Az egyedülálló 2WD
Szöveges ítélet
Az autó 1991-ben került az országba, egy kereskedőn keresztül egyenesen nagyapámhoz. A lehető legjobb kezekbe került: mérnöki pontossággal betarott szervíz-intervallumok, minden apró kis mütyör azonnali, gyárira cserélése hiba esetén. Innen került édesanyámhoz, majd most hozzám. Az évek alatt sok-sok alkatrész cserére szorult, de eddig még sohasem hagyott ott sehol.
Az autó legnagyobb érdekessége a kétkerék-meghajtás. A típus így is elég ritka az országban: a kétkerék-meghajtású verzió gyakorlatilag páratlan. ez kis hátrányt okoz a típustársak között, de még így sincs okunk panaszra: az autó hasmagassága csodálatos, eddig még a legrosszabb földúton sem akadt el, és a pilist is megmászta a legnagyobb havazások idején, nyári gumival. A vízhőfok mérő eddig még sosem kúszott feljebb az első 5 milliméter felé. Olyan volt, hogy nem melegedett be a motor, de a termosztát cseréje megoldotta a problémát. A kocsi nagyon érzékeny a gyertyákra, ha nem NGK-t kap, illetve nincs meg a gyári 1 mm-es hézag, akkor nem hajlandó normálisan üzemelni. Rángat, nehezen indul, minden baja van.
A motorja elnyűhetetlen, három hengeres, tehát nem erőgép, ettő független képes megrántani rendesen a kis bódét. (el sem merem képzelni, az 1,2-es verzió milyen erős). A kétkerék meghajtásnak köszönhetően a fogyasztása páratlan, országúton, nyugodt tempóban képes a 3-3,5 l/100 km-re is. Egyszer kipróbáltam, 150 km/h a végsebessége, de nem hajtottam ezzel a tempóval sokáig: öreg autó ez, és a bennelevő 200 ezer kilométer nem kevés, ha azt nézzük, generálra még nem került sor sohasem. Bízom benne, hogy ezek után sem kell majd ilyenre sort keríteni.
Az autó gyengepontja a kasztni. szerencsétlen egy évet nem tölthetett garázsban, ebből adódóan rohad is rendesen. Minden bizonnyal újkorában az üregvédelem elmaradt, így küszöbcserére volt szükség.
Alkatrészellátás nem 100%-os, de eddig nem volt okunk panaszra, maximum egyes termékek árára. Szerencsére féktárcsa például nem sűrűn cserélendő alkatrész.
az én autóm nemsokára kész, így vissza kell ezt adnom a jogos tulajdonosának: édesanyámnak. Az biztos, hogy a kispolskim MELLÉ biztos én is veszek egy ilyet. Csak 1,2-est, és természetesen 4WD-t.
Hibalista
- lengéscsillapító, fétengely, féltengely gumiharang, kerekek, küszöb, féktárcsa, baleset miatt jobb hátsó lámpatest. Csoamgtér ajtón található műanyag díszléc, gyujtáskapcsoló-betét. Kipufogó (hátsó dob, összekötő-csövek), akkumulátor. Első szélvédő, kavicsfelverődés miatt, termosztát, gyári hangszórók lecserélése -természetesen csereszabatosra, nem pedig tuning céljából ajtóbafabrikálhatóra). Ezeken kívül: fékbetétek, féktárcsa, izzók, olaj, váltóolaj, olajszűrő, légszűrő, üzemanyagszűrő, vezérműszíj, generátor-ékszíj, gyertyák, ablaktörlő-lapát, fagyálló folyadék.
Ide hordtam szervizbe
Vida mester, a IX. kerületi Börzsöny utcában.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Jómagam.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 17 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 55000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 145000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | 126p | Következő autója? | Subaru Justy 1,2 4WD, remélem |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |