A legkisebb Bubugrifüles
Szöveges ítélet
Amikor saját célra kerestem autót főképp a mobilén ill. az Autoscouton, egyszer csak szembe jött velem 1000 EUR-ért egy Impreza. Nem is gondoltam volna, hogy egy egykori álomautó ilyen olcsó is lehet, így ez azt is jelentette, hogy a félretett pénzemért egy lelakott romnál jobbat is tudok venni. Sokat nézegettem, próbáltam külföldön és itthon, lassan a környezetem idegeire menve, mire végül meglett nekem is a Bubu.
A legkisebb 1,6-os motorral szerelt 75 Kw-os gép, természetesen Subarukék színben. Egy családapától vettem, aki fájó szívvel cserélte le egy új Octavia-ra. Fontos szempontom volt, hogy legyen benne légzsák az utasoldalon is ill. klíma valamint ne legyen törött autó.
szerencsére ezeket a feltételeket teljesítette így boldogan utaztunk haza vele.
Nem akartam, hogy többnek látsszon, mint ami, de egy kis csinosítás mindeképpen be volt tervezve.
Csatlakozva az itthoni klubhoz szinte minden alkatrész beszerezhető, mivel a nagy autóalkatrész boltok nem mindig tudnak azonnal kiszolgálni, vagy éppen nem is ismerik az alkatrészkatalógust.
A csomagtartóra lett is hamar egy kis szárny, mert anélkül olyan elesettnek nézett ki, később egy garnitúra 16-os kerékszettet sikerült beszerezni. Ami még tervben van, bár nem létszükséglet, az egy kicsit jobb oldaltartású ülés, mert a gyári alap az bár kényelmes, de könnyen kiesik belőle az ember.
Sajnos a jobb hátsó kerékcsapágy már az elejétől kezdve morgott, az utóbbi időben már 30-nál is hangja volt, mindenképpen cserélni kellett. Sikerült is egy SKF szettet beszerezni, így most már csend van az autóban.
Sokan kérdezik, hogy drága-e az alkatrész ill. sokat eszik-e.
Az alkatrész általánosságban ugyanannyi, mint bármely másik autóhoz. Persze, ha tuningolni akar az ember, akkor drága lesz. Ami valóban zsebbenyúlós, az a vezérlés, amit sajnos célszerű minél előbb lecserélni, ha nem ismert az előélet.
A fogyasztása tud meglepetéseket okozni mindkét irányban.
Nyáron országúton, normális, de tempós haladással tud 6,7-et is, autópályán 7,3-at. A legtöbb télen, városban volt majdnem 11 liter.
Én kezdő subarusoknak ezt ajánlanám, illetve azoknak, aki nem nagyon vezettek még összkerekes autót. Nem lesz mindenkiből rallypilóta, ha beleül, de kicsit lehet vele játszani. Nagyon meg tud indulni még a relatíve kis teljesítmény ellenére is, viszont csúszós, vizes úton orrtolós lesz. Meg kell tanulni belóbálni és akkor azt csinálja, amit kell.
Sajnos nemrég egy ráfutásos szendvics legelejére kerültem, így kicsit le lett amortizálva a hátulja, de ennek ellenére használható maradt az autó. Egy ismerősöm által ajánlott karosszériáshoz vittem el, aki egy hét alatt kihúzta, kijavította és le is fényeztette.
Szerelőt elég nehéz találni, aki nem Budapesten dolgozik. Szerencsémre egy off-road specialista elvállalta, felkészítette és leműszakiztatta, amin csont nélkül átment.
Kényelem:
A gyári üések, mint mondtam nem a legkényelmesebbek, de ki lehet bírni vele egy Győr-Nyíregyháza távot. Hátul is elfogadható a hely, de szerencsére nem családostul használjuk és csak alkalmanként kell valakinek odaülni.A beltér japánosan egyszerű, minden ott van, ahol az ember megszokta és minden működik is.
A keret nélküli ablakok nagyon jól néznek ki, bár pályán zsvaró a fütyülés egy idő után.
Hibalista
- Leginkább kopó-fogyó alkatrészek, műszakinál szilentek. - Fényszóróizzók. - Kipuffogó hővédő lemezei zörögnek, valamint a gyári rendszer hajlamos rohadni és persze nem jó rá akármi. - - Ablakmosó szivattyú egy alkalommal, szerencsére volt kompatibilis darab az autósboltban kb 3500 Ft-ért. - - Jobb hátsó kerékcsapágy jelentősen morgott már 30tól. Cserélve SKF-re 23.000 + munkadíj - - Korrózióra célszerű odafigyelni főleg a hátsó kerékjárati íveknél!
Ide hordtam szervizbe
Róbert: Alapos, korrekt, de főleg csak szívó Bubukat szerel.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Tibor (karosszérialakatos)Olcsó, alapos, fényezéssel együtt kaptam vissza az autót.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 276000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 306 XN | Következő autója? | Impreza 2.0 szívó kombi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |
