni na...
Az ülés remek. Hátgerincsérvem van és sokat vezetek. Ebben így is élvezem az üldögélést.
4 max. 180cm-es felnőttnek még a panorámatetős verzió is ok. 2m-es kolléga ugyan azt mondta, hogy még elmegy, de szerintem csak kegyes hazugság volt. Szóval nem egy Mondeo, de elég hosszú.
Kombinak a csomagtere korrekt, a hátsó ülések támlái osztottan vízszintesbe dönthetőek. A mechanika itt is precíz, egy könnyed mozdulat és kész.
A keret nélküli ablakok viccesek. Nem tűnt fel, hogy nagy lenne a szélzaj miattuk. Inkább a nagy külső tükrök okoznak kis szélzajt cserébe jól látni bennük.
Még járatom, de azért egyszer kipróbáltam. A 205km/h gyári sebesség nem irreális sőt... és a motor végig csendes marad. A kocsi is jól vezethető nagy sebességgel (feltéve, hogy nem rángatjuk a kormányt).
Kanyarodni nagyon lehet, de a futómú azért lágyabb, mint egy Impreza STI-n, így óvatosan kell elsokallni a kanyart, mert a hirtelen ellenkormányzásra nem várt dőlés lehet a válasz. Az ESP is társ a mérsékelt idiotizmusban, először ránkijeszt aztán amikor kivert a hideg veríték (de még nincs igazából nagy gáz), akkor beavatkozik. Sikerült kipróbálni egy kaviccsal teleszórt éles kanyarban 110-nél... Nem vagyok túl büszke, de jó tapasztalat és az autó is egyben van.
Azt hiszem így is sokat írtam. Nekem tetszik, de tudom, hogy sok embernek nem mert a presztizs- az új design vagy a kütyük fontosabbak nekik. Őket is megértem nekem sem volt egyértelmű a Subaru melletti döntés, de nem bántam meg.
Hibalista
- Eddig semmi. Csúnya lenne, nemrég vettem át...
Ide hordtam szervizbe
Subaru Kaposvár, bár eddig csak vonóhorgot kellett rá tenni és a Kenwood cuccot beszerelni. Azt lelkesen és korrektül megcsinálták.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 9-3 | Következő autója? | Remélem egy Subaru. Családi állapottól függően Impreza vagy Exiga. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
