Imádni való pénznyelő
Szöveges ítélet
Kezdem az elején. Lassan másfél éve van nálam a gép. Megvétele életem egyik legrosszabb döntése volt, s nem a márka hibájából kifolyólag. Megvettem a piacon árúlt legolcsóbb gt-t, mert írdatlanúl beleszerettem. A hibák egy részét ismertem (volt már törve, a műszerfal előző típus alkatrészeiből lett összereszelve,bizonytalan előélet, stb. ), de nem érdekelt. Ment mint állat, s a hangja !!! Ekkor még azt hittem, lehet olcsón jót kapni. Aztán úgy másfél hónap után elkezdett hidegen kopogni a motor. Majd pár hét múlva már nem csak hidegen. Teljes motorgenerál lett a vége, majdnem 8 kiló :-(. Amíg szerelték, eldöntöttem, hogy eladom. Majd elkészült, s elkezdtem bejáratni. Visszatért a szerelem, alig vártam, hogy megtegyem az első 2000 km-t, hogy újra tolhassam neki!
Azóta átesett egy lakatoláson, mivel rohadt az alja, meg a hátsó sárvédő ívek. Utána részleges fényezés. A műszerfalat rendberaktam, vettem előre wrx féket, 17-es felniket. A váltó kezd haldoklani, de még bírja. Tipikus gt betegség. Naponta használom, városban és pályán is. Átlagban 16 liter körül fogyaszt, a legkevesebb 12 körül volt, de egy ilyen autónál a költségeket nem szabad nézni. Hosszú távon kicsit zavaró a hangos kipufogó, viszont kb. 140-nél "lehagyja a hangját", s elviselhető.
Kettő és fél millióért vettem, most tartok lassan négynél... Ennyiért már kaptam volna egy újabb, sokkal jobb állapotút. De nem adom el, mert felét sem kapnám érte, meg mert szeretem. A tervbe vett költségek listája végtelen, de ilyen a hobbyautózás.
Mindennek ellenére csak ajánlani tudom. Körültekintőnek kell lenni, szakértővel át kell nézetni vásárlás előtt, s a pénzt nem szabad kicentizni. Régi autók már , s sajnos ezeket nem a nagypapi vette bevásárlásra, kilómétertől függetlenül bármikor lehet bármi baja.
Up! 2009.01.22
Sajnos nyáron bekövetkezett a váltó halála. Számítottam már rá, de azért szarul érinti az embert, mikor elszáll az egyes teljesen. Típushiba a gt-nél, az egyes és kettes nagyon gyenge. Váltót szerelni nem érdemes, bontottat meg lutri megvenni, nem beszélve, hogy nem olcsó az sem.
Nem akartam kockáztatni, ment bele a 6 gangos sti. Drága sztori, de ez nem megy tönkre egy jódarabig,meg nagyobb az élmény is. 1-2-3-4 rövid, 5-6 hosszú utazónak.
Az a jó a subaruban, hogy egy nagy legó a legtöbb impreza típus. könnyű cserélgetni az alkatrészeket erősebbre, csak mindennek borsos ára van.
Hibalista
- motorgenerál
- kipufogó
- tartóbakok
- féktársa, betét
- lakatolás
- fényezés
- Némi elelktronika
- váltócsere
Ide hordtam szervizbe
Exoset
Sajnos náluk is minden a pénzről szól, ez látszik a hozzáállásukon is...
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
"Subarus Ádám", csak jót mondhatok
sok mindent én csinálok
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 125000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 16 l |
Előző autója? | 5 Alpine Turbo | Következő autója? | sti |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
