Elsőre szerelem, majd később csalódás
Szöveges ítélet
2007 márciusában vettem át a gépkocsit, de nagyon kevés km-t tettem bele.
Az eddigi tapasztalataim vegyesek, nagyrészt jók, de vannak rosszak is.
Vegyük előre a jókat.
A forma, az alapfelszereltség, az összeszerelés és a beépített anyagok minősége szerintem jó.
Az összkerékhajtás fantasztikus kanyarodási sebességet biztosít és - a boxermotor miatt – alacsonyan lévő súlypontja nagy sebességnél is érezhetően stabilan az úton tartja a gépkocsit.
Kiválóan uralható, pontosan és kiszámíthatóan terelgethető akár szélsőséges helyzetekben is.
A sebességváltó nagyon pontos és könnyen kapcsolható, kiváló a megvezetése és nem lötyögős.
A motor hangja 3000-es fordulattól fantasztikusan gyönyörű.
A fogyasztással is meg vagyok elégedve, nagyrészt 98-as benzinnel 8,5 l/100 km. Ez 40% város és 60% országúti közlekedésre igaz. Csak városban 10 l/100km, ha nem kell sokat araszolgatva közlekedni. Persze ezeket a fogyasztási értékeket akár 3-4 literrel is megnövelhetők, ha úgy istenigazából a lovak közé csapunk.
Most lássuk a hibákat és problémákat.
4500 km volt a gépkocsiban, amikor azt érzékeltem, hogy a motor gázadásra időnként nem reagál, megtorpan és nincs erő benne. Elvittem az egyik márkaszervizbe ott azt mondták, hogy a elállította magát a gépkocsi vezérlő komputere és emiatt tökéletlen az üzemanyag égése és ez okozta a problémát, egyébként minden tökéletesen működik rajta. Alaphelyzetbe állították a vezérlő komputerét és azt javasolták, hogy a gyárilag előírt 95 oktános benzin helyett 98 oktánost tankoljak és meg fog szűnni a problémám. Tanácsukat betartottam, de sajnos a jobb benzin ellenére is a fenti jelenség 500-700 km megtétele után ismét jelentkezett. Ekkor azt javasolták, hogy a vezérlő komputer szoftverét kell lecserélni a legújabb verzióra, de mivel ezt ők nem tudják a megcsinálni, vigyem az importőr Emil Frey-hez, mert csak az a szerviz rendelkeznek az ehhez szükséges eszközökkel. A szerviz lecserélte a szoftvert a legújabb verzióra és ismét az alap értékeket beállították rajta. Sajnos a hiba kb. 1000 km megtétele után megint jelentkezett és jövő héten viszem már negyedszer ugyanezzel a hibával szervizbe.
A gépkocsival így köz és önveszélyes a közlekedés, mert kiszámíthatatlan, hogy mikor gondolja meg magát és minden előjel nélkül váratlanul egyszerűen nem gyorsul, gázadásra nem, vagy megtorpanások közepette igen lassan és erőtlenül reagál. A hideg és meleg motorral az indítás rendben van, az alapjárat egyébként egyenletes 750-800 mutat a fordulatszámmérő.
Kíváncsian várom, hogy végleg megszabadultam e ettől a hibától. Egy kicsit aggódom, mert sejtésem szerint tudják a szervizben, hogy mi a hiba, de a drága és hibás alkatrész cseréjét meg akarják úszni. Véleményem szerint valamelyik a motor működését befolyásoló érzékelő időnként helytelen jelet ad a központi egységnek és ez okozza a hibát. Majd a garancia lejártát követően föl fogják ajánlani a hibás alkatrész cseréjét.
Mindent figyelembe véve egyébként nagyon jó kocsi. Remélem a fenti probléma végleg megszűnik, csak a jó tulajdonságai maradnak meg emlékeimben és akkor élvezni fogom a vezetés minden pillanatát.
Hibalista
- Nem tudom, még keresik a hiba okát.
Ide hordtam szervizbe
Exoset Kft.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Emil Frey
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Toledo 1.6 16V | Következő autója? | még nem tudom |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
