Ronda és Finom
Szöveges ítélet
Subaru Impreza GF 8. Nem egy túlságosan elterjedt, ismert autó, kevés fut belőlük itthon, ráadásul kombi. Megszokottá vált, sablonos korabeli japán design, igazi szürke színfoltja az autós társadalomnak,a külseje miatt komolyabb feltűnés nélkül lehet vele közlekedni, a hangja miatt viszont már talán annyira nem. Esetleg az óriási ködlámpák látványa gyújthat még egy parányi szikrát az átlagautós agyában, mikor 170-180-ról majdnem satura fékezve utoléred, belenéz a visszapillantóba, és kezd elbizonytalanodni hogy ez nem egy öreg Corolla,323 Mazda vagy Almera. Ha 100-120-l is tötyög, már sejtheti, hogy néhány másodperce van még, hogy elolvassa az autó hátulján a hatbetűs feliratot, mielőtt 180 körül ismét könnyedén elváltod az 5.-t és erőlködés nélkül kúszol tovább az aszfalton... Kell ilyen? Szívó motorral bármelyik kereskedőnél szinte bármennyiért otthagynám, nem kell a lusta dög...Viszont a boxer motor turboval (végül is +100 Le), összkerékkel és nagy fékekkel egész jó összhangnak bizonyult. Már a megvételét is a puszta kiváncsiságom okozta, és a makacsságom is egyben, mert gyakorlatilag semmi érdemi infoval nem rendelkeztem a típussal kapcsolatban, mégis belevágtam. (Na jó, 1-2 Ken Block video-t megnéztem) Az előző 1.8 16 V chippelt 140 Le-s E 30 cabrio után annyi volt számomra biztos, hogy kisebb, gyengébb motorral autó nem kell, plusz a téli hátsókerekes tortúra után vmi célravezetőbb hajtással kéne autót választani, 1996 utáni legyen, és kb. 1 millánál ne is kerüljön többe. Ez magyar papírral akkor (és most is) gyakorlatilag esélytelen volt. Egy véletlen folytán jutottam el a mostani GT-hez, akkor (2009. 08) ez volt Europában a legolcsóbb balkormányos turbos Impreza ebben az évjáratban. Német kereskedőtől, olasz papírokkal üzemképesen, gyári alufelnikkel, újszerű gumikkal, plusz kipufogó rendszerrel, viszont koppra motorhibásan 1000 Euroért (akkor 270 e Ft)szippantottam fel. A hirdetésben motorhibáról szó sem volt, de miután kb. 2 perc után már nem láttuk egymást az eladóval a füstben, nem sok ész kellett hozzá, hogy itt némi gáz van a géppel. Bár a fennt említett összegből már nem engedett,(szerinte sokat állt az autó és lehet csak leragadt egy gyűrű, és ő is beszer áron adja nekem-haha) mivel tudta hogy 3000 Eur alatt egy db sincs, és ezt nem marták szét a téli sózott utak, rajta van a gyári levehető vonóhorog, ráadásul még a kormány is a megfelelő oldalon van, elhoztam.... A diagnózis: 1 elszállt injektor, abban a hengerben egy átolvadt dugó, az olajjal teljesen feltöltődött szívósornak hála az összes henger tele olajjal, így a blokk összes csapágya szétkenve...az olajnyomásjelző még így is 2-3 mp-n belül elaludt, és csendes volt a blokk, viszont 200 e km-nél gyári hónolás a hengerfalon, gyűrűk beépítési hézag környékén, dugókon 0,02 mm kopás. Ha tehát kifognék egy hasonló vagy netán kevesebbet futott lelkiismeretesen szervizelt, tuningmentes bontott blokkot megbízható forrásból, akkor lenne egy jó autóm. Így is lett, garantált 122 e km-es, japán belpiacos WRX motort kapott, egy alapból chippelhetetlen, ráadásul automata váltós kocsiból egy IHI turboval. 220 e Ft+vezérlés csere 75. Biztonsági okokból turbonyomás mérő óra, AFR óra került bele, de dísznek sem rossz, egy benzinnyomás szabályzót is kapott E 85 üzemhez.. Ezt a kis kitérőt csak azért írtam le, hogy tanuljunk belőle. A hozzáértő, profi szerelő elengedhetetlen, nélküle alighanem bebontottam volna a masinát, de az elszántságnak és a kitartásnak hála végül is összeállt a szekér, és hibátlanul ketyeg. 205/55-15 gyári méretű gumikkal, 30-40 % benzinnel 60-70% E 85 keverékkel használva 12-13 L átlagfogyasztás, 150-160 utazó és dinamikus előzésekkor, szelídebb, tatásabb üzemben 10,5-11 L körül, viszont 90-100 temponál is kb. 9 Liter, ez alá már nem lehet levinni. A 18-20 L nekem nagyon soknak tűnik, bár egy direkszűrőzött, porral megetetett, túlfelnizett autónál állandó padlógázas üzemnél előfordulhat. Amitől tartottam, hogy turbos létére csípni fogja az olajat, kellemes és megnyugtató csalódást okozott, mert 5000 km alatt nem mértem olajfogyasztást, bár az is igaz, hogy rendesen melegítve és hűtve használtam, főleg hosszabb utakra, hideg motorral városban gyakorlatilag sohasem ment. A kipufogó leömlő a turbotol a hőveszteség miatt le lett bandázsolva, így téli használatkor hamarabb melegedett fel a turbo, és a hőleadás sem volt olyan drasztikus. 100-nál 5.-ben 2500-t forog, 120-nál 3000-t, 4000-nél 160-t, tehát annyira nem kell pörgetni, 180-nál még kellemesen húz, és ha olyan helyen vagy 210-nél rakhatod az 5.-t......Formára a motorháztetőn lévő beömlőt kivéve teljesen átlag, de a hátulja az vmi félelmetesen megszokást igénylő, szárny és terelő nélkül pedig inkább hagyjuk.... A belseje a 20 éves E 30-hoz képest is nagyon puritán, sallangmentes, de jól kézre áll, és kényelmesek az ülések is, viszont a BMW bőr Recaroit nem tudja feledtetni. Hátul is van emberhez méltó hely, a keret nélküli ajtós megoldás pedig esztétikus. A kormány lehetne kissé direktebb, sokat kell tekerni, de cserébe szinte egyujjas. A komfortot egyedül a túlságosan jól sikerült ültetés rontja némileg,(így vettem már) bár megfelelő minőségű úton teljesen jó. Nekem nincs bajom a szélzajjal, bár nem is volt becsületesen megtörve törve az autó és a gumitömítések sincsenek elöregedve 14 év után sem. Eddig remekül bevált,a komplett szervíz elvégzése után 22000 km-rel 1 izzót cseréltem nagy kelletlenül az olajon és a szűrőkön kívül. Alkatrészárak bontva meglehetősen barátiak, és a kopó alkatrészeken kívül nem igazán széteső típus, talán a korrózió miatt érdemes többet foglalkozni vele, a sárvédőív a tipikus gócpont. Időközben viszont hűtlen lettem a kombi mivoltához, és vettem egy modellfrissített sedan GC8 WRX-t. Könnyebb kasztnival, nagyobb fékekkel, hangosabb kipufogóval, sportülésekkel és erősebb motorral. 1 év múlva kiderül, hiányzott-e ez nekem.
Hibalista
- -200 e Km-nél egy injektor elszállt (így vettem) - -motorcsere (hibásan vettem) 200e+vezérlés csere - -bal hátsó féltengely cserére szorult (gumiharang kiszakadva, így vettem), 15 e Ft hibátlan komplett bontott - -első fékmunkahenger felújítás gyári Subaru karmantyú szettel 13 e Ft - -2 első féktárcsa cseréje 95%-os bontott gyári 10 e Ft/pár - -
Ide hordtam szervizbe
Egyik autószerelő barátom. Szakértelemmel és kellő felszereltséggel. (az előző autóm is ő tartotta karban) Kérésre priviben adok elérhetőséget.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Jómagam.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 200000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | E 30 cabrio-318 IS | Következő autója? | 335 xD talán |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
