A nyugalom szigete
Szöveges ítélet
Ez az autó egy 2.2-es motorral szerelt (128Le) jármű.
Ami tetszik:
- dupla tetőablak
- 4 elektromos oldalablak és 1 elektromos tetőablak
- légrugó
- szintállítás ("HIGH" pozícióban +40 mm)
- kegyetlen nagy tér mindenhol
- a csomagtérablakra nem (csak kicsit) rakódik rá a víz menet közben.
- ülésfűtés
- külön kapcsoló a tükörfűtésnek
- külön kapcsoló a lámpamosónak
Ami nem tetszik:
- a barna (Subarus) műszerfalat szokni kell, de nem vészes
- az ablakemelők nagyon csúnyák, és rossz szögben vannak, illetve csak a vezető ablaka működik egy nyomásra.
- így 245 000 kilométernél egy kicsit (csak 1-ből a 2-be) ránt a váltó, de azt se mindig
- kicsit régimódi belső
Néhány szó az autóról:
Nagyon nagy (4670mm hosszú), így hihetetlen sok hely van benne.
A hátsó ülésen "magam mögött" is tudok terpeszkedni (185 centi magas vagyok), hát még a kedvesem mögött :-)
A boxermotornak és a levegős rugózásnak köszönhetően nagyon jól lehet vele kanyarodni.
A kormánykapcsolókat szokni kell, máshogy működnek mint más autóknál, de gyorsan megszokja az ember.
Az egész autót nagyon jó összeszerelés illeti. Az ajtók nagyon "patentül" csukódnak. Sok új autó megirigyelhetné.
A motor: ez a motor ennyi kilométerrel, automata váltóval és összkerékhajtással nem teszi versenyautóvá a vasat.
De nyugodt tempóval szépen elmegy mindenhová.
A futómű hihetetlen jó még így, ennyi kilométerrel is.
A fogyasztása: "könnyű" lábbal 10 liter körül van.
Összegezve: ez egy nagyon jól összeszerelt, nagyon jó autó.
Hihetetlen nyugalom vezetni, 3500-as főtengely fordulatnál meglepő mértékben semmi hangja nincs a motornak. A motorháztető minden pontja látszik, felemelt futóművel olyan mint ha egy terepjárót vezetne az ember. Hangsúlyozom, hogy nem terepjáró! A négykerék-hajtás tip-top, de sajnos difizár nincs hozzá.
A sok kilométernek vannak nyomai.
Ha valakinek felmerül kérdése, akkor nyugodtan keressen meg. Az e-mail címem: tothattila@citromail.hu
Link: http://www.youtube.com/watch?v=yUPOkz-jF10
Hibalista
- - A jobb első féltengely már cserére érett.
- - Néhány izzó a műszerfalban kiégett.
- - A bal hátsó légrugót kicseréltem mert eresztett.
- (első, új légrugó 100 000 forint, a hátsó 150 000)
- Én a légrugót bontóban vettem 20 000 forintért és 25 perc alatt ki is cseréltem.
- - Valahol szivárog a hűtőfolyadék
- 2008.10.01
- - a féltengelyt kicseréltem. 18 000 forint volt a bontott tengely.
- Kegyetlen könnyű volt cserélni. Hozzáférhető, könnyen kiszerelhető. A váltónál "anya" a tengely, azaz nem folyik ki a váltó olaj.
- A 2,5-es és a 2,2-es motor ugyan azt a féltengelyt használja.
- A 2 literesé nem jó, mert ahhoz normál spirálrugó van és a tengely rövidebb. (a lényeg a légrugó)
- - Az automata váltó hűtőjéhez vezető gumicső szétrobbant (valószínű, hogy nem gyári cső volt)
- A hűtőfolyadék szivárgás elmúlt miután kapott egy kis tömítő trutyit.
-
- 2009 március. A jobb első légrugó szétrobbant.
- Cserélve... 25 perc és 150 frank (kb 29000 Ft)
-
- Még egy ilyen és beadom egy bontóba!
Ide hordtam szervizbe
Höri (Region Züri)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 213000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Fiat, Suzuki, Fiat... | Következő autója? | Valami terepjáró |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
