Autó férfiaknak
Szöveges ítélet
Egy 1,8-as szívóbenzines 6-os Mazda után vettük meg az akkor teljesen új konstrukcióval, a boxer diesel motorral felszerelt Legacyt 2008 novemberében.
A motorról: a két literes dízelnek mindenhol van ereje egyesben és kettesben, hármastól felfelé 1500 alatt elég nyomatékszegény, 1500-tól húz is, 1750-nél pedig gondol egyet és húz - egészen 4000-ig erős, felette még nem próbáltam, mert felesleges (na jó, autópályán ötösben, de a mutató 215-nél járt). A fogyasztás természetesen lábfüggő, de városon belül is lehet 7 liter alatt járni, országúton 90-nel elmegy 4,8-al, pályán pedig 5,8-6,2 körül eszik. Mindezek ellenére tervbe van véve egy chiptuning, a várható teljesítmény 185 lóerő és 420Nm. Ha megvan, beszámolok majd a tapasztalatokról.
Először furcsa volt, hogy csak ötfokozatú váltót tesznek egy modern dízelbe, de rájöttünk, hogy ez így a jó: a fokozatok hosszúak, keveset kell váltani, a végáttétel pedig hosszabb mint a legtöbb konkurensé hatodikban. A váltóhoz erős kéz kell, cserébe pontos és rövid utakon jár, élmény vele a váltás.
A gázreakció gyors, a fékek erősek és jól adagolhatók. A négykerék pedig fantasztikus: szerpentineken még nem volt ellenfele (pedig próbálkozott már 5-ös BMW, Passat és E-Merci is), nagyon sokáig semlegesen fordul, az elektronika pedig nem a nyugati kocsikban lévő hülyebiztos rendszer: hagyja, hogy akár mind a négy kerék csússzon egyszerre, beavatkozás nélkül is betapad az autó. Havon úgy indul, mintha mi se történne, rögtön tapad és húz, padlógázon is. A 215/45R17-es kerekek jól bírják a kátyúkat, szépen csillapítanak.
A belseje valóban elmarad a konkurensektől, de nem amiatt vesz Subarut az ember, hogy minden elektromos legyen és csillogjon. Az ülések viszont sportosak és kényelmesek, nagyon jó az oldaltartásuk is.
A keret nélküli ablakok ellenére alig van szélzaj 160-170-ig.
Kívülről nem túl jellegzetes maga a kocsi, bár az intercooler sokat dob rajta (és tiszteletet is parancsol).
Összességében elmondható, hogy minden megvan benne, amitől Subaru egy Subaru: összkerék, boxermotor, keret nélküli ablak, vagyis erő, stabilitás, gyorsaság és biztonság. Ez egy férfias kocsi, erre van tervezve, ezt el kell fogadni: nem automatika nyitja a csomagtartót, nem kattan hármat az index, nincs sávtartó-elektronika, USB, bőrülés, tolatóradar vagy multifunkciós kormány, cserébe van vezetési élmény és megbízhatóság.
Egyelőre nincs tervbe véve új autó, mert az új Legacy sokat veszített a Subarus értékekből, a konkurencia pedig itt meg is szűnt...
Hibalista
- Egyszer tömődött el a részecskeszűrő a sok városi közlekedéstől, de hamar és korrekten megoldották (kitisztították), azóta nem volt gond vele. - Tavaly télen pedig belefagyott a "jó" magyar gázolaj, ami nem a kocsi hibája - ettől függetlenül az assistance részeként ingyen bevitték és megcsinálták.
Ide hordtam szervizbe
Subaru Miskolc (illetve Seat-szalon, a Subaru csak a része)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 52000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 6 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
