MY2008??? Vajon fogok-e harmadikat is venni?
Szöveges ítélet
Ez a második Subarum. Az első egy WRX volt, beletettem közel 120.000-et, és csak a kopó alkatrészeket kellett cserélni. Igaz, azt nem ritkán. A mostani STI se akar elromlani, pedig nem megyek lassan. Tulajdonképpen igen gyorsan megyek.
Még mindig élmény vezetni, sőt, lassan meg is tanulom, hogy hogyan kell vezetni. Ha van időm, lemegyek az autópályáról a kanyargós főútra. Mondják, hogy sokat fogyaszt. Igaz. De nincs sokszázezres szervízszámla, nincs lopás-casco. Azt is mondják, hogy drága. Igaz. De ezért olyan tartalmat kapsz, amivel a többi autós számára megdöbbentő sebességgel - és biztonsággal - közlekedhetsz a taknyos úton is.
Még mindig igaz, hogy ismerni kell a hazai Subarus világot. Ha nem tudod, hova menj szervízelni, akkor jellemzően rosszul jársz. Az első Subarus évben megfizettem az árát. Nem a kocsi volt a rossz. Időnként tudatosan húztak le, mert megmagyarázták, hogy mi a hiba, amit majd ők megoldanak néhány alkatrész kicserélésével. Időnként meg szimplán egy balfék volt a szervíz, és hülyeségeket csinált, amit utána a szakembernek kellett helyre hoznia. Az Exoset nekem bevált. Persze ők sem tökéletesek, mert időnként benne maradt egy üres kólás doboz a kocsiban szervíz után. De soha nem vernek át, és tudom, hogy műszakilag megbízhatok bennük, és tapasztalom, hogy igyekeznek költséghatékonyan orvosolni amit csak lehet.
Az első véleményezés óta belekerült még 50 ekm az autóba. Azóta hibaként egy dolog jött ki, ami sajnos szériahibája ennek a típusnak. Kopogott a két hátsó lengéscsillapító. A többi cserélendő dolog a normál kopás miatt halt meg (tudom, hogy ennyi futásteljesítmény mellett ez más autóben nem normál kopás, hanem hiba, de ne feledd, hogy ez az autó nem egy 101 lóerős hintázós utazó autó):
60 ekm: kuplung szett csere (tárcsa és szerkezet), féktárcsa és betétek
90 ekm: elfogyott az akksi, 5 év után nem meglepő
Nemsokára jön a 100 ekm-es nagyszervíz, az azért húzósabb lesz. De, mégegyszer mondom, nincs érdemi hibája, pedig ekkora teljesítmény nagyon tudja fogyasztani az autót.
Ja, 41 ekm-nél került rá ECUTEK program, meg APS kipuffogó rendszer. Elvileg most 330 le és 400 Nm, de nem mérettem, elhiszem. Nagyon nyomatékos lett az autó, élvezetesebb vezetni. Mivel előtte is egy nyitott rendszer volt rajta a széria ECU mellett, ezért a csúcsteljesítmény már előtte is kb. ugyanekkora volt, de majdnem 1000 fordulattal magasabban, mint most. Így azért jóval motorkímélőbben kapom meg ugyanazt a teljesítményt, illetve a középtartományban még kb. 30-35 le-vel többet.
Persze mindezt egész más szemmel értékeli egy olyan ember, akinek a vovlo s60 az álma. Tény, hogy ez az autó zajos, ráz, hangos, sokat zabál, stb. Nem egy autópálya autó. És bizony sok olyat látok, aki menőségből megveszi, majd pár hónap után eladja, és vesz egy dízel bmw-t. Tény, hogy minden józan észérv az ellen szól, hogy ilyen autót napi használatra megvegyél, és autózz vele évi 30-40-50 ekm-t.
Mindegy, nekem még mindig nagyon tetszik.
Hibalista
- Hátső lengtéscsillapítók kopogtak - javítás kb, 30 eFt
Ide hordtam szervizbe
Exoset
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 21000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | WRX | Következő autója? | Subaru |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
