A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Subaru » Legacy (1998-2003)

Legacy 2.0 GL 

Az ítélet értékelése
5,0(3 db)

Micsurin álma

Szöveges ítélet

Egy 99-es évjáratú, 2 literes motorral szerelt kombi Legacy-m van, ami még a tetejében automata is.
Ebb?l következ?en ez nem egy versenyautó, oda kell figyelni az el?zéseknél. A váltó Power állása segít valamelyest, de táltos, pláne Impreza WRX attól sem lesz.
Viszont rendkívül csöndes, nagy csomagter?, igen kezes jószág, amelyik bár nem terepjáró, de ahol van valami út - mindegy is, hogy milyen a burkolata - elmegy. Hóban, fagyban, sárban, es?ben, mindegy neki.
Mivel állandó összekrékhajtása és jó futóm?ve van, hozzá egy intelligens és tanulékony váltója dinamikus nyomatékelosztással, érdemes némi alázattal kezdeni a laza talajon való közlekedést. Az autó ugyanis egy csomó vezetési hibát és megcsúszást egyedül korrigál, ami fura érzés.
Hóban, jégen sárban csak annyit venni észre, hogy nem venni észre semmit, mintha le sem jöttünk volna a száraz betonról.
A váltónak van ugyan téli fokozata, de még nem jöttem rá, hogy minek, mert még sosem kellett, pedig szügyig ér? hóban, emg jeges emelked?n is kipróbáltam a kocsit. Állítólag akkor jó, ha az ember a nedves és homokos vízpartról szeretné felhúzni az útra a motorcsónakszállító utánfutót és a kocsi meg van rakva....

Ellenjavalt viszont a "rallizás", lévén majd´ 4800 mm hosszú, viszonylag magas és 1450 Kg-os jószág, ráadásul a nem úgy kell ellenkormányozni, mint egy els?kerekesnél.

Az összkerék miatt a száraz betonon is érdemes vigyázni vele, mert a kanyarokat simán be lehet venni 30-40%-kal nagyobb sebességekkel, mint egy "kétkerekessel". Más a kanyarsebesség érzet, na.
Az autó rendkívül csendes, direkt figyelni kell a sebességmér?t, mert 180-nál is majdnem ugyanakkora a zaj a kocsiban, mint 90-nél. Legacyt ne vezessünk fül után.
Viszont hihetetlen egyenesfutása van a kocsinak, ami csekély oldalszélérzékenységgel párosul.
Az 125 LE-s motor 180-nál leszabályoz, pontosabban, nem enged tovább gyorsítani (és nem az üzemanyagellátást szünteti meg...), bár még itt is csak éppen 4000 körül forog a f?tengely. SZóval komoly el?tanulmányok szükségeltetnek a kocsi széthajtásához, az elektronika vigyáz a motorra is és a váltóra is. És igen hatékonyan teszi ezt.

A Legacy vezetéséhez nem kell pilótavizsga, a m?szerek világosak, áttekinthet?ek és nincs bel?lük sok. Annyi van, amennyi kell. Van motoros tükröm 2 db, légzsák ugyanennyi, els?-hátsó ködlámpa. Mindkett? igen hatékony, jó nagy fényük van. AZ igaz, hogy a ködlámpák kapcsolóit nem nagyon látni, mert eltakarja ?ket a kormány.
Érthetetlen, hogy a motoros ablakok kapcsolóit és a tükörállító kapcsolókat miért nem világítják ki, de egy id? után megtanulja az ember a helyüket sötétben is pontosan kitapintani.

A belseje sem kimondottan szép, viszont tartós anyagokból van. Nem zörög, nem nyikorog, ezt a kocsit tartósnak tervezték. Nem véletlen, hogy az Alpok országaiban, vagy Izraelben, ahol a megbízhatóság igen fontos, nagyon sok fut bel?lük.

Mindenütt elegend? hely van benne, az els? ülések jók, az átlagosnál hosszabb, tehát kényelmes el?lappal. A hátsó ülések kevésbbé kényelesek, de nem kényelmetlenek. Viszont elfér egymás mellett 3 gyerekülés.
A csomagtartó jó nagy, jól is lehet bele pakolni. Itt-ott kis fülek is vannak, amikbe pókot, szatyorfület, ilyesmit be lehet akasztani.

Elvben 12 ezer Km-es szervízperiódusa van a kocsinak, én 10 ezrenként viszem a szervízbe. Eddig két ízben voltam vele a bütyköldében, csak a kopó alkatrészeket kellett cserélni. Olyan 40 ezerb?l ki is jött mindkét alkalom.
A futóm?ve jó, de oda kell figyelni, mert a Subaruhoz minden alkatrész drága és persze, az itthoni utak a Legacy lábait is kikezdik. Valami összeköt?rudak gumibakolása elkezdett kikopni, csak egyben lehet cserélni, darabja 40 ezer Ft.- (A másodikként megadott szervíz felújította ezeket az izéket, de el?bb-utóbb persze cserélni kell majd ?ket.)

Városi használatban, f?leg télen, rövid utakon, sok hidegindítással meg tud enni 14,8 litert is, egyébként 13,5-14,2 közöt el lehet vele járkálni - naná, csodák nincsenek. Országúton (max. 160-ig) be lehet férni 9 liter alá is. 160 felett nem érdemes hajtani a kocsit, mert akkor megugrik a fogyasztása, meg er?tlen is - végülis, ez egy családi kombi, nem versenyautó. És sokat kell lassítani, mert a kétkerekes autósok folyton fékeznek a kanyarokban :-))))
Egyébként a 125 Le mindenre elég volt eddig. A kocsi nem kimondottan városba való, de ha az ember hegyen, vagy vidéken lakik, akkor megéri tartani, mert minden id?járási és talajviszonyok közepette oda mehet vele, ahová akar, belefér egy öttagú család összes holmija, vagy egy akármekkora bevásárlás, kisebb-nagyobb bútorok (a hátsó ülések lehajthatók, nagy és sík a csomagtartó).

Micsurin bodogan nyugodhat, Subaruék sikeresen keresztezték a sínautót az igavonó barommal.


Hibalista

- Eddig semmi

Ide hordtam szervizbe

Emil Frey Bp. Mogyoródi út
Csak egy olajcserét csináltattam náluk, maradtam a saját szerel?mnél.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

EuroGé Kft. Bp. Fogarasi út.
Csak ajánlani tudom mindenkinek, megmondják, ha valamihez nem értenek.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1999
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 66000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 13 l
Előző autója? Mondeo Következő autója? Minek másik?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Subaru Legacy 1998

További ítéletek (7 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)