A vasba öntött mocskos tökéletesség
Szöveges ítélet
Még épp hogy csak nálam van a darab, és még nem zabáltuk fel együtt európát sem, de azért már kapta a kilómétert, és bizony azt kell hogy mondjam, hogy a barátkozási fázison túlestünk már.
Mielőtt megvettem, nézegettem a fórumokat (színvonalasakat, és kevésbé színvonalasakat egyaránt). Azt tudni kell, hogy nagyon régi vágyam a 6 csillagos japán márka (Impreza Legacy XT vagy Foresterben gondolkodtam), de reálisan álltam neki a választásnak az aggregátkínálatot illetően, így egy év után "leadtam" az EJ16-ig.
PRO: -keveset (kevesebbet) fogyaszt mint a 3-4 szer erősebb bajtársak.
-kis löket-térfogat, mégis bőven elég nyomaték- nem hajtod szét a motorot, mégis mindent megtesz neked.
-a "jó öreg EJ16" ... legendásan megbízható, otthon is karbantartható (csak advanced felhasználóknak!)
KONTRA: -ha versenyezni akarunk egy 3ajtós Swift lever
-kevés lóerő ellenére viszonylag magas fogyasztás (10.5)
Én csak az anyagi megfontolásból választottam a szerintem városban egyedül átlagembernek is fenntartható Subit.
Ettől eltekintve azért az nem igaz, amit egyik fórumban egy lelkes opeles írt: egy 1.2-es twingó is megizzaszt. Ha nem ez az első autód, és kellett már pörgetned "kisköbcentisbenzinest", akkor azért tudod, hogy kell játszani vele, hogy előtörjön belőle a nagytesó szelleme. kb 40ig van szívritmuszavar, addig nagypapa a Thaliaban simán egy fél orrot hagy neked, aztán olyan 60km/h környékén nagyjából egyik pillanatról másikra felébrednek a terhes kancák elöl, (és ilyenkor már dobnak is ;) aztán akkor veszed észre, hogy amiben Te ülsz, más mint a többi!
És itt jön az a rész, amiért nem bántam meg, hogy megvettem egy rally legendát "teszkós" motorral.
1. a hajtáslánc csodálatosan adja le a nyomatékgörbét, emelkedőn úgyis ott marad mögötted mindenki, hogy nem csinálsz semmit.
2. személy autó manuális felezővel négy kerékkel? nincs igazán akadály olyan terepen, ahol a felülés veszélye nem fenyeget
3. egy igazi életérzés. annyira kézzelfogható 90-es évek, hogy harapni lehet DJ Bobo-t a levegőben :D (ez bevallom ízléstelen vicc volt).
Az olyan embereknek ajánlom, akik nem érzik otthon magukat az új "tömegkoreai" autókban. Félre ne értsen senki, csodálatos , szép jó autók ezek, csak nekem nem. nincs bennük semmi, amit meg szeretnék. Egy '92-'00-ig gyártott Impreza belterében viszont van. Kívülről meg aztán.. nincsenek vagány beömlő nyílásaim és szárnyaim (az ötajtóson ugyan rettentő ronda is a csomagtér szárny, a tetőszárny viszont kötelező!), de ott van az a gyönyörű gépház és gépháztető forma, ott van a teljesen uniqe far, ami igen, mondjuk ki, egy kicsit ronda. de én ezt úgy hívom, hogy Subaru-szép :D
Ehez a típushoz ez hozzá tartozik. Viszont megtalálod a parkolóban.
Egyedi és mindenképpen figyelmet megragadó a külső. a Keret nélküli ajtók már plusz 5° felett kötelező lehúzott ablakos kiszállást hoznak maga után az autóból, ugyanis mint minden igazi subaru, ez egy védjegy is (volt ugye sajnos márcsak).
Belül egy kényelmesebb Suzuki a darab, de mint mondtam, aki egyszerűen szereti a '90-es éveket (és tudom hogy van még ilyen kolléga itt is rajtam kívül), annak ez jön be, semmi kivetni valót nem fog benne találni.
A csomagtér használható, de ez az autó NEM kombi csak 5ajtós. Ezért ne várjunk tőle kombi méretű rakteret.
A vezetési élmény lehengerlő, még ezzel a teljesítménnyel is, gyakorlatilag bárhova be lehet fordulni kis ismerkedés után, hiszen érdemes arra figyelni, hogy nincs sport futóművünk, és bizony hátul nem is tárcsa fék van. Ettől függetlenül a futómű-hajtáslánc kettőse az egyik legkorrektebb a kategóriában, így mindenképpen elmondható, hogy meglepően sokkal többet tud, mint amit ránézésre éreztet veled.
Étvágy: Van. Csak városban jó ha 5000-ért tankolunk, száz-pár kilóméter után ismét útba kell ejteni a kutat. persze ez erősen függ a lábtól, sikerült már 10.5-et városban alkotnom vele, de igazán akkor élveztem, amikor nem figyeltem a mutatóra. Aki ezt a típust szerelemből veszi, előtte ezt a gondolatot tegye magáévá. IGEN, SOKAT FOG FOGYASZTANI. naés.. -.-" Megéri? NANÁ! Mindenesetre autópálya-5 ember-klíma-140 helyenként, amúgy nagyjából 130 átlagtempó, BP-Balatonvilágos, onnantól Tapolca -Badacsony-Tapolca-Balatonvilágos közút, majd innen vissza pest autópálya ugyanezen feltételekkel: dobpergés: 9.2L Ezzel konkrétan elégedett voltam. Ha nincs klíma, és 4 utas sem, akkor közúton elvan ám 8Literből is, de ez alá nekem még nem sikerült, és nem is nagyon izgat hogy sikerüljön, ha cserébe jön a bubu előről.
Fiataloknak fontos update: 1.6-ban is van bubu! a boxer járása magában horodzza ugye a különleges szeretett hangot. nincs anit-lag, nincs turbo úgyhogy módosul, de nagyjából teljes értékű Boxerhang jön hátulról, 120 felett előröl is bőven :D Sportdobokkal ezen lehet hangosítani, nem biztos hogy érdemes, mert szerintem annál nincs cikibb amikor egy 1.4i mondjuk Astra 80-as kályhacsővel rettentő hangos, de ugyanúgy nem megy.
Egy szó mint száz, összefoglalom:
Subaru tévhitek:
1- a gatyám is rámegy. -a szervizre nem igaz, tankolni nem olcsó.
2- igazi versenyautó. -az EJ16 univerzálisan jó motor, de egyáltalán nem sportos, nem is arra tervezték
3- fiatal vagyok subarut akarok. - bátran testvérem, ha szerelemből veszed, de nem ezzel fogsz hóditani.
4- nem éri meg azt a sok pénzt. - dehogynem ;)
Hibalista
- Jobb első gömbcsukló gumiharangja kiszakadt - nevetséges tétel - - 3. henger ki-ki hagyott, gyertya csere - 5000Ft alatti tétel - - Magától spontán leégett a hátsó ablaktörlő motorja. A szervizelése (gyári új motor 65000Ft na ne már) nem érte volna meg, illetve nem is volt akkor annyi pénzem, így most műanyag dugó, no ablaktörlő hátul. 1 előny: szebb a popsi így :P - - Fogyasztgat olajat, de csak ha megy is, ha áll nem csöpög. 5w 40-es Motult kap, ami túlzás ebbe a teljesítményű, és ilyen korú autóhoz, és ebből tényleg többet el is fogyaszt, de annyira nincs egyéb szervizköltség, h belefér.
Ide hordtam szervizbe
Seibiko Subaru SzervízBudapest Damjanihc utca 4/A (15ker)Nyírő Lacibácsiék eddig mindenben készségesen segítettek, és a beosztásom miatt elég balfék időpontokban tudtam csak odavinni az autót, mindig találtunk megoldást, én meg voltam/vagyok elégedve velük. Kávégép nincs!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Xsara | Következő autója? | Impreza |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
