A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Subaru » Impreza (1992-2000)

Impreza 1.6 GL  

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

A vasba öntött mocskos tökéletesség

Szöveges ítélet

Még épp hogy csak nálam van a darab, és még nem zabáltuk fel együtt európát sem, de azért már kapta a kilómétert, és bizony azt kell hogy mondjam, hogy a barátkozási fázison túlestünk már.

Mielőtt megvettem, nézegettem a fórumokat (színvonalasakat, és kevésbé színvonalasakat egyaránt). Azt tudni kell, hogy nagyon régi vágyam a 6 csillagos japán márka (Impreza Legacy XT vagy Foresterben gondolkodtam), de reálisan álltam neki a választásnak az aggregátkínálatot illetően, így egy év után "leadtam" az EJ16-ig.

PRO: -keveset (kevesebbet) fogyaszt mint a 3-4 szer erősebb bajtársak.
-kis löket-térfogat, mégis bőven elég nyomaték- nem hajtod szét a motorot, mégis mindent megtesz neked.
-a "jó öreg EJ16" ... legendásan megbízható, otthon is karbantartható (csak advanced felhasználóknak!)

KONTRA: -ha versenyezni akarunk egy 3ajtós Swift lever
-kevés lóerő ellenére viszonylag magas fogyasztás (10.5)


Én csak az anyagi megfontolásból választottam a szerintem városban egyedül átlagembernek is fenntartható Subit.

Ettől eltekintve azért az nem igaz, amit egyik fórumban egy lelkes opeles írt: egy 1.2-es twingó is megizzaszt. Ha nem ez az első autód, és kellett már pörgetned "kisköbcentisbenzinest", akkor azért tudod, hogy kell játszani vele, hogy előtörjön belőle a nagytesó szelleme. kb 40ig van szívritmuszavar, addig nagypapa a Thaliaban simán egy fél orrot hagy neked, aztán olyan 60km/h környékén nagyjából egyik pillanatról másikra felébrednek a terhes kancák elöl, (és ilyenkor már dobnak is ;) aztán akkor veszed észre, hogy amiben Te ülsz, más mint a többi!

És itt jön az a rész, amiért nem bántam meg, hogy megvettem egy rally legendát "teszkós" motorral.

1. a hajtáslánc csodálatosan adja le a nyomatékgörbét, emelkedőn úgyis ott marad mögötted mindenki, hogy nem csinálsz semmit.
2. személy autó manuális felezővel négy kerékkel? nincs igazán akadály olyan terepen, ahol a felülés veszélye nem fenyeget
3. egy igazi életérzés. annyira kézzelfogható 90-es évek, hogy harapni lehet DJ Bobo-t a levegőben :D (ez bevallom ízléstelen vicc volt).

Az olyan embereknek ajánlom, akik nem érzik otthon magukat az új "tömegkoreai" autókban. Félre ne értsen senki, csodálatos , szép jó autók ezek, csak nekem nem. nincs bennük semmi, amit meg szeretnék. Egy '92-'00-ig gyártott Impreza belterében viszont van. Kívülről meg aztán.. nincsenek vagány beömlő nyílásaim és szárnyaim (az ötajtóson ugyan rettentő ronda is a csomagtér szárny, a tetőszárny viszont kötelező!), de ott van az a gyönyörű gépház és gépháztető forma, ott van a teljesen uniqe far, ami igen, mondjuk ki, egy kicsit ronda. de én ezt úgy hívom, hogy Subaru-szép :D
Ehez a típushoz ez hozzá tartozik. Viszont megtalálod a parkolóban.

Egyedi és mindenképpen figyelmet megragadó a külső. a Keret nélküli ajtók már plusz 5° felett kötelező lehúzott ablakos kiszállást hoznak maga után az autóból, ugyanis mint minden igazi subaru, ez egy védjegy is (volt ugye sajnos márcsak).

Belül egy kényelmesebb Suzuki a darab, de mint mondtam, aki egyszerűen szereti a '90-es éveket (és tudom hogy van még ilyen kolléga itt is rajtam kívül), annak ez jön be, semmi kivetni valót nem fog benne találni.

A csomagtér használható, de ez az autó NEM kombi csak 5ajtós. Ezért ne várjunk tőle kombi méretű rakteret.

A vezetési élmény lehengerlő, még ezzel a teljesítménnyel is, gyakorlatilag bárhova be lehet fordulni kis ismerkedés után, hiszen érdemes arra figyelni, hogy nincs sport futóművünk, és bizony hátul nem is tárcsa fék van. Ettől függetlenül a futómű-hajtáslánc kettőse az egyik legkorrektebb a kategóriában, így mindenképpen elmondható, hogy meglepően sokkal többet tud, mint amit ránézésre éreztet veled.

Étvágy: Van. Csak városban jó ha 5000-ért tankolunk, száz-pár kilóméter után ismét útba kell ejteni a kutat. persze ez erősen függ a lábtól, sikerült már 10.5-et városban alkotnom vele, de igazán akkor élveztem, amikor nem figyeltem a mutatóra. Aki ezt a típust szerelemből veszi, előtte ezt a gondolatot tegye magáévá. IGEN, SOKAT FOG FOGYASZTANI. naés.. -.-" Megéri? NANÁ! Mindenesetre autópálya-5 ember-klíma-140 helyenként, amúgy nagyjából 130 átlagtempó, BP-Balatonvilágos, onnantól Tapolca -Badacsony-Tapolca-Balatonvilágos közút, majd innen vissza pest autópálya ugyanezen feltételekkel: dobpergés: 9.2L Ezzel konkrétan elégedett voltam. Ha nincs klíma, és 4 utas sem, akkor közúton elvan ám 8Literből is, de ez alá nekem még nem sikerült, és nem is nagyon izgat hogy sikerüljön, ha cserébe jön a bubu előről.

Fiataloknak fontos update: 1.6-ban is van bubu! a boxer járása magában horodzza ugye a különleges szeretett hangot. nincs anit-lag, nincs turbo úgyhogy módosul, de nagyjából teljes értékű Boxerhang jön hátulról, 120 felett előröl is bőven :D Sportdobokkal ezen lehet hangosítani, nem biztos hogy érdemes, mert szerintem annál nincs cikibb amikor egy 1.4i mondjuk Astra 80-as kályhacsővel rettentő hangos, de ugyanúgy nem megy.

Egy szó mint száz, összefoglalom:

Subaru tévhitek:

1- a gatyám is rámegy. -a szervizre nem igaz, tankolni nem olcsó.
2- igazi versenyautó. -az EJ16 univerzálisan jó motor, de egyáltalán nem sportos, nem is arra tervezték
3- fiatal vagyok subarut akarok. - bátran testvérem, ha szerelemből veszed, de nem ezzel fogsz hóditani.
4- nem éri meg azt a sok pénzt. - dehogynem ;)

Hibalista

- Jobb első gömbcsukló gumiharangja kiszakadt - nevetséges tétel - - 3. henger ki-ki hagyott, gyertya csere - 5000Ft alatti tétel - - Magától spontán leégett a hátsó ablaktörlő motorja. A szervizelése (gyári új motor 65000Ft na ne már) nem érte volna meg, illetve nem is volt akkor annyi pénzem, így most műanyag dugó, no ablaktörlő hátul. 1 előny: szebb a popsi így :P - - Fogyasztgat olajat, de csak ha megy is, ha áll nem csöpög. 5w 40-es Motult kap, ami túlzás ebbe a teljesítményű, és ilyen korú autóhoz, és ebből tényleg többet el is fogyaszt, de annyira nincs egyéb szervizköltség, h belefér.

Ide hordtam szervizbe

Seibiko Subaru SzervízBudapest Damjanihc utca 4/A (15ker)Nyírő Lacibácsiék eddig mindenben készségesen segítettek, és a beosztásom miatt elég balfék időpontokban tudtam csak odavinni az autót, mindig találtunk megoldást, én meg voltam/vagyok elégedve velük. Kávégép nincs!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1998
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 110000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Xsara Következő autója? Impreza
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Subaru Impreza 1992

További ítéletek (20 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)