Az igazság odaát van
Szöveges ítélet
Ez egy teljesen más világ. Volt már ezel?tt három 250 lóer? feletti autóm, de ezt nem lehet azokkal összehasonlítani. Karottának teljesen igaza volt akkor, amikor azt mondta a teszt során, hogy már az els? pár méteren lehet érezni, hogy ez egy igazi sportkocsi. El?ször is rettenetesen merev a karosszériája. Akár egy betontömb. A futóm? nagyon feszes. Budapestre talán túlságosan is, de még a magyar autópályákból is képes hullámvasutat faragni. Talán a lengéscsillapítás húzó fokozatát egy kicsit er?sebbre vehették volna, mert így igen pattogós a kicsike.
A váltó egy álom. Tényleg. Az S6-os Audim váltója ehhez képest teherautó váltó volt. A kuplung szintén gyönyör. Könnyen adagolható, nem ragad, nem ugrik, nem kell taposni. A kormány pontos, de folyamatos elfoglaltságot jelent. A fékek egyszer?en kiválóak, csak a nyomáspontját kell megszokni.
Talán az autó legnagyobb értéke mégsem a fék, vagy a motor, hanem a harmónia. Ez az autó egy komplett egész, minden alkatrész teljesítménye passzol.
Van azért a rázós futóm?vön kívül egy-két gyenge pontja az autónak. Ilyen például a hidegben hangosan mocorgó els? és hátsó szélvéd?. Nem vicc! Tényleg valami pattog az illesztéseknél. Típus hiba. Állítólag csak télen csinálja. A vacak gyári hangszórók, amik ráadásul olyan egyedi méret?ek (laposak), hogy csak a hold árnyékos oldaláról lehet hozzá jobb min?ség?t hozatni. A kanyarban recseg?-kattogó hátsó difi. Ez állítólag minden lamellás sper difiben ilyen. Azért ezen még dolgozhattak volna egy kicsit.
Illetve a DCCD (kézzel szabályozható központi difi). Ez az USA Sti-ben volt széria tartozék 2005-ben. 2006-tól az EU Sti is megkapta ennek a javított változatát. Szóval a 2005 USDM Sti-ben ez a DCCD nem m?ködik valami fényesen. Pontosabban az automatikus állásban van vele egy kis gond. A manuális állásban 35%-65% 50%-50% százalék között tudod állítani az els? ás a hátsó tengely közötti nyomaték elosztást. És valóban! Remekül lehet vele az út viszonyoknak és a stílusnak megfelel?en szabályozni az autó viselkedését. Ha akarod alul kormányozott, ha akarod túlkormányozott, vagy semleges. Az automatikus mód arra lenne jó, hogy ezt a számítógép tegye meg helyetted. Meg is teszi, csak gondolkodik. F?leg havon kell vele óvatosnak lenni, mert igen könnyen túlkormányozottá válik az autó (hirtelen gázadásra), és csak késéssel kapcsolja be a rendszer hozzá az els? tengelyt. Én legalább is jobban szeretem tudni már a kanyar bejáratánál, hogy mire lehet számítani, de az a rendszer nem er?síti az ember önbizalmát. Erre a gyáriak is rájöttek, mert átdolgozták 2006-ra. Tettek bele egy kormány pozícióérzékel?t és 41/59-re korlátozták a m?ködési tartományt. Olvastam róla valahol, hogy ez már nem gondolkodik, csak teszi a dolgát.
Ennek ellenére is - minden valószín?ség szerint - ez a világ legjobb autója. Na jó, talán van még egy-két másik remek autó, de ezt legalább Te is ki tudod fizetni. Vegyél ilyet bátran! Fele annyiba kerül, mint egy 911-es, de legalább olyan jó.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
-
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
-
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 17 l |
Előző autója? | S6 | Következő autója? | ????? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
