A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Subaru » Legacy (2003-2008)

Legacy 2,0 D 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Az eddigi legjobb autóm

Szöveges ítélet

Előre bocsátom: elfogult vagyok. Ez a negyedik Subaru-m, és valószínűleg a következő is az lesz...

Anno 2008 aug.:
Egy bő hónapja ültem át egy négyéves kombi Legacy-ból (2,0 benzines) az új dízel-boxerbe. Tapasztalatok 4500 km után (főleg a benzinessel és az előzetesen olvasottakkal összehasonlítva):

Igaz, amit mondanak/írnak róla, tényleg jobban megy, mint a benzines. Érezhetően és mérhetően is. (A gyári adatok szerint csak az Impreza WRX és STI gyorsul jobban nála...) Az "alul gyenge" (... ceruzahegyező, meg miegymás) szerintem nem igaz. Valóban, az első napon én is kétszer lefulladtam, azóta egyszer sem -egyszerűen hozzá kell szokni. Nyilvánvalóan teljesen más a karakterisztikája, mint a benzinesnek, nekem viszonylag gyorsan sikerült megszoknom a váltási (és visszaváltási!) pontokat, azóta nagyon jól érzem magam benne. Más dízelekhez képest érezhetően jobban szeret pörögni, igazán 3000-4000 közti fordulaton van elemében.

Fogyasztás eddig vegyesben 7 liter, de egyszer mentem már 940 km-t is egy tankkal (kb. 60 liter), és állítólag a dízelek olyan 10.000 km körül állnak össze igazán (kíváncsi vagyok!). A benzines nálam 9,5 körüli átlagot fogyasztott. Érdekes, hogy a fogyasztáson is érezhető, hogy szereti a fordulatot: (valószínűleg a turbó nagyobb hatékonysága miatt) tartós 130 körül 4-esben kevesebbet fogyaszt, mint 5-ösben.

Felszereltsége (alap) jobb, mint az alap benzinesé volt négy éve (ez persze nem érdem...). Nekem bejön a tempomat (más autókban próbáltakhoz képest), finoman, rángatás nélkül tartja a tempót, lágyan, ésszel gyorsít vissza a beállított sebességre (pl. Opelekben ez padlógázzal megy...). Pontosan, jól működik az esőérzékelő (ez feláras extra volt).

Külsőre talán egy fokkal sportosabb az előzőnél, főleg a nagy légbeömlő miatt, nekem eddig is bejött, ez is tetszik. Egyébként gyakorlatilag megyegyezik a benzinessel, arról már sokat írtak, én sem ragoznám (a véleményemet úgyis mutatja az, hogy már a negyediket használom sorozatban).

Számomra az egyetlen "csalódás" a hangja. Mindenütt azt olvastam róla, hogy milyen hihetetlenül csendes. Nos ezt csak fenntartásokkal tudom alátámasztani. Valóban igaz, hogy alapjáraton szinte nincs hangja (más dízelekhez képest), és országúton, autópályán, melegen szintén nagyon csöndes. Azonban hidegen, 2000-2500 közötti fordulaton, közepes gáznál egy (számomra) kifejezetten kellemetlen, csörgő "traktorhangja" van (márpedig városban, normál használat mellett szinte csak ebben a tartományban üzemel). Igaz, hogy új az autó, és valóban az elején még erősebb volt, és valóban, bemelegedve gyakorlatilag eltűnik, de engem egyenlőre zavar. Kíváncsi vagyok, hogy idővel teljesen eltűnik-e, vagy hozzászokom annyira, hogy ne zavarjon. Egyébként itt is igaz, hogy 3000-4000 közötti fordulaton szebb és kevesebb a hangja, mint 2500 körül.

Azért összességében elégedett vagyok, ha lesz további említésre méltó tapasztalat, akkor frissítek.


Update 6000 km után:
A legfontosabb: traktorhang valóban eltűnt. Szinte egyik napról a másikra. Hogy van-e hozzá köze a hűvösebb, párásabb időjárásnak, vagy egyszerűen csak "összeállt", azt nem tudom, de tény, hogy a "csörgés" hetek óta nem jelentkezett.

Egyéb: hosszabb külföldi úton 5,6-os átlagfogyasztást produkált.

A felszereltségről kicsit bővebben (azoknak, akik nem ismerik):
A Subaru hagyományosan nagyon sokat ad alapfelszereltségként, ez a dízel Legacy-ra különösen igaz. Alapáron benne van: állandó összkerékhajtás, menetstabilizáló elekronika (kikapcsolható), 6 légzsák, ABS, tempomat, kétzónás klíma, 4 villanyablak, 6-os CD váltós rádió, motorosan állítható vezetőülés, ülésfűtés elöl, külső tükör és ablaktörlő fűtés, ködfényszóró, metál- vagy gyöngyház fényezés...
Szóval ami valóban hasznos extra, azért nemigen kell fizetni náluk. Én kihangosítót és esőérzékelőt tetettem még bele, más ésszerű dolgot nem nagyon találtam (persze csicsázni még lehetett volna kívülről, de az nem az én műfajom...)

Sokan szidták a gyári HiFi-t: szerintem az a régebbi lehetett (az előzőben nekem is az volt még, az tényleg nem egy csúcs), ebben viszont a 6-os CD váltós van már alapból, és ez szerintem kifejezetten jól szól.

...lassan tényleg nem tudok olyan részletet mondani, amit nem szeretek rajta...


Update 1 év (szűk 40.000 km) után:

Hiba: 0 (két kötelező szervíz)
Átlagfogyasztás: 6,6 (kényelmesen 6,2, sietősen 7,0).
Egyértelműen az eddigi legjobb autóm, egyszerűen jól érzem magam benne. Aki járt már télen, sűrű hóesésben fent a Hargitán (ahol csak az emberek magyarok, az utak azok románok...), az tudja, hogy létezik a "vadkelet". Nos ott és akkor tökéletes biztonságban és kényelemben utazni (sőt: élvezni az utazást!), az valóban meggyőző...
Vezettem többször nagy luxusautókat, olyat is, ami ennek a háromszorosába kerül. Vezettem olyat is, amiben majnem kétszer ennyi a lóerő. De most ott tartok, hogy amíg a saját pénzemből kell autót venni, addig nem vennék mást. Az általam használt utakon, akár egyedül akár családdal, teljesen felesleges lenne ennél nagyobb kasztni, és ennél erősebb motor. Ez elmegy mindenhol, elfér benne minden, és megvan az élmény is - mi kellene még?

Sokan panaszkodnak a gyári (kulcsba épített) távirányítóra a központi zárhoz. Nekem már az előző Legacy-ban is ugyanez volt, ott az elején vagy háromszor használtam (volna), az tényleg szar volt. Aztán abba is tetettem riasztót, és annak a távirányítója tökéletesen működött. Ebbe már eleve belealkudtam a riasztót, és még egyszer sem használtam a gyári távirányítót. Nem szép dolog egy ilyen értékű autótól, de van rá tökéletes megoldás (ma szerintem bármelyik kereskedőnél belealkudható egy ilyen autó árába egy jó minőségű riasztó).

Eddig is szerettem minden autómat, de azért kb. egy év után már igencsak érdeklődtem az újabb lehetőségek iránt (csere persze általában 3-5 évente lett belőle). Most először van olyan érzésem egy év után, hogy tulajdonképpen nem vágyom másra (mármint olyanra, amit tényleg meg is vennék). Remélem ez nem az öregedés jele...

Hibalista

- semmi

Ide hordtam szervizbe

EmilFrey

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2008
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Legacy kombi 2,0 Következő autója? Subaru
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Subaru Legacy 2003 (2003 - 2007)

További ítéletek (35 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)