A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Subaru » Legacy (1998-2003)

Legacy 2,5 GX kombi automata 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Scooby

Szöveges ítélet

Talán először a névválasztásról: az angolok a Scooby-t jellemzően az Impreza-kra használják, de ettől függetlenül szerintem erre a járgányra is illik (sajnos csak illett) a név...

Nekem az Impreza, mint élmény kimaradt - két gyerekem van, felelősséggel tartozom értük, meg egyre több a traffipax, én meg nem szeretek kockáztatni (nem éri meg). A Legacy sajnos nem örvend ilyen népszerűségnek, pedig a maga nemében nagyon jó autó, ezért is írok népítéletet róla.

Munkahelyváltás és költözés miatt (meg mert előző autóm, Behemót vészesen megöregedett, illetve gyártója, a Rover csődbe ment) régi álmomat megvalósítva megvettem Scooby-t. Szerettem volna egy négykerékhajtású autót, megbízható japánt, egy olyan autót, amiből kevés szaladgál az utakon.

Mivel szabott költségvetésem volt a célra, az autó ritka (még Ausztriában is, ahol vettem), illetve aki ilyet hajt, hajlamos sokáig megtartani, egy akkor 7 éves példányra esett a választás. Szeretek autózni, ha tehetem, tempósan, ezért a 2.000-es verzió szóba se jött - az előző 2 kocsim automata váltós volt, könnyű a jót megszokni, így ez sem volt eldöntendő kérdés...

Amíg megvolt, nagyon szerettem. Nem vagyok elfogult, sajnos, mivel jellemzően 4 fővel a fedélzeten, csomagokkal használtam közepesen hosszú távokon, a 4-gangos automata előnyei mellett a hátrányokat is megkaptam. Pályán egyszer egy erősebb Astra borsot tört az orrom alá, közúton a 2. és 3. fokozat között többször hiányzott egy "kétésfeledik", a váltó nem volt kézzel kapcsolható (volt 3, 4, sport fokozata - némi kisérletezés után ezekkel azért dinamikusan lépegetett).

Perverz örömöt okoztak a kanyarok. Más lassít előtte, én meg csak gurulok tovább, fék felejtős, a játék kedvéért néha kanyarban egy kis gáz... Frenetikus volt - a váltó miatti dinamikahiányát a kanyarokban behozta a gép: kiegyensúlyozott, tempós haladásra csábított. Azért a két és fél literes boxermotor nyomatékos volt, harmadik fokozatban kigyorsítva harapott, lámpáknál kilőtt...

Télen egyszer-kétszer csúsztam meg vele (körforgalomban dinamikusan érkezve csúszott sugárirányban, máskor éles jobbosban városon belül szintén havas-latyakos úton kis farolás jobbra-balra, ESP besegített, én meglepődtem, de semmi baj nem lett) - más az országúton konvojban 50-60-nal haladt sűrű hóesésben, amit még nem kotortak el, amikor én gáz nélkül 90+-nel elsuhantam kb. 10 autó mellett egy egyenesben - ez megfizethetetlen volt.

Voltunk vele Olaszországban nyaralni, gond nélkül ment minden. A digitklíma is jó volt, bár nem kétzónás, a tetőablak nyáron a felhevült kocsi kiszellőztetésénél jött jól, a fűthető bőrüléseket imádtam (főleg télen).

Az én verziómban gyárilag szintszabályzás volt, amivel kb. 4 centivel tudtam emelni a kasztnit gombnyomásra. Egyszer-kétszer kapóra jött (murvás út, kátyús szakasz - lopakodó üzemmód).

Miért a múltidő? Sajnos összetört. Szegény Scooby az udvariasságunk és egy kisbusz áldozata lett (csatt hátulról) - senki nem sérült, de gazdasági totálkáros lett a gépsárkány. Nagyon sajnáltam. Tényleg. A fiam azóta is mondogatja: "vegyünk másik Subaruautót!". Sajnos jó árban és állapotban nem találtam ilyet (importálással nem akartam macerázni), ezért másik álmomat valóra váltva vettem egy SAAB 9-5 Aero-t, kicsit fiatalabbat, kicsit több pénzért (de ez már egy másik történet).

Ajánlom jószívvel mindenkinek, akinek van pénze a fenntartására, mert aki megadja neki azt, amit megérdemel, azt hűségesen fogja szolgálni és rengeteg kellemes élménnyel gazdagítja. Talán lesz még alkalmam a 3 literes hathengeres boxert megvenni ebből a szériából (illetve az Outback-ből), mielőtt meghalok - az hiányzik a listámról.

Hibalista

- 1 db első izzó, egyszer lemerült az aksi (kéthetente 1-1 hosszabb utat tettem, közben garázsban állt) - már akkor gyenge volt az akkumulátor, amikor megvettem (ez nem volt igazi hiba)

Ide hordtam szervizbe

Bécs, Firma Haller - periodikus szervíz, kisebb csatt után javítás - előbbi aranyárban (ha 3 diffi van a gépben, meg automata váltó, meg kell egy vezérműszíj csere, naná, hogy nem olcsó) - tempósan, szépen dolgoztak, az ár meg: Ausztriában nem olcsó az élőmunka, de legalább tényleg szakértő nyúlt hozzá!

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2000
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 95
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? 827i Következő autója? SAAB 9-5 Aero Aut.
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Subaru Legacy 1998

További ítéletek (7 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)