Örök harc
Szöveges ítélet
Üdv!
Kb 1 éve vettem ezt a gépet, mert mindig is vágytam egy Subarura és a sok terepezés miatt jól jött a 4x4 hajtás. Budapesti kereskedőtől szereztem a Legendát, amit (elvileg) Hollandiából hoztak be. Kicsit csalódott voltam mert ez csak ködlámpás volt hátul,nem pedig a széles lámpás. Próbakör során szembesültünk vele, hogy valami nem okés az autóval, ugyanis a fordulatszám kuplung kinyomása után simán felszökött 4-5 ezerig is. Erre azt felelte az eladó hogy biztos valami szívócső a probléma. Végül az autónak sikerült meggyőznie a gyönyörű motorjárásával és a rozsdamentes kasztnijával, ezért elhoztam 750k. Hazafelé úton városban nagyon idegesítő volt hogy álló helyzetben ingadozik az alapjárat 700 és 4000 között plusz a check lámpa is megjelent, hurrá! Azonban az autópályán nagyon kényelmes volt vele utazni. 150-es tempónál még mindig nagyon halk az autó (hiába a 3500-4000 fordulat). A futómű remekül tompítja a magyar utak egyenetlenségeit. Persze, rallye autó.. Kb fél úton hazafelé elkezdett nyikorogni a fék is. Megálltunk, nem láttunk semmit, ezért mentünk tovább, de akkor már elcsitult. Alapvetően úgy éreztem, hogy gyorsan és kényelmesen hazaértem vele.
Otthon azonnal kapott új hátsó fékeket és az olajat is lecseréltem rajta. A fordulatszám továbbra is felfutott 4000-ig, amit egy másik környékbeli szerelő diagnosztizált. Legalábbis a 3 felsorolt hibalehetőség közül az egyik tényleg az volt. Alapjárati motor. A fordulat nem ment már fel az egekbe magától. De még mindig nem volt jó az autó. A checklámpa pár nap múlva visszajött és a motor gáz adásra rándult egyet. Közben a fék is nyikorgott (télen) 10-15 km megtétele után. Cseréltem fojtószelepet, mapszenzort, még egyszer alapjárati motort, fojtószelep érzékelőt, de pár nap után mindig vissza jött a hiba. Hibakód egyébként p0507 és p1507 volt, ami az alapjáratira akart utalni. Végül Grátz Ádám szüntette meg a checklámpát egy üresjárati érzékelő cserével. Pár nap után megint jött a rántgatás csak check nélkül..
A fék nyikorgása megszűnt amikor kijött a jóidő, azonban nyáron túlmelegedett és satura fogta az autót. Végül itt a visszagurulásgátló volt a hunyó.
9 hónappal a vásárlás után lecseréltem benne: olaj, olajszűrő, vezérlés, vízpumpa, gyertya, gyújtókábel + munkadíj 190k ft. Hát ilyen az infláció.
Ami még vissza van: kuplung, kinyomócsapágy, szilentek, hátsó rugók és a legrosszabb: karosszéria munka(jégeső).
Összességében szerintem nagyon jó autó. Néha unalmas és altató vezetni, de kényelmetlen semmiképpen nem lehet. 3000-ig nem hallható a fordulatszám. Egy igazi lopakodó, ami bárhol elmegy, ha nem ér le az alja. Picit alacsony, de nem vészes.
Ui:jégkár eltakarás céljából raktam rá fóliát
Hibalista
- Alapjárati motor - Visszagurulásgátló - Üresjárati érzékelő - Motor rángatás (még mindig fennáll) - kopó alkatrészek
Ide hordtam szervizbe
Több helyen megfordultam vele. Először a helyi olcsó szerelőhöz vittem, de nem akart/tudott segíteni. Nagyon alap dolgokat csinált csak.
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Pécs környékén Grátz Ádám csinálta a vezérlésem. Van neki gyári Subaru kiolvasója és érti a technikát is. Egyedül a motor rángatáson nem tudott segíteni.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 216000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Cougar | Következő autója? | Blob Impreza az álmom |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.8/10) |
