A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Subaru » Legacy (2003-2008)

Legacy Kombi 2.0 R 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Egy jó vétel

Szöveges ítélet

Természetesen mint minden autós vélemény ez is részben szubjektív mivel japán- és összkerékpárti vagyok, de azért megpróbálok valamelyest felülemelkedni ezen.
Szűk két éve részben a munkámban történ változások okán (meg persze izgatott hogy milyen egy Subaru) az addig megelégedéssel használt Corolla Verso-mat (1.széria, igen jó szekér még 170.000 km után is) lecseréltem egy Legacy Kombira, alap felszereltséggel. Rendszeresen kell Romániába járnom és úgy gondoltam ez oda jobb lesz, bár azóta ott sem igen volt tél.
Első benyomások: Kényelmes jól áttekinthető autó a mai kínálathoz képest kevés de még elegendő pakolóhellyel az utastérben. A csomagtartó elegendő volt 5 fős kiránduláshoz is, bár hátul középen nem igazán ajánlott hosszabb távot lehúzni, ebben a Verso szerintem nagyon sok jóval nagyobb kocsit is ver.
A kapcsolók szépen működnek és nekem jó helyen vannak. A beltéri anyagok jók, csak a középkonzol ezüstje kopik meg szinte attól ha ránéz valaki. Más tapsztalatokkal egyezően nálam is jelentkeztek zörgések a műszerfalból és a középkonzolból, bár én nehezítettem a feladaton mert többnyire nem a főutakon járok Romániában és ott is sietősen. Ez felér egy autógyári tesztpályával. Időnként még murvás szakaszokra is rázuhantam. A jelenség elviselhető csak kicsit ciki egy ilyen autónál. Az ülés nekem nagyon bevált, több más autóban voltak derékfájásaim néhány óra után, ebben mentem már egy szuszra 15 órát és rendszeresen 8-10 órákat gond nélkül. Az üléspozíciót jól be tudom állítani bár a kormány tengelyirányú állíthatósága kicsit hiányzik. Ha jól tudom az újabbakban már ez is van. Az utasok is jól bírják benne hosszútávon, kivétel hátul középen. A szellőzés erős, kicsit huzatos, másokkal egyetemben értetlenül állok a lezárhatatlan középső szellőzők előtt. Remélem lassan kifogy a Subaru raktárából ez az alkatrész és kapnak a Toyotától rendesebbet.
Hajtány:
A motor 4000-es fordulatig csendes és visszafogott, fölötte szerintem szép hangú (mások szerint hangos, de az ilyen járjon alapmotoros Astrával) és jól viszi a kocsit, lehet vele előzni és autópályán 150-160-nal tartósan menni. Többet is bír de akkor már kezd hangos lenni. Winkler mester állítását a keret nélküli ablak hangosságáról nem tudnám igazolni, szerintem nagyobb tempónál már sokminden adja össze a hangot. A kanyarstabilitás, egyenesfutás remek, nagy biztonságot ad és ezt fejeli meg az összkerékhajtány. Télen is óriási biztonsággal lehet autózni. Van benne rövidítő áttétel amit mélygarázsból való kiálláskor és hókotráskor használtam az egyszerűség kedvéért. Kilincsig érő hóban vígan lehet menni vele.
A fék semmi extra, az ABS jó későn avatkozik be, sajnos a tárcsák és a betétek anyagán még van mit javítani, mert többször kellett a tárcsát felszabályozni és a betét is csikorgot vszínűleg a felkeményedett felület miatt. Tudnak a dologról mert szó nélkül gariban cserélték 90.000-nél. Az új még nem jelentkezett be.
Nekem azt adja amit vártam tőle, még kb. egy százast menni fogunk együtt.
Aki ilyen autó vásárlásában gondolkodik, nem kell félnie, akár normál autózáshoz, akár egy kis csapatáshoz jó partner. Egyedül a város nem az igazi terepe. Apropó terep: Aki könnyebb terpjárást is tervez annak mindenképpen az Outback vagy a forester kell mert ennél a hasmagasság kevés. Az még hagyján hogy a földút bakhátjának füve csiklandozza az ember talpát, de amikor kövek kopognak a futómű alkatrészein az már elég kellemetlen hang. Elmenni persze ez is elmegy sok helyen. A fogyasztás talán kicsit több mint más típusoknál, nekem átlagban 9-9,5 liter, amiből a közút 8-8,5, autópálya 9-9,5, város 10,0 bp-i csúcsforgalmat nem próbáltam.
A fogyasztásmérő pontos és a hátralévő utat is jól mutatja. Olvastam kritikát hogy ez kacat mert csak 0,2 literes lépcsőkben mutat, de aki egy kicsit belegondol a mérőeszközök pontosságába az rájön hogy ez elég.
Nálam nem élenjáró szempont, de sokan dícsérték a formáját bár többnyire nem voltak tisztában vele mi fán terem a Subaru.
Ja a szervíz: Kecskeméten a Hoványékhoz viszem, rendesen dolgoztak bár eddig komolyabb dolguk a féken kívül nem volt. A kocsit minden szervíz után tisztán, rendesen adják vissza.

Hibalista

- Féktárcsa hullámosodás 2x

Ide hordtam szervizbe

Hovány, Kecskemét

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 98000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Corolla Verso 1.8 vvti Következő autója? Subaru
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Subaru Legacy 2003 (2003 - 2007)

További ítéletek (35 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)