Active diesel boxer kutya
Szöveges ítélet
Eladtam a 120d-t. Azt hittem, sose fogok bömös után másba ülni, de így hozta az élet, végül is négyéves kétliteres dízel helyett talán megéri egy nulla éves kétliteres dízel.
Impreza boxer diesel.
Vannak dolgok, tárgyak, emberek, akiket első pillantásra nehéz a szívünkbe zárni. Jó ez így, nem fogsz elhamarkodott ítéletet hozni, szerelem az első látásra, aztán kikaparják a szemedet. Vagy mint a jó bor, csak később dönt le a lábadról.
Az Imprezákhoz mindig a WRC, WRX, STI érzet kapcsolódik. Mély hörgéssel kilinccsel előre, amíg leizzad rólad a nadrág és az adrenalin csöpög ki a szemeden.
Hát ez nem erről szól. Igaz, hatalmas légbeömlője félelmetes, mint a WRX-é, de ez az autó maga a nyugalom. 150 ló, 350 newtonméter nem kevés, de
soha nem éreztem még késztetést arra, hogy kikapcsoljam a széria ESP-t és derékszögben, füstölő kerékkel forduljak be. A motor nagyon halk, halkabb mint egy etalon BMW dízel. Szinte selymesen jár, alapjáraton még kívülről sem hangosabb mint egy átlagos benzines. Felhúzott ablaknál pedig tényleg nem hallani, a hangszigetelés nagyszerű. A nyomaték nagyon egyenletesen növekszik és találkozik a négy keréken keresztül a talajjal, nincs lórúgásos rántás, csak egyenletes, villanymotorszerű gyorsulás. Kanyarban gázra nem tolja az orrát, nem dobja ki a hátulját, csak gyorsabban kanyarodik. AWD. Százra 8,6 alatt, ez is az AWD, mert nem kapar el, csak optimálisan megindul. A hat sebességes váltó kicsit imbolyog, a karnak holtjátéka van mindegyik fokozatban, keresi a helyét, nemcsak úgy beklattyan, de szokható. A hátramenet kapcsolása kényelmetlen, felhúzni, aztán jobbra le, kibicsaklik a csukló.
A rugózása inkább kényelmes mint kemény, de nincs megdőlés kanyarban és a pesti úthibákat is kitűnően ellensúlyozza. A beltér, hát az mindenütt kopogós műanyag, sztem karcolódni is fog, ha nem vigyázok nagyon. A középkonzol picit legós, a klíma tekerentyűk mintha 10 évvel ezelőtt a
népi Kína hegyvidéki részében készültek volna. Az elegáns, vagy presztízs hatást a belső anyagok kerülik, az ülés kényelmes, oldaltartása van, ha nem is sok, anyaga szerintem 3 év múlva szétesik, addig is némileg izzaszt. Ezen segít a szériában automata (szigorúan egyzónás) légkondi, a középső beömlő fúvókák elzárhatatlanok, ezen csak a belső levegő keringetés kapcsolója segít. A fed. kompi három egyszerű funkciót tud: pillanatnyi fogyasztás, A út és B út átlagfogyasztása és hossza. Viszont a külső tükröket egy gomb megnyomásával lehet ki-behajtani, csak a vezető oldali ablaknak van le-fel automatikus kapcsolója. A kormány 4 irányban, de csak szűk határok között állítható. A hátsó üléseknek igen nagy lábtere van,
a csomagtartó bár széles és elég hosszú is, de az AWD miatt lapos, ezért csak 301 liter. Fogyasztása eddig vegyesen 6,8 l/100km. Pesti külvárosokban 6,5-7, országúton törvénytisztelő módon 6 liter. Van jobb, de az nem szimmetrikus négykerék hajtású autó.
Tényleg olyan mint egy boxer kutya. Kívülről fenevad, de ha megismered egy kedves, szolgálatkész, strapabíró háziállat. Ez már nem rétegautónak épült. Várom a telet és a havat. Hadd rohangáljon boldogan.
Hibalista
- Még semmi
Ide hordtam szervizbe
Majd később
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 120d | Következő autója? | Halottas kocsi |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
