Zsír kék villám
Szöveges ítélet
Imádom, nálam is marad még egy jó ideig. Normálisan vezetve felt?nésmentes lopakodó családi gépjárm?. 1330 kiló, 218 ló (2.0 turbo), állandó négykerék és tekerhet? kormány. Csókoltatom az ?rangyalaim, eddig maximum csak gallyaktól kapott karcot a kocsi. Mondjuk eleve bolondbiztos, ha csúszik, akkor azt szépen semlegesen teszi (üzemszer? használatnál, a ballábfék nem az). Egy kis túlkormányozottság azért még beleférne.
A gyári fékbetét és tárcsa kicsit kevés, jobb tárcsával és betéttel már _megfelel?_ a fék. A gyári futóm?ve túl kényelmes, összevissza billeg, kapott egy szabályozható gátlót és 1 collnyival lejebb lett engedve. Van szép 1 fok kerékd?lése (sajna ez a max). Az összetartással még lehet játszanil, most el?l fél-fél mm összetartás van, hátul fél-fél széttartás, ezek viszonylag konzervatív értékek, de játékosabbá teszik a kocsit.
A gyári ülés tart valamit, de ebb?l is simán ki lehet esni, emiatt a kormányba kell kapaszkodni meg térddel kell támaszkodni, ami nem csak az álmoskönyvek szerint jelent rosszat, de tényleg szar. Kell bele rendes ülés SOK pontos övvel. A kormány, a váltó, a pedálok határozott mozdulatokat igényelnek, de nekem ezzel biztonságot sugároznak. Mondtam már, hogy imádom? A kormánym? áttétele lehetne direktebb, ezt a problémát egy kisebb kormány enyhítheti. Nekem hosszú a kezem-lábam és a kormányt nem lehet csak fel-le mozgatni, ezért egy kicsit (2 centi kb) emelt kormányra pályázom.
Motorteljesítményhez nem fogok hozzányúlni, mert 1. meg kell el?bb tanulni vezetni, 2. utána mindent át kellene alakítani. Ha er?s(ebb) autó kellene, olyat fogok venni (ha tehetem). Pár (<30) százalék miatt amúgy sem érdemes szerintem.
A kuplung jól bírja nem kellet még cserélnem, nem startolok vele (csak <4000-r?l indulok), leginkább váltásra használom.
A váltója kellemes, de kicsit túl hosszú úton mozog a kar. Az els? fokozat az kb jó, vagy talán lehetne picit hoszabb, a többi viszont lehetne rövidebb..
Nyílt napon 45 kilót könnyen ki lehet pakolni a kocsiból, ez célegyenes végén (ring) +5-10 km/h, körid?ben meg nem tudom de kb 1 másodperc. Itt persze nagyon kijön a fék gyengesége, végül is egy 13xx kilós dögöt kell megfognia.
Az els? önzáró difi nagyon hiányzik bele. Szilent, meg esetleg stabilizátor csere van még tervbe véve. Futóm?, futóm?, meg gumi, ez a lényeg. 16" gyári felnivel elvagyok.
Kipuff gyári. Amikor éjjel kimegyünk egy szerpentinre hancúrozni, akkor ablak leteker, rádió kikapcsol oszt lehet nyomni mint süket a cseng?t.
A fogyasztása az érdekes és kedvelt téma. Autópályán 130-150 tempóval 10 literb?l is ki lehet jönni, városban inkább 12 az alsó határ, bár én magam részér?l inkább a fels?t szoktam feszegetni, már 18-19 literrel beérjük. 50+10 literes a tank, megfelel?. Ha állatkodik az ember, akkor fél-harmad állásnál bedadog kézifékes fordulóknál-balkanyarokban, ezért érdemes fél tank fölött tartani.
El?lr?l elég bénán néz ki, oldalról viszont nem sok szebb, anyagilag elérhet? autót láttam. Amikor el?ször beleültem és becsaptam az ajtót, akkor azért egy pillanatra megrémültem a zeng? sörösdoboz hangtól (mi ez japán trabant?), de azóta ez nem jutott többször eszembe (elérhet? áron er?s és jó autó, nekem ez kell, nem a b?r meg a +500 kilónyi szemét). A karosszérialemezek nagyon vékonyak, súlycsökkentés céljából. És igen, a motorháztet? ilyen 120 körüli tempónál elkezd "lobogni". Hmm. De már ez sem t?nik fel.
A rend?rök szeretik, nem (nagyon) volt még problémás esetünk és még az asszony is tudja vezetni.
Kapcsolódva a legutóbbi Totalcar adáshoz 2 bicaj meg 2 hátizsák meg 2 feln?tt ember már volt benne, de egy strandlabda tuti hogy nem fért volna már bele. Egy másik teszt során 2 rekesz borsodit sikerült beletennem a csomagtartóba. Több sajnos nem volt nálam, ezért el?fordulhat, hogy valaki még ennél többet is be bír varázsolni.
Nem zsír egy verda?
-
béla.mérvadó
Hibalista
- 1x légtömegmér?
- gumi/10-15e km
- kézifék betét/10-15e km
- féktárcsa/5e km, vagy max 2 pályanap
- fékbetét/5e km, pályanapon /150 km odautazással együtt
- olaj/12e km
- benzin/250-500(~290)km, ez gyakran elromlik
-
Ide hordtam szervizbe
Bálna bá (sokszor)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Nyír? László (eddig még csak 1x)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 55000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 18 l |
Előző autója? | Astra | Következő autója? | komolyan EVO 9/6/2.5 STI, egyébként Caterham R500 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
