Automata élményautó
Szöveges ítélet
A megvalósult álom: Impreza!
Nem WRX, nem STi, de Impreza!
Olyan boldog vagyok, hogy el sem tudom mondani! És két nappal a 34. születésnapom előtt vettem át! Csodálatos!
Kezdjük a belső térrel: a felszereltsége közelít a nulla szinthez. A gyári rádiót kapásból kiszedettem és vettem bele egy olyat, amelyik legalább mp3-at tud, ha már a Mazda6-osból nem lehetett átszerelni a 6 CD-s, hat hangszóró + mélynyomós Bose hifit.
A kilométerszámlálón és a külső hőmérséklet kijelzőjén kívül az egyetlen display a műszerfal tetején egy zöld színnel világító digitális óra. A 70-es évek végén tervezhette egy japán mester, és a Subaru azóta is alkalmazza. Retro fíling :)
Automata klíma van, de nem digitális, mert ugye számottevő kijelző az nincsen. Nem baj, tekergetjük. A Mazdában digitális volt, de a Subarué sokkal hatékonyabb. Pár másodperc után már kifejezetten fázom. A Mazda órákig tudott hűteni, míg elérte a kívánt hőfokot (de sokkal elegánsabb volt).
Tempomat: az nincs. Mazdában volt. Sosem használtam (99 %-ban városban járok a kocsival).
Fedélzeti számítógép: az sincs. Mazdában volt. Sosem néztem meg, mert 99 %-ban a városban járok (állok a dugóban), így teljesen értelmetlen a fogyasztás miatt stresszelni magam. Az ember nem azért vesz autót, hogy 100 km-enként három-négyszáz forintot spóroljon, hanem hogy ÉLVEZZE a gépet.
Amúgy minden kézreáll, ergonomikusan kiváló, a kagylóülés egyenesen frenetikus!!! Colin McRae-re és szegény Richard Burnsre tervezve, Isten nyugosztalja. :-((
Az automata váltó egészen álomszerű, szinte észrevehetetlen, hogy vált (csak a fordulatszámmérő kalimpál egy kicsit). És végre pihen a bal lábam.
A helykínálat a Mazda6-oshoz képest, mint egy Mini Morrisban, viszont a kompakt méretek miatt városi közlekedésben, bevásárlóközpontok szűkös parkolóiban, az irodánk mazdagyilkos mélygarázsáról nem is beszélve, ezerszer jobban használható.
Külső: alighanem a világ egyik legszebb autója. Dinamikus forma (a hátsó ablak zseniális dizájnja miatt a Sportkombi valóban nagyon sportos), viszonylag kis kaszni a 16 collos alufelnikkel, és...
...szemet gyönyörködtető szín (33J garnet red pearl). Napsütésben szinte, mint a tábortűz lángja...
Szürkületkor bársonyos mélybordó, mint a legfinomabb mediterrán gyümölcsbor...
Imádnivaló.
Keret nélküli ablakok... lehúzott ablakkal az ajtót kinyitni olyan, mintha egy kabrióból lépnél ki. Mintha a másik álmom, az MX5-ös is egycsapásra valóra vált volna (no, az még várat magára egy pár évig, évtizedig)
Motor: a hangja valóban gyönyörű (boxer, ugyebár, a Porsche meg mi, subarusok, elkötelezettek vagyunk a különlegességek iránt).
A brilliáns hangolású automata váltóval kombinálva remekül húz, a 160 ló ereje városban nekem épp elég, de szerintem autópályán is megfelelő lesz - no nem ralizni, csak békésen poroszkálni 130-cal a Balaton felé ;-)
(Autópályarendőrök is olvassák...)
Szóval, egy Mazda6-oshoz képest fapados, szűkös, méretéhez képest jelentősen túlárazott csoda, olyan vásárlóknak, akik IRRACIONÁLISAN, ÉRZELMI ALAPON vásárolnak autót. Pont, mint én.
09.14.
1300 km van a kocsiban, elmúlt egy hónapos. Ez még persze mindig kevés, de statisztikailag egy-két dologra már lehet következtetni.
Három tankoláson vagyok túl, ebből volt egy balatoni út, a másik két adag full városi. Városi forgalomban a fogyasztás konstansan 12,5 - 13,0 liter között van, az országúti kombinált tankolásnál örömmel állapítottam meg, hogy a 60 literes tankkal több mint 500 km-t tudtam megtenni. Pontos értékre nem emlékszem, de a tankolt benzin osztva napi km számláló állása/100 képlettel 11,5 liter körüli adat jött ki.
Mindez nem jó, de amikor hozzám hasonlóan autófanatikus ismerősömnek panaszkodtam, megnyugtatott, hogy neki mindig öröm, ha a Volvója 80 literes tankjával 350 km-t meg tud tenni tankolás nélkül... Úgyhogy megnyugodtam, kifejezetten takarékos autó az Impreza :)
2008.01.12.
Itt a tél, beindult a japán benzinzabáló. Kérem szépen, itt az új rekord: kerek 14 liter 100 km-en. Gyakrabban járok tankolni, mint vécére. Már elnézést.
Amúgy remek kis autó továbbra is :)
Hibalista
- Az elmúlt négy napban még semmi...
- ...de szerintem ezután se nagyon fog...
-
- 09.14. Még mindig semmi :)
-
- 2008.01.12. Még mindig semmi.
Ide hordtam szervizbe
A Duna Autó Zrt-hez fogom hordani a III. ker. Zay utcába. Nissanos koromból nagyon jók a tapasztalataim velük, akkor még Nissan Rapid volt.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Mazda6 | Következő autója? | biztos, hogy Subaru, talán boxerdízellel |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
