Scooby
Szöveges ítélet
Talán először a névválasztásról: az angolok a Scooby-t jellemzően az Impreza-kra használják, de ettől függetlenül szerintem erre a járgányra is illik (sajnos csak illett) a név...
Nekem az Impreza, mint élmény kimaradt - két gyerekem van, felelősséggel tartozom értük, meg egyre több a traffipax, én meg nem szeretek kockáztatni (nem éri meg). A Legacy sajnos nem örvend ilyen népszerűségnek, pedig a maga nemében nagyon jó autó, ezért is írok népítéletet róla.
Munkahelyváltás és költözés miatt (meg mert előző autóm, Behemót vészesen megöregedett, illetve gyártója, a Rover csődbe ment) régi álmomat megvalósítva megvettem Scooby-t. Szerettem volna egy négykerékhajtású autót, megbízható japánt, egy olyan autót, amiből kevés szaladgál az utakon.
Mivel szabott költségvetésem volt a célra, az autó ritka (még Ausztriában is, ahol vettem), illetve aki ilyet hajt, hajlamos sokáig megtartani, egy akkor 7 éves példányra esett a választás. Szeretek autózni, ha tehetem, tempósan, ezért a 2.000-es verzió szóba se jött - az előző 2 kocsim automata váltós volt, könnyű a jót megszokni, így ez sem volt eldöntendő kérdés...
Amíg megvolt, nagyon szerettem. Nem vagyok elfogult, sajnos, mivel jellemzően 4 fővel a fedélzeten, csomagokkal használtam közepesen hosszú távokon, a 4-gangos automata előnyei mellett a hátrányokat is megkaptam. Pályán egyszer egy erősebb Astra borsot tört az orrom alá, közúton a 2. és 3. fokozat között többször hiányzott egy "kétésfeledik", a váltó nem volt kézzel kapcsolható (volt 3, 4, sport fokozata - némi kisérletezés után ezekkel azért dinamikusan lépegetett).
Perverz örömöt okoztak a kanyarok. Más lassít előtte, én meg csak gurulok tovább, fék felejtős, a játék kedvéért néha kanyarban egy kis gáz... Frenetikus volt - a váltó miatti dinamikahiányát a kanyarokban behozta a gép: kiegyensúlyozott, tempós haladásra csábított. Azért a két és fél literes boxermotor nyomatékos volt, harmadik fokozatban kigyorsítva harapott, lámpáknál kilőtt...
Télen egyszer-kétszer csúsztam meg vele (körforgalomban dinamikusan érkezve csúszott sugárirányban, máskor éles jobbosban városon belül szintén havas-latyakos úton kis farolás jobbra-balra, ESP besegített, én meglepődtem, de semmi baj nem lett) - más az országúton konvojban 50-60-nal haladt sűrű hóesésben, amit még nem kotortak el, amikor én gáz nélkül 90+-nel elsuhantam kb. 10 autó mellett egy egyenesben - ez megfizethetetlen volt.
Voltunk vele Olaszországban nyaralni, gond nélkül ment minden. A digitklíma is jó volt, bár nem kétzónás, a tetőablak nyáron a felhevült kocsi kiszellőztetésénél jött jól, a fűthető bőrüléseket imádtam (főleg télen).
Az én verziómban gyárilag szintszabályzás volt, amivel kb. 4 centivel tudtam emelni a kasztnit gombnyomásra. Egyszer-kétszer kapóra jött (murvás út, kátyús szakasz - lopakodó üzemmód).
Miért a múltidő? Sajnos összetört. Szegény Scooby az udvariasságunk és egy kisbusz áldozata lett (csatt hátulról) - senki nem sérült, de gazdasági totálkáros lett a gépsárkány. Nagyon sajnáltam. Tényleg. A fiam azóta is mondogatja: "vegyünk másik Subaruautót!". Sajnos jó árban és állapotban nem találtam ilyet (importálással nem akartam macerázni), ezért másik álmomat valóra váltva vettem egy SAAB 9-5 Aero-t, kicsit fiatalabbat, kicsit több pénzért (de ez már egy másik történet).
Ajánlom jószívvel mindenkinek, akinek van pénze a fenntartására, mert aki megadja neki azt, amit megérdemel, azt hűségesen fogja szolgálni és rengeteg kellemes élménnyel gazdagítja. Talán lesz még alkalmam a 3 literes hathengeres boxert megvenni ebből a szériából (illetve az Outback-ből), mielőtt meghalok - az hiányzik a listámról.
Hibalista
- 1 db első izzó, egyszer lemerült az aksi (kéthetente 1-1 hosszabb utat tettem, közben garázsban állt) - már akkor gyenge volt az akkumulátor, amikor megvettem (ez nem volt igazi hiba)
Ide hordtam szervizbe
Bécs, Firma Haller - periodikus szervíz, kisebb csatt után javítás - előbbi aranyárban (ha 3 diffi van a gépben, meg automata váltó, meg kell egy vezérműszíj csere, naná, hogy nem olcsó) - tempósan, szépen dolgoztak, az ár meg: Ausztriában nem olcsó az élőmunka, de legalább tényleg szakértő nyúlt hozzá!
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 95 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 827i | Következő autója? | SAAB 9-5 Aero Aut. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
