A csillagok kék harcosa
Szöveges ítélet
Nos hol is kezdjem. Régi álmom volt az impreza és úgy alakult, hogy meglett a lehetőségem rá, hogy vegyek egyet. Igazából nekem a veselámpás, ennél eggyel újabb kasztnis tetszik még a mai napig az összes közül a legjobban, de erre futotta.:)
Körültekintő voltam a vásárlásnál, sokat olvastam, kérdezősködtem, nézelődtem, mire megtaláltam Őt: Egy amerikai modellről van szó, ami pár apró dologban tér el az EU változattól, talán a legszembetűnőbb, hogy nincs oldalt index, mph/km az óra, és ebben van tempomat (amit csak 140-ig lehet bekapcsolni - ezek az amerikaiak:) ) De ezek nem voltak mérvadó adatok, a lényeg, hogy nagyon jó, teljesen gyári állapotban volt. Az előző tulaj egy nagyon szimpatikus úriember, azóta is tartjuk a kapcsolatot. Biztos, ami biztos, mielőtt megvettem elvittük Érdre az autót az LSporthoz, a "Bálna művekhez" hogy nézzék azért át. Megtették, díjmentesen. Ők is osztották a véleményem, hogy jó vétel lehet. Meg is beszéltem, hogy amint meglesz az autó kiviszem hozzájuk egy kipuff cserére, mert az mégiscsak kell.:) Így is lett. Sokáig így használtam, de aztán megszoktam a teljesítményt ( a jót könnyű megszokni:)), kevésnek tartottam. Elindult megint a kérdezősködés, hogy mit hogy lehetne... Szerencsére ezt is megoldották az Exosetben, a kipufogóhoz kapott egy ECUtek "elektronikát", nagyobb teljesítményű benzinpumpát, k&n betétszűrőt, valamint egy lefújó szelepet, mert az mégiscsak dukál.:) Elvileg 270Le/360Nm körül van számítógépes mérés szerint. Tehát STi teljesítmény. Sajnos ez nem elég ahhoz, hogy STi-nk legyen, ott sokkal, de sokkal több minden más. De azért nem panaszkodok, elég jól megy.:) Persze 1-2 változtatás lett még rajta, kapott egy hármas műszeregységet a középkonzol tetejére, egy mp3 fejegységet, fehér hátterű számlapokat fehér-piros ledes megvilágítással, mert a gyári zöld világítás azért elég rondára sikeredett.:) Külsőre pedig nagy, prodrive szárnyat, prodrive hűtőrácsot japán logoval és ’05 STi felniket…meg xenont, hogy lássak is valamit:) Igen, és akkor elérkeztünk a belsőhöz…ha pár szóban kéne leírni: Csúnya. Fapad. Puritán. Egyszerű. Ezek jutnak az ember eszébe róla. De hát Istenem, nem azért vesz az ember ilyen autót, hogy a belsejével foglalkozzon. Manuális klíma, ami mondjuk ellátja a feladatát. 4 elektromos ablak, elektromos tükör, meg pár ilyen alap dolog. A gyári momo kormány jó nagy, de amúgy rendben van. Például ugyanaz a csomagtartó/benzintank nyitó van benne, mint egy ’92 civicben.:)
És akkor beszéljünk a mocskos anyagiakról. Igen, valóban nem a legolcsóbb dolog subarut fenntartani, de nem is egetverő. A kötelező szervizeken, meg a fogyó dolgokon (fék, gumi, benzin) kívül nem sok mindent kell rákölteni. A fék szerintem elviselhető áron van, olajcserét 10e km-enként azért illik megejteni. A kötelező 100e-s szerviz mondjuk min. 200e Ft-nál indul, de rengeteg dolgot cserélnek, nem érdemes halogatni. A tuning része viszont drágának mondható, ami nekem van benne plusz lóerő, nagyjából 500-600e Ft. Sok autót ennyi pénzből sokkal jobban lehet húzni. Viszont ez nem sufni tuning, nem fog szétesni, nem lesz üzemórás, ugyanúgy megbízható marad. Itt jegyezném meg, hogy nem érdemes bóvlizni, csavargatni a turbonyomást, stb...valószínű nem fogja meghálálni a motor. Ha ennél többet akar kihozni belőle az ember, jó mélyen a pénztárcájába kell nyúlni, de én amondó vagyok, hogy WRX-nél ennyi elég, ha valaki versenyezni akar, vegyen STi-t, meg Motec-et bele!:)
Amúgy gyárilag is már nagyon gyors az autó a magyar forgalomhoz képest, meglepő dolgokat tud produkálni – jó értelemben. Eléggé felhasználó barát, kezes tud lenni, de tényleg meg kell tanulni vezetni, a nagy erő és az összkerék miatt. Nagyon robbanékony, dinamikus, kanyargós utakon, előzéseknél nemigen akad ellenfél. Meg persze állórajtból se, az awd miatt.
Az utakon is nagy tiszteletnek örvend, előzékenyek vele az emberek, felismerik, az óvodásoktól kezdve a nyugdíjasokig mindenki. Feltűnő autó. Gyönyörű hanggal. A mai napig nem tudok betelni a kipufogó „bubu”-zásával.:)
Egyet még megemlítenék, mégpedig a subaru közösséget. Fantasztikus. Jó dolog egy ilyen közegbe tartozni. Integetünk, köszönünk egymásnak, nem számít, hogy milyen nemű a sofőr, vagy épp hány éves. Előfordult, hogy félreálltam, mert éppen az ablaktörlő gumiját állítgattam, jött egy impreza, egyből megállt, hogy tud-e valamit segíteni. Ez már fordítva is megtörtént, én is megálltam már leállósávban várakozó subaruhoz, de épp tesztkörön volt, az új beállítást próbálgatták.:)
Végszónak legyen annyi elég, hogy én mindenkinek szívből tudom ajánlani, bár sokat fogyaszt (de ez relatív, mert ezért kapunk is valamit), fenntartani sem épp a legolcsóbb, de akkora élményt ad az autó, hogy szinte minden pénzt megér.
Hibalista
- Fék
- Szervópumpa (saját hibából)
- kuplung (kapott egy erősített szerkezetű kevlár tárcsásat -130e)
- Intercooler (bontottan 65e, újonnan 120e körül, ha jól emléxem)
Ide hordtam szervizbe
Exoset
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | 206 GT+ | Következő autója? | EVO VIII |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
