Buborka
Szöveges ítélet
Szerbusz, gondolom nem azért nézed pont ezt az autótípust, mert azt akarod olvasni, hogy milyen keveset fogyaszt, milyen kényelmes és mennyire megéri szervízbe hordani. Nem hiszem, mert erről az autóról ezek egyike sem mondható el, bár mindez viszonyítás kérdése.
Az autó akár keveset is fogyaszthat egy evohoz vagy nagy motoros bmw-hez képest. Akár kényelmes is lehet egy evohoz vagy egy fapados városi autóhoz képest. Akár elfogadható is lehet a szervízköltség, ha nem csinálunk hülyeséget.
Az autó ugyan is 12,5 literrel eléldegél 100 km-enként, amellett hogy a motor kb. 380 lóerősre lett felpumpálva. Az alacsony fogyasztás technikája pár hónap alatt felismerhető és alkalmazható, meg kell találni azt a fordulattartományt amelyben kényelmesen utazhatunk, haladunk de nem indul még meg a móka, vagyis még nem tölt be igazán a turbó. Nálam ez a tartomány 2500 alatt értendő, ennél a fordulatnál váltok el, ez azt jelenti, hogy 6.ban 100al könnyedén utazok és alatta sem kell azt figyelnem hogy a suzukisok (bocs!) a lökősömre másznak (mert hogy ez náluk vmiért nagy móka). Így jöhet össze a 12,08as fogyasztás, de ha párszor nem bírok magammal, akkor 12,5, ha pedig a pillangószelep állandóan nyitva van, akkor ömlik az üzemanyag és horpad a tank. (a "subarus legenda" szerint a gyári sti 13tól 35 literig ehet 100km-en, egyszer nekem nyáron 40 fokban sikerült a 60 literes tankot elnyomnom 160 km alatt).
Nos, igen, kényelem. A gyári sti ülések "egész" puhák és amellett hogy jól tartanak még jó is bennük ülni. A felfüggesztésem rugói keményítettek, de még így sem pattog úgy az autóm mint bármelyik evo (egyszer az autópályán vezettem egy teljesen gyári evo 8at, de felért egy zsírégető edzésprogrammal).
A szervíz meg olyan amilyen, ha baj van akkor meg kell csináltatni és ki kell fizetni, a lényeg hogy legyen miből ugye. Ehhez kell az, hogy ne üssük le az alját, ne kapjunk el egy oszlopot és ne hajoljon nő az ölünkbe ha éppen vezetünk. A kötelező szervízek mellett sok mindenre nem lehet panasza egy subarusnak, az autó nem akar széthullani pedig a legtöbbet nem csak a bolti járatokhoz használják. Ha pedig kihasználod a teljesítményt tudd, hogy áldozatokkal jár 400 km-enként a benzinkúton és 5000 km-enként a szervízbe, a legjobb esetben.
Az én rövid történetem evomániával kezdődött, de mocskosul sok pénzt kérnek értük így az általam régen nagyon nem szeretett subaru volánja mögé pattantam és adtam neki egy esélyt, a bubu kiütéssel győzött. Meghallani egyszer az autóban ülve a boxer motor morgását, felér egy második orgazmussal (tudod, ami nem olyan nagy mint az első, de azért mégis csak orgazmus). A turbó betölt 3200nál és bármit is mondtak, nem tépi ki a kezedből a kormányt, max ha rángatod is közben. Az autó kilő a fokozatok elfogynak elég gyorsan (hála a 6os rövid váltónak) és már 200al robogsz, aztán fék és megállsz mint a szőke nő a kirakat előtt, nem csak a neve jó a brembonak.
Én egy rajtnál eltörtem a jobb első féltengelyem, bár azt mondják ez nem túl gyakori, az up-pipe-om (ami a leömlőt köti össze a turbóval) hővédője meg szétnyílt, de ebben nagy szerepe a rozsdának volt. Imádom ezt a kocsit, nagyon jól néz ki és nagyon hálás ha foglalkoznak vele, bár biztos van pár autó ami még engem is megleckéztetne az úton, de még nem találkoztam egyel sem, közel 400 lóerő a tele tankkal 1460 kilós autóval, nem kell nagyon nézni a hátsó feliratokat az ellenfelek autóján (főleg ha az m5 motoros e30akra 320 van írva :)
Bár még mindig imádom az evo6ot, nem cserélném el érte a bubarumat, ez egy másmilyen szerelem.
Hibalista
- jobb első féltengely törött egy rajtnál, up-pipe hővédője szétnyílt
Ide hordtam szervizbe
Subaru Seibiko
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 56000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | 528 | Következő autója? | daewoo tico |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
