Értékálló sportkombi
Szöveges ítélet
Mielőtt megvettem, az első és legfontosabb szempont az volt, hogy az autó boxer dízel legyen, mivel korábban volt alkalmam kipróbálni egy dízel Forestert, ami meggyőzött a finom motorjával. Legacyt találtam a pénztárcámnak megfelelően, bár sokakhoz hasonlóan Outback volt az elsődleges kiszemelt, de azok aránytalanul drágábbak, holott, a két autó a hasmagasságot eltekintve teljesen azonos (soha nem éreztem hiányát annak a néhány plusz centinek).
Közel 3 évig szolgált 4 fős családot mindenféle különösebb gond nélkül. A motor ezt a kasztnit nagyon dinamikusan mozgatja, gyönyörűen lehet vele a kanyarokat fűzni, nagyobb sebességgel is biztonságos. Télen amikor leesik a hó és mindenki pánikba esik, a Subaru akkor is vígan és biztonsággal autózható, de már egy kis esőben is megcsilogtatja a 4 kerék előnyeit. Mivel fontos, hogy az autómat én irányítsam, ebben a Legacy maximálisan partner. A fordulóköre irányíthatósága a méreteit megszégyenítően jók, nagyon kezes, könnyen manőverezhető, akár a sportosabb helyváltoztatásban is remek társ, minden kanyar és forduló élmény vele. Fogyasztása nagyon óvatosban könnyedén 6 liter alatt tartható, de forszírozott menetben sem megy lényegesen 7 liter fölé. Nagy átlagban a 6,5 liter teljesen vállalható. A váltója még 5 fokozatú, de nem érezni hiányát a 6. fokozatnak, mivel a fokozatok másképp vannak hangolva mint egy 6-os váltónál, az alja meglehetősen rövid, viszont az 5. csak 80 fölött jön a képbe, de autópályán, nagyobb sebességnél sem pörög sokat.
A beltér minőségi, az ülések jól formázottak, a kormány (Momo) sportos, 7 éves korára sem nyiszorog, nyöszörög. A külső és belső megjelenése egyaránt sportos géneket sejtet, a beltér fehér és piros fényekben pompázik, egyszerű, de a mai napig vállalható. A külcsínt kimondottan feldobja az intercooler légbeömlője a motorház tetején, az autó arányai szépek, formája kívülről is sportos, érdekes adalék, hogy az új Levorg leginkább a 2008. év végéig gyártott Legacy-ra hasonlít, pedig az egy 2015-ös autó, ennek az autónak a modellciklusa pedig 2008. év végén véget ért.
MIndezek mellett azért szolgáltatásaiban érződik az eltelt 7 év, de aki nem ragaszkodik az infotaiment-hez és a különböző vezetéssegítő kiegészítőkhöz az maximálisan elégdett lesz vele, hiszen a legtöbb extra azért megvan benne.
Külön plusz pont a dupla méretű tetőablak, ami már-már kabriós érzést kölcsönöz az autónak és a franciákkal ellentétben ez valóban nyitható is teljes méretében.
Azért van pár hibája is az autónak, amikkel együtt lehet élni. 1500-as fordulatig meglehetősen vérszegény a motor, ezért érdemes picit nagyobb gázzal indulni és nagyon lassú sebességnél 1-es fokozatba visszakapcsolni. A zajszintje valamelyest nagyobb mint a legtöbb kategóriatársának, bár nem kiugró mértékben. Ez betudható akár a keret nélküli ablakoknak is, amik azért adnak jó néhány plusz pontot az autó megjelenéséhez. A gyári audio nem egy audiophil termék, érdemes legalább megerősíteni a jelet vagy akár lecserélni a hangsugárzókat is.
Összességében egy megízható, sportos, minőségi családi autó, aminél külön plusz pont, hogy nem jön minden sarkon szemben egy, hiszen nálunk nem annyira elterjedt, mint a tengerentúlon, vagy hegyesebb-völgyesebb országokban. Fenntartása sem kerül többe mint más autónak, különösen akkor, ha az ember nem egy lehúzós márkaszervizbe viszi, hanem talál egy jó kezű, korrekt szerelőt. Amit még hiányoltam, de az idei évtől már pótolták a Subarunál, az a remek boxer dízel és az automata váltó hiánya.
Mindent összevetve, aki egy ilyen autót választ utitársnak, az egy igazán remek, megbízható és a kivételes menettulajdonságoknak köszönhetően remekül vezethető autót kap, amiből viszonylag kevés szaladgál a hazai utakon.
Hibalista
- Kuplung és kettős tömegű lendkerék, féktárcsa 180.000 km-nél, de kb. ez az életciklusa ezeknek az alkatrészeknek. A többi a kötelező szűrők és folyadékok, 1-2 izzó, de semmi rendkívüli.
Ide hordtam szervizbe
Emil Frey: Először és utoljára. Az egyik turbócső lecsúszott amit nem vettem észre ők viszont kicserélték, mondván már "elöregedett", Persze az "öreg" csövet nem láttam, és a másik azonos korú és használtságú cső gond nélkül üzemelt, tehát szimpla lehúzásnak estem áldozatul 90.000 Ft értékben. Mivel nem szeretem, ha hülyének néznek, ez volt az utolsó szervizem náluk és más autót sem tervezem hozzájuk vinni, pedig van még olyan amihez tartozik márkaszervizük. Megérte fiúk?
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
A Kálmán (márkafüggetlen jó kezű, korrekt szerelő): Amit kell ő is kicseréli (de csak amit kell), összehasonlíthatatlanul olcsóbban dolgozik mint az Emil Frey, de még egy korrekt szerviznél is kedvezőbb.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | zafira | Következő autója? | 3 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
